PRÁCE 🧰

Jaké vybrat malé auto do terénu mezi ojetinami

19. 12. 2020 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Nemusíte být zrovna příznivcem polních cest, ale občas se může stát, že budete potřebovat vyjet větší kopec nebo někoho pomoct vytáhnout z neštěstí. Pro tyto případy se hodí mít terénní a spolehlivé auto. Jsou na výběr i malá ojetá auta s pohonem 4x4?

Malá terénní auta

Články na téma jízda v terénu a vhodné auto:

  1. Malé terénní auto - co je na výběr mezi ojetinami? - právě čtete
  2. Jízda v terénu - jak ji úspěšně zvládnout?
  3. Malé auto do terénu: Víte, jaké vybrat?

Jestliže jste jen milovníci off-roadu nebo patříte povoláním do sektoru zemědělství nebo lesnictví, pak potřebujete spolehlivé auto, které si dokáže poradit jak s bahnem, tak i se sněhem. Nenechá vás ve štychu ani v nejhorších přírodních podmínkách. Většinou narazíte na opravdu velká auta jako jsou například Toyota Land Cruiser - se kterými jsme se mimo jiné brodili saharskými dunami nebo Hilux pro pořádné chlapy (ale i ženy).

Existují tedy malá terénní auta? Ono ne všechno, co se tváří jako 4x4, pak také zvládne terénní podmínky. A není nic horšího, než aby vás někdo pak vytahoval z louže, protože se nemůžete vyhrabat.

Kia Sportage

V inzerátech auto seženete do 300 tisíc korun, záleží jestli narazíte na mladší nebo starší ojetinu. Nicméně je to spíše lehčí teréňák, stále se přeci jen jedná o SUV, lepší adepty na těžké podmínky naleznete níže. Pokud ale nejezdíte každý den po horách, spíše potřebujete přejet občas polňačku nebo les, můžete si být jisti, že vás ve štychu nezanechá. Dobře se s ním jezdí a netrpí na vážnější problémy. V ojetinách hledejte dieselový 2.0 CRDI. Pohlídejte si servisní historii a hledejte spíše na českém trhu s ojetinami. Jediný problém vás asi může potkat s ERG ventilem.

Malá ojetá terénní auta v nabídkách inzerentů

Lada Niva jako malé terénní auto

Lada Niva

Ne, opravdu jsme se nevrátili v čase. Auto kdysi sloužilo armádě při hlídání železné opony, a tak muselo být postavené tak, aby zvládlo i nejtěžší terén, když se snažil třeba někdo dostat na druhou stranu. Vyrábí se dodnes a prakticky za necelých 50 let se změnilo velmi málo. Ostatně proč měnit a modernizovat něco, co opravdu funguje? I když přeci jen pokud koupíte nové auto, bude pro posádku pohodlnějším společníkem. Lepší technologie se totiž nezapře. V inzerátech se dívejte po autech se šetnáctistovkou nebo pozdější 1.7i. Pozor si dávejte na možný zkorodovaný podvozek a trpět může i rozvodový řetěz. Zvyknout si budete muset jen na řízení bez posilovače.

Suzuki Jimmy - Malé terénní auto - co je na výběr?

Suzuki Jimny

Už na první pohled jde o menší terénní automobil, který vás jistě nezanechá v žádné rozprouděné řece, navíc se s ním vyšplháte i do horských málo přístupných míst. Někdo v něm možná uvidí podobu s již nevyráběným Suzuki Samurai - je také jeho nástupcem. Výhodou je, že starší vozy Jimmy netrpí na žádné velké problémy a jsou zejména spolehlivé. Auto seženete do 150 tisíc korun a co se týká motorizací pak nejčastěji narazíte na benzínovou 1.3i 16V nebo dieselovou 1.5 DDis s výkonem 63 kW - té bychom se ale raději vyhnuli, protože je dost poruchová.

Fiat Panda aneb jaký vybrat malý tereňák mezi ojetinami

Fiat Panda 4x4

Pokud si nepotrpíte na luxus a moderní výbavu, pak můžete zvolit i tuto ojetinu. Auto zdolá kdejakou překážku a nebojí se ani sněhových závějí. Ačkoli by jej lidé mohli podceňovat, zvládne mnohem víc než větší teréňáky na trhu mezi ojetinami. Výhodou také je, že nestojí moc peněz. Takže tady opravdu platí: za málo peněz, hodně muziky. V motorizaci se vyhýbejte dvanáctistovce, která na terénní pohon není vůbec dostačující. 

Dacia Duster - jaký vybrat malý tereňák mezi ojetinami

Dacia Duster

A na závěr jeden držák, který patří k oblíbeným vozům například lesní správy (ale nepatří úplně do kategorie malé). Všestranný automobil, který se dá využít buď pro rodinku na ježdění na běžné silnici nebo právě na prodírání se lesními cestami. Jediné s čím se musíte smířit, je osekaná výbava a žádný luxus. Na druhou stranu, terénní auto není na parádu jako spíše na pořádnou práci. Koupit si můžete jak ojetinu do 200 tisíc korun nebo pak nového Dustera, který bude splňovat stejně náročné jízdní podmínky. Co se týká ojetin, vůbec neprohloupíte, když se podíváte po motoru 1.6 s výkonem 77 kW.

Zdroj médií: wikimedia, redakce.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články