Tři tipy na luxusní ojetiny - dvakrát koncern, jednou Japonsko

20. 4. 2020 3 min. čtení Tipy a rady

Namísto koupě nového auta je možné investovat stejné peníze do vozu ojetého, ale o to luxusnějšího. Vyplatí se to? A po jakých vozech z kategorie "Luxusní ojetá auta" koukat?

Volkswagen Phaeton

Před samotným výběrem je třeba si ujasnit jednu věc. Ojeté auto má logicky vyšší pravděpodobnost nějaké závady, na kterou už se pravděpodobně nebude vztahovat záruka. Čím vyšší třída vozu a prestižnější značka, tím dražší bude servis a náhradní díly. Jak se říká: "Kdo chce mít opičku, musí mít na banány." 

Volkswagen Phaeton

Silný motor, vzduchové pružení, kvalitní interiér. Tohle auto mělo všechny předpoklady stát se luxusní vlajkovou lodí automobilky Volkswagen. Tou se také Phaeton stal, ale bohužel se neprodával příliš dobře. Lidé zkrátka nechtěli luxusní vůz od "lidové" značky. Odolný podvozek a celkově robustní technika z něj však dělají kvalitní ojetinu. Pokud chcete rozumnou spotřebu, hledejte 3.0 TDI, které je zároveň i jedinou "nerizikovou" volbou mezi diesely. Z benzinových jednotek berte spolehlivý osmiválec o objemu 4,2 litru, vrchol v podobě šestilitrového dvanáctiválce 6.0 W12 FSI je taktéž robustním kusem techniky, ale údržba vyjde několikanásobně dráž. Vyberte dobrý kousek a máte auto, které dodnes většina konkurentů nedokázala překonat v disciplíně dálkových přejezdů Evropy po dálnici. Inzeráty začínají na cenách kolem sto tisíc korun, ale rozhodně je lepší si připlatit za méně ojetý a zachovalý vůz.

Audi A8 D3

Audi A8

Tohle auto samozřejmě nesmí v našem výčtu chybět, protože se jedná o opravdu majestátní vůz, který nedělá v oblasti pohodlí kompromisy. A8 D3 se začala vyrábět v roce 2002 a v produkci vydrželo až do konce dekády. Ojetiny se dají koupit v solidním stavu v cenách kolem dvou set tisíc. Za své peníze dostanete opravdový komfort a hodně solidní kus techniky, který ale při problémech dokáže polykat desetitisíce na servisních nákladech. Hodně draho vyjdou opravy hliníkové karoserie.

Pokud se spokojíte s menším výkonem, který na těžkou limuzínu stačí tak tak, berte s klidným svědomím 3.0 TDI, který není servisně nijak extra náročný. Dobře poslouží i osmiválcový 4.2 TDI, který je na tom lépe i po stránce výkonu. Z benzinových jednotek se koukejte po čemkoliv, co nemá šest válců. Pokud vás netrápí spotřeba, nebojte se ani vrcholné verze 6.0 W12, případně Audi S8 s destiválcovou 5.2 FSI. V každém případě se vyplatí motoru u Audi A8/S8 věnovat maximální možnou péči a zkrátit interval výměny oleje. Větší servis se totiž může snadno prodražit do té míry, že už se ani nevyplatí do vůz opravovat.

Lexus LS 460/600h

Lexus LS600h

Kdo nechce "obyč" koncern, ale naopak něco, co se na našich silnicích a dálnicích vyskytuje pomálu, může sáhnout po Lexusu. Vybrat solidní kousek bude trochu ořech, protože v inzerci jich moc není, za našimi západními hranicemi je ale situace o nehet lepší, takže to bude možná chtít hledat tam. V každém případě je "eLeSo" poměrně nenápadným vozem a volbou, kterou ocení spíše znalci. Výběr je zde poměrně jednoduchý, vždy to bude osmiválec. Buď 4,6 litru s osmistupňovým automatem, nebo pětilitr v hybridním provedení s planetovou převodovkou. U provedení s baterií si rozhodně ohlídejte její stav, nejvíce jí škodí dlouhodobé odstavení vozu. Spotřeba bude každopádně u jednodušší verze někde kolem 12-13 litrů, hybrid umí jezdit i pod deset. V čem Lexus předčí konkurenci, je neprůstřelná spolehlivost. Tahle auta se nekazí, motory jsou robustní a při dodržení servisních intervalů najedou bez problémů i vyšší statisíce kilometrů. Odolné jsou i podvozky, což je při stavu našich silnic rovněž výhoda. V dlouhodobých nákladech to tedy může být černý kůň mezi luxusními ojetinami.

Zdroj médií: flickr

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční nabídky vozů. Chcete o nich vědět?