Bugatti Chiron si to rozdalo proti F1. Kdo zvítězil?

28. 6. 2021 2 min. čtení Aktuality

V tomhle závodě se potkaly dva vrcholy. Bugatti Chiron představuje pomyslný vrchol (nebo jeden z vrcholů) toho, co si můžete koupit, pokud jste opravdu nechutně bohatí. A tím druhým vrcholem je vítězný monopost stáje RedBull z roku 2011.

Oba vozy mají jedno společné - jejich motory jsou nepřeplňované. Formule má obsah 2,4 litru, motor je osmiválec a dosahuje výkonu až 750 koní. Monopost váží zhruba 650 kilogramů a je to vlastně naprostá špička mezi vozy, které se v roce 2011 mohly prohánět po závodních okruzích. Pokud bychom si velmi, velmi hrubě přepočetli cenu z celkového rozpočtu stáje na vývoj a produkci vozu, dostali bychom se po přepočtu na zhruba 1,85 miliardy korun.

V porovnání s tím je Bugatti Chiron sociální vozítko, které pořídíte za pár drobných. Přesněji za v přepočtu 74 milionů korun. Za své peníze dostanete osmilitrový šestnáctiválec, který zmákne až 1 500 koní. Rozšafný počet válců, obří chlazení a všechno kolem se projevilo na hmotnosti, která se zastavila na 1 995 kilogramech.

Aby to mělo trochu profesionálnější podobu, posadil se za volant formule sám David Coulthard. Pravda, trochu prošedivělý, ale neztratil nic ze svého smyslu pro humor a za jisté se jedná o člověka, který se za volantem neztrapní.

A jak to dopadlo? Chiron neměl moc šanci a jediná disciplína, ve které vyhrál, byl závod na jednu míli s letmým startem. Ale i tam to bylo jen tak tak. Došlo i na přeměřování brzdné dráhy z rychlosti 100 mil za hodinu. Tady samozřejmě měla těžce na vrch formule, která má díky nízké hmotnosti jen zlomek hybnosti ve srovnání s Chironem.

Zdroj médií: Facebook/carwow, YouTube/carwow
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?