PRÁCE 🧰

Jak připojit nabíječku na autobaterii

5. 11. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Jak vybrat nabíječku baterií Základní info k nabíjení Auto-moto baterie a nabíjení Zimní sezóna Péče o autobaterii v zimě

Nabíjení akumulátoru pomocí nabíječky je dnes poměrně jednoduchá věc. Nejdůležitější je však správné zapojení.

Jak zapojit nabíječku na autobaterii

Články na téma jak nabít autobaterii:

  1. Návod na zapojení nabíječky autobaterií
  2. Jak nabít autobaterii nabíječkou
  3. Jak nabíječkou nabít autobaterii
  4. Připojení nabíječky na autobaterii - právě čtete
  5. Připojení autonabíječky k baterii

Odpojení autobaterie

Jako první věc je nejdůležitější odpojit autobaterii od auta. První odpojujeme zápornou svorku (s označením -) většinou černý kabel a až poté odpojujeme svorku kladnou (se symbolem +) – červený kabel. Dnešní moderní autonabíječky už často umožnují nabíjet i v případě, že je baterie zapojena. Pro pocit bezpečnosti je ale vhodnější ji raději předem odpojit. Nejideálnější scénář je pak ten, že celý akumulátor z auta vytáhnete a budete jej nabíjet mimo vozidlo a ve větrané místnosti (obývací pokoj či ložnice není ideálním místem pro dobíjení vybité autobaterie) ve vodorovné poloze s kontakty smečujícími nahoru.

V případě, že ještě dnes vlastníte starší typ baterie se šroubovacími zátkami – ty je nutné před nabíjením lehce odšroubovat, aby unikal nežádoucí plyn. Do baterie je rovněž nutné po rysku doplnit destilovanou vodu.

Zapojení nabíječky autobaterie

Do nabíječky připojte nejdříve kladný pól (červený „plusový“ kabel) a až poté černý záporný pól („mínusový“ kabel). Svorky musí být pevně a bezpečně uchyceny tak, aby neupadly. Nabíječku v takovém případě můžete připojit do sítě a navolit správný typ baterie a její napětí – většina nabíječek dnešních akumulátorů však tento krok už zvládá naprosto sama. Po dobití odpojte první nabíječku ze sítě, poté záporný a kladný kabel. Baterii do automobilu zapojíte první kladnou svorkou a poté zápornou.

Baterii celkově prospívá pravidelný provoz. Dlouhým stáním hrozí totální vybití - akumulátor se nenávratně poškozuje tím, že dochází k zatvrdnutí sulfidu olovnatého na elektrodách. V takovém případě, kdy dojde k sulfataci je nutné baterii vyměnit a nechat zrecyklovat.

Jako varovný signál, jak poznat slabou baterii jsou potíže při startování nebo slábnoucí intenzita hlavních světlometů. Pokud se na voltmetru ukáže hodnota nižší než 12 V, akumulátor není schopný otočit motorem. V případě údržbové baterie je možné místo voltmetru použít hustoměr - pokud je hodnota hustoty elektrolytu v akumulátoru nižší než 1,24 g/cm3, je nejvyšší čas na dobití.

Zdroj info: Auto Guide, Long care Racing Products, Auto Express.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články