Finále montáže Tatry Phoenix na ŠSA Holice bylo poměrně zábavné. Auto muselo ven z dílny, kde bylo potřeba na něj dostat kabinu. Problém byl, že zatím neumělo zatáčet.
Finále bylo velké a chybělo mu jediné – volant
Články na téma Střední škola automobilní Holice:
- Car Day 2024 Střední školy automobilní Holice
- Střední škola automobilní Holice: Naše špičková karosářka vyhrávala soutěže
- Jak se staví Tatra
- Jak se staví Tatra (2. díl)
- Obor lakýrník – o čem to je?
- SŠA Holice spolupracuje s firmou DAF
- Jak se staví Tatra (3. díl)
- Jak se staví Tatra (4. díl)
- Jak se staví Tatra (5. díl) - právě čtete
Uvnitř to nepůjde, musíme do zimy
Po osazení motoru a veškerého příslušenství na rám přišla na řadu kabina. Jako celek čekala poslušně usazená na paletě, aby následně byla uchycena na systém hydraulického zvedání Tatry. Jako přímý svědek této události musím říct, že počasí nám ani trochu nepřálo. Konec listopadu na dvoře před halou nevypadal úplně přívětivě, foukalo, bylo vlhko a teplota pár stupňů nad nulou. Zkrátka počasí, za kterého chcete být doma u krbu, v ruce držet šálek s čajem a čekat na blížící se Vánoce.
Představa je to romantická, ale jakmile se za vraty dílen objevil autojeřáb, bylo jasné, že budu muset ven, stejně jako studenti Střední školy automobilní Holice a technici z Tatry, kteří celou operaci vedli. Mostový jeřáb byl totiž příliš nízký na to, aby šlo kabinu osadit uvnitř haly. Kdyby byl jen o metr vyšší, šlo by to. Takto musel přijet vysokozdvižný vozík, kabinu nabrat na vidle a vyvézt ji ven, kde čekala na jeřáb.
Volant zrovna nebyl po ruce
Inu seběhli se studenti a nenastartovanou Tatru Phoenix začali tlačit ven. Ono to jde překvapivě snadno a dva statní chlapi by auto bez problémů zvládli dostat ven. Problém je, že to bylo z lehkého kopce a brzděte si takový kolos, že?
Když se tedy povedlo vůz dostat ven, objevil se nečekaný problém, na který nikdo předtím nepomyslel. Auto bylo bez tyče řízení a bez volantu, tedy zatím. A po vytlačení bylo v docela nepoužitelné pozici, blízko u zdi, kde zkrátka kabinu neosadíte. Ani síla studentstva nestačila na pootočení kol na venkovní dlažbě, takže bylo rozhodnuto zatlačit vůz zpět do haly, kde se přední náprava přizvedne mostovým jeřábem a jednoduše posune, takže osa Tatry bude směřovat příhodnějším směrem. Pak se auto vytlačí ven znovu, ale tentokrát už nebude tak blízko zdi budovy.
Začalo tedy tlačení zpět do haly, ale ukázalo, že na hladké podlaze jdou kola pootočit snáze, takže jeřábu nebude třeba. Inu následovalo tedy tlačení zase ven do zimy, kde Tatra skončila v akceptovatelné pozici, takže kabina mohla na své místo. Trvalo to zhruba půl hodiny, kdy chudáci technici museli v té klendře a se zmrzlýma rukama uvnitř připojit a zapojit vše potřebné, než šlo kabinu sklopit a auto zatlačit zpět.
Také čtěte
Zkušební start a rozlučka
Následovalo zapojení všech kabelů a dalších věcí, než mohlo být vozidlo nastartováno. Start to byl zkušební, v tzv. nouzovém režimu. Tedy jen pro ověření funkčnosti základních komponent, až poté se mohla nahrát finální verze softwaru. Poté už prakticky hotová Tatra Phoenix zamířila na podvalníku do firmy, která na ni osadí nástavbu.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.
Za odborné informace děkujeme partnerovi
Nabízíme odborné vzdělávání nejen pro studenty, ale i odbornou veřejnost z auto-moto oborů. Naše moderní vybavení a zázemí jsou k dispozici také veřejnosti. Využijte služeb našeho autoservisu nebo se zúčastněte některého z kurzů v našem akreditovaném školicím středisku.