PRÁCE 🧰

Výměna hlavice a manžety řadící páky krok po kroku

12. 8. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Názory

Při zvelebování svého interiéru se zaměřte i na svou řadící páku. Není už ohmataná, nebo potrhaná? Pokud ano, nemyslíte, že by zasloužila výměnu? Místo originální hlavy pak můžete vybírat z nepřeberného množství tvarů, barev, podsvícení a hlavně funkčnosti.

Jak vyměnit hlavici a manžetu řadící páky?

Výměna hlavice řadící páky a manžety, kde začít?

Nejdůležitější je, zjistit si rozměr, podle kterého budete vybírat novou hlavici řadící páky. Pokud chcete dávat jiný, pánbů s vámi - je to strastiplná cesta plná řezání a lepení.

Pokud chcete vršek hlavice řadící páky vyměnit, zjistěte si taktéž rok výroby. Jelikož způsoby uchycení se v průběhu let měnily. Při demontování je důležité odejmutí rámečku, ve které je řadící páka upevněna. Tento rámeček jednoduše šroubovákem či plastovým dlátkem vyloupnete a následně vyšroubujete odhalené šrouby.

Výměna hlavice řadící páky o aut do roku 1981

První varianta možného upevnění řadící páky je šroubovací. Hlavici řadící páky v tomto případě uchopte a začněte ji otáčet proti směru hodinových ručiček.

Výměna hlavice řadící páky o aut do roku 1982

Dnešní auta mají hlavici řadící páky jednoduše nasazovací. Hlavice je zde nasazena a osazení uvnitř hlavice se při sundávání rozevře. Některé tyto typy mohou mít na boku šroubek, který je nutné při demontáži uvolnit. Při demontáži hlavice řadící páky je vhodné zařadit druhý rychlostní stupeň a poté vší silou škubněte směrem nahoru. Současně doporučujeme si dát pozor na zuby. Odborníci při sundávání hlavice řadící páky doporučují jít si sednout na zadní sedačky a vytáhnout řadící páku raději odsud.

Jak nasadit hlavici a manžetu řadící páky

Při následné montáži nové řadící páky je také důležité si uvědomit, jaký typ hlavice tam dáváte. Existuje několik typů.

Pokud jde pouze o hlavici řadící páky montujete v obvyklém pořadí (u šroubovací po směru hodinových ručiček u nasazovací kolmo a silou do ní bouchnout). Pokud se skládá ještě z manžety řadící páky, musíte z rámečku vyloupnout starou manžetu a nacvaknout do ní novou (u některých typu aut se musí háčky na rámečku roztáhnout a poté zase stáhnout). Při nasazování dávejte také pozor, abyste hlavici řadící páky nepoškrábali, nebo nepotrhali.

Poté co nasadíte řadící páku i s manžetou, je nutné věnovat pozornost i správnému uchycení. Správně přišroubujte všechny šrouby tak, aby nedocházelo k samovolnému pohybu celého rámečku. Musí se pohybovat pouze řadící páka.

Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články