Jak vybrat rukavice do auta

19. 3. 2021 2 min. čtení Tipy a rady

Rukavice na řízení už dnes vídáme spíše na rukách závodních řidičů. Málokdo je nosí do auta na běžné jezdění, maximálně veteránisté nebo opravdoví zimomřivci. Na druhou stranu proč ne?

Jak vybrat rukavice do auta

Dřív byl výběr asi o dost větší, v dobách, kdy ruce gentlemanů svíraly dřevěné věnce volantu a o topení se jim ani nesnilo, asi nebyly rukavice jen doplňkem, ale spíše nutností. Vyhřívání volantu (pokud je jím vůz vybaven) v součastnosti eliminuje hrozbu prokřehlých prstů a i bez této vymoženosti se to dá prvních pár kilometrů, než začne fungovat topení, v pohodě vydržet.

Palčáky nechte doma

Na druhou stranu, když už rukavice, tak pořádné a asi bychom dopředu mohli vyloučit cokoliv, co se hodí na lyže. V palčácích nebo tlustých prstových rukavicích můžete řídit možná tak ruský tank, ale dnešní vozy potřebují přeci jen něco malinko jemnějšího. Stejně tak bychom šmahem zavrhli cokoliv pleteného a zkrátka vše, v čem nebudete mít v rukách cit a v čem by eventuálně mohl klouzat volant.

Kožené rukavice do veterána

Nabízí se tak samozřejmě kůže. Úchop je v ní dostatečně jistý, pokud to nebude jedna z těch nejlevnějších, tak se dá čekat i solidní odolnost a navíc to dobře vypadá. Existují varianty s prsty a bez prstů, samozřejmě jsou i modely s perforacemi, pokud byste měli strach, že se nevětraná kůže začne brzy potit. Při výběru hleďte hlavně na sílu kůže, protože čím je tenčí, tím víc citu zůstane zachováno. Doporučovali bychom spíš těsněji padnoucí modely, protože časem se materiál trochu vytáhne a jakmile ohnete prsty kolem volantu, tak se velice snadno na vnitřní straně kloubů začne skládat, což je dost nepohodlné. Jakkoliv jsou bezprstové modely fajn, tak se hodí spíš skutečně jen do auta, k obleku by vypadaly divně. Proto pokud chcete malinko univerzálnější řešení, sáhněte po těch s prsty, poslouží i poté, co v mínus deseti stupních teplo vyhřátého vozu opustíte. Barvu si vyberte dle libosti, ale tmavší odstíny se lépe udržují.

Textilní na závody

Pak je tu ona varianta textilní. Tady už estetika malinko slábne a nabídka míří spíše na řidiče závodních vozů. Vnitřní plocha je obvykle nějak upravena, aby volant v rukách neklouzal. Na to pozor, ono se snadno může stát, že nebude klouzat vůbec a třeba silikon se na něj hodně rád doslova přilepí. Pro řidiče, kteří jsou zvyklí, že plně vytočený volant nechají po rozjezdu protáčet a jen ho rukama jakoby hladí, by to mohlo znamenat komplikaci. Značek více či méně známých je celá řada, ale u těch zavedených se dá spíš očekávat, že své výrobky už budou mít vyladěné a vychytané.

Zdroj médií: Depositphotos.com
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?