Francouzská automobilka Bugatti nedávno představila poslední Chiron, který sjel z výrobní linky v Molsheimu. Jedná se o finální model Chiron s 1 500 koňmi.
Bugatti Chiron končí svou výrobu
Po osmi letech, během kterých uchvátil automobilový svět, se Bugatti Chiron loučí. Poslední exemplář s výkonem 1 500 koní sjel z výrobní linky v továrně Bugatti v Molsheimu, čímž se uzavřela pozoruhodná kapitola v historii značky, avšak s malým háčkem.
Konec modelu z roku 2016 se sice blíží. „Poslední kousek“ modelu Bugatti Chiron si odvezl kanadský podnikatel Bilal Hydrie. Hydrie si vůz objednal v listopadu 2021 a cena tohoto Bugatti Chiron se odhaduje na více než 80 miliónů korun. Bugatti ho však předalo s takovou malou výjimkou. Jedná se totiž o poslední „standardní” třídveřový vůz s osmilitrovým šestnáctiválcem naladěným na 1 500 koní.
Poslední 1 500 koňový Chiron
Poslední Chiron je lakován v krásném lesklém laku Nocture (černá) a kontrastuje s jasně oranžovými akcenty v barvě Copper. Zajímavostí je i podpis "The final 1500 hp Chiron" na středové konzoli a prahových lištách. Co však skutečně vyniká, je podkova s číslem ’16’ ve stejné měděné barvě. A jak jste asi uhodli – ohromující kombinace barev je přenesena také do interiéru vozu Bugatti Chiron, který je v barvě Beluga Black spolu s měděnou oranžovou barvou Copper.
A jaký je budoucnost Chironu?
Ačkoli se může zdát, že éra Chironu je definitivně u konce, fanoušci Bugatti netrpělivě očekávají, co bude následovat. Někteří spekulují, že značka připravuje nástupce, který by mohl být poháněn revoluční elektrickou energií. Jiní se domnívají, že se Bugatti bude spíše soustředit na výrobu limitovaných edicí a speciálních verzí Chironu a Veyronu.
Francouzská automobilka Bugatti, která je známá svými hypersporty s osmiválcovými motory, se loučí s érou spalovacích motorů. Nástupce modelu Chiron, který bude představen na jaře, bude pravděpodobně poháněn hybridním pohonem. Díky zkušenostem nového majitele Bugatti, chorvatské společnosti Rimac, by tento pohon měl mít výkon ještě vyšší než 1 500 koní, kterým disponuje současný Chiron. Hybridní pohon by tedy teoreticky mohl Bugatti umožnit dosáhnout ještě vyšších rychlostí než s čistě spalovacím motorem. To by mohlo znamenat, že nové Bugatti by mohl překonat rychlostní rekord svého předchůdce, který činí 490,484 km/h.
Zdroj médií: Bugatti.