Auto roku si ani letos žádné formálně jmenovat nehodlám, protože tato disciplína podle mého názoru nedává příliš smysl. Mohu se ale se čtenáři podělit o některá zajímavá auta, která nám v roce 2023 prošla rukama a něco v nás zanechala.
Která auta nás nejvíc zaujala v roce 2023
Články na téma auto roku:
- Škoda Octavia vyhrála auto roku 2020 v Británii
- Škoda Octavia v nejužším výběru ceny Auto roku 2021
- Auto roku 2021 vyhrála na Slovensku nová Škoda Octavia
- Světové auto roku 2021 jde do finále
- Titul Světové auto roku 2021 dostal Volkswagen ID.4
- České auto roku 2023 má šest finalistů. Tentokrát bez škodovky
- Vítězem ankety Auto roku 2023 je v Česku hybridní Honda Civic
- Nejzajímavější auta roku 2023 - právě čtete
Toyota GR86
Kdybych měl jmenovat jedno jediné auto, jehož test jsem si opravdu užil, byla by to malá, ale velmi schopná Toyota vyráběná ve spolupráci se Subaru. Něco tak hravého jsme snad v redakci ještě neměli. Podvědomě jsem ji neustále měl tendence porovnávat se Suprou, ale ta se bere tak nějak víc vážně. GR86 vám dá to nejlepší ze světa zadokolek – možnost se vyblbnout. Neoslní výkonem, ale umí řidiče pomocí dopaminu (nikoliv adrenalinu) odměňovat za každou dobře projetou zatáčku. Takové ty kecy a plky typu „není to zadarmo“ a „musel jsem si to odmakat“ tu skutečně neplatí, naopak. Toyota GR86 nevyžaduje zkušeného závodníka, ale skvěle se v ní pobaví i začátečník.
Škoda Enyaq
Automobilka Škoda má v současné chvíli trochu problém s tím, že stále nemá dokonale odladěnou softwarovou část svého jediného elektromobilu. Je to zatím spíš bouře ve sklenici vody, přičemž ovšem reálně hrozí, že sklenice se převrhne a bude průšvih. Jako běžnému uživateli, který nedělá moc rozdíly mezi spalováky a elektromobily, se mi však jejich produkt líbí. Enyaq je fajn, tedy pokud se nerozhodnete se s ním vydat třeba do Chorvatska, jako jsme to udělali my. V tu chvíli narazíte na velmi smutnou realitu nedobrého stavu evropské nabíjecí sítě. Auto je v tom ale nevinně, to dělá všechno vlastně docela dobře. Pokud o elektrickém autě uvažujete a z jakéhokoliv důvodu vám vadí přístup/kvalita Tesly, klidně si pro auto jděte ke škodovce. Nemá tak přepálené ceny jako Volkswagen a nabídne velmi solidní zpracování, takové, na jaké jsme od koncernu zvyklí. Navíc je Enyaq skutečně komfortní a praktický.
Dacia Sandero Stepway
Mám trochu dojem, že za současné ekonomické situace má pro většinu běžných rodin největší smysl zajít do autosalonu Dacie. Sandero dospělo a je plně konkurenceschopným produktem, který navíc soupeře nejen dohnal, ale v i v mnoha ohledech předčil. Celý test se vlastně odehrával v duchu vzpomínek na dobu, kdy jsme ještě nervali do aut zbytečné množství elektroniky a cingrlátek, ale jejich kvalita se měřila užitnou hodnotou. A v tomto směru Sandero nabízí skutečně hodně, a to za velmi přijatelné peníze. Jakkoliv jsem v předchozím odstavci pěl ódy na auto od škodovky, tak v kategorii menších aut bych rozhodně namísto Fabie volil Dacii. Poměr cena/výkon je zde zkrátka daleko příjemnější a při klikání na položky v konfigurátoru nemáte dojem, že se vás automobilka snaží za každou cenu oškubat až na kost. Naopak, snahou rumunské automobilky je nabídnout produkt, který bude funkční, jednoduchý, levný na provoz a nebude si hrát na něco, co není. Sandero vás přepraví z bodu A do bodu B. Nic víc, nic míň a je to tak správně!
Zdroj médií: Jakub Mokříš.