PRÁCE 🧰

Elektromobil z druhé ruky. Za kolik lze koupit ojeté elektroauto

14. 5. 2021 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Elektromobilita Rádce motoristy Vše o elektromobilitě Vše o elektromobilech Výběr elektrického auta Pořízení ojetého elektroauta

Elektromobily jsou strašně fajn auta do města a na kratší trasy. Dají se s nimi celkem zásadně snížit náklady na dopravu třeba do práce. A začínají se objevovat i mezi ojetinami!

Elektromobil z druhé ruky. Za kolik lze koupit ojeté elektroauto

U elektromobilu nemusíte mít při koupi z druhé ruky moc strach z pohonu. U spalováků je nejdůležitější, jak je na tom motor, tady si můžete být prakticky na sto procent jisti, že pokud se vůz normálně rozjede, je v pořádku. Ostatně, praxe ukázala, že elektromotor vydrží opravdu hodně a bez problémů najede klidně milion kilometrů bez jediné výměny oleje, bez generálky, výměny svíček a podobných legrácek.

Určitě si ale prověřte stav baterie. Ta naštěstí totálně neodejde po dvou letech provozu, jak se vykládá po hospodách, ale její degradace je postupná. Přesný stav akumulátoru vám zvládnou sdělit v autorizovaném servisu na počkání, některé vozy umí jeho stav ukázat v nastavení. Pokud nebude 100%, nelekejte se, mezi třeba 98 % a 100 % nemáte moc šanci poznat rozdíl.

Online inzeráty elektroaut a hybridních vozů

Nissan Leaf

Pokud na nějaké elektrické auto v inzerci narazíte opravdu téměř vždy, bude to asi Nissan Leaf. Reálný dojezd na plné nabití je kolem 250 kilometrů. S ohledem na to, kolik už mají první kousky za sebou, bude lepší se jim asi vyhnout. Baterie se dělala v několika kapacitách, ty nejstarší měly pouze 24 kWh, novější (rok 2016) dostaly pořád dost mizernou kapacitu 30 kWh. Současná, tedy druhá generace už má buď 40 nebo 62 kWh. Narazíte-li na kousek s tepelným čerpadlem, je to docela výhra. Cenově budete někde kolem půl milionu za zánovní vůz, pod 300 tisíc to bude nějaký starší kousek.

Renault Zoe

Renault Zoe

Tohle autíčko je opravdu spíš do města a budete muset překousnout levnější zpracování interiéru, které zahrnuje i sem tam nějaký ten pazvuk. Drobnou nevýhodou je pomalejší nabíjení výkonem jenom 43 kW u baterie první (23,3 kWh) a druhé (41 kWh) generace. Největší kapacitu má třetí generace (52 kWh), kterou už lze dobíjet alespoň tím základním "rychlonabíjením" 50kW. Zoe je malé autíčko, ale s tím největším akumulátorem zmákne reálně i přes 300 kilometrů. Do 300 tisíc korun v pohodě tento elektromobil seženete.

Tesla Model S

Tady sice cena bude pravděpodobně přes milion, ale za to dostanete prakticky špičku mezi elektromobily. Jasně, Tesly provázejí z výroby sem tam nějaké problémy. Třeba bídná kvalita laku, zatékání a podobně, na druhou stranu, tohle už s velkou pravděpodobností vyřešil právě původní majitel. Opravy těchto aut nejsou laciné, ale umí i v té základní verzi poskytnout hodně slušnou dynamiku. Baterie zde vydrží opravdu hodně a stárnou relativně pomalu, pokud se k nim předchozí majitel choval tak, jak měl.

Hyundai Kona

Hyundai Kona

Pokud hledáte u elektromobilu nejlepší poměr cena/výkon, je Kona dost racionální volbou. Dostupná je se dvěma kapacitami baterie 39,2 kWh a 64 kWh. Hledejte tu větší, se kterou vůz umí dojet s přehledem nějakých 350 kilometrů daleko. Bohužel nenabídne úplně velký vnitřní prostor, takže pro rodinu s většími dětmi to úplně není. Budete mít ale přijatelné ceny náhradních dílů, které se ve velké míře shodují se spalovacími variantami. Cenově vyjde Kona ve slušném stavu na 600 tisíc a víc.

Volkswagen e-Golf

U elektrického Golfa se hodně stírá rozdíl mezi klasickým autem a elektromobilem. Prostě vzali normální auto, namontovali do toho elektromotor s baterkou a ono to funguje překvapivě dobře. Co není úplně slavné, je dojezd. Chtějte verzi se silnějším akumulátorem o kapacitě 35,8 kWh, která v praxi přes 200 kilometrů ujede hravě. Interiér je prakticky shodný se spalovací verzí a je to prostě jen takový hodně tichý Volkswagen Golf. Tohle auto splašíte za 350 - 450 tisíc úplně v pohodě.

Zdroj médií: redakce.

Podobné články