Centrum dopravního výzkumu zveřejnilo úseky pro testování samořiditelných aut. Jsou mezi nimi jak dálnice, tak i silnice první třídy a okresky. Dokonce zahrnují i městský okruh.
Autonomní auta vyjedou na české silnice

Pro testování autonomních aut je důležité, aby si vozy vyzkoušely jízdu nejen na polygonu, ale také v ostrém provozu. Mezi trasami, kde budeme moci auta bez řidičů potkat, jsou například dálnice D8 mezi Prahou a Ústím nad Labem, silnice první třídy mezi Brnem a Frýdkem-Místkem nebo silnice nižších tříd v okolí Zlína.
Na těchto trasách budou testovány hlavně specifické prvky českého provozu. Je potřeba, aby si autonomní vozy zvykly třeba na železniční přejezdy, souběh silnice s tramvajovou tratí nebo tunely. Do budoucna by úseky měly být napojeny na německé trasy, aby se mohly být ozkoušeny také přejezdy přes hranice a adaptibilita vozů na změny silniční sítě mezi jednotlivými státy. Dalším důležitým bodem je napojení tras na samotné výrobce – v plánu je například výjezd přímo ze závodu Hyundai v Nošovicích.
Tento krok vítají i vývojáři samořiditelných vozidel a pokročilých asistenčních systémů. Získají díky tomu data, která jim pomohou s dalším rozšiřováním funkcí a zvyšováním "inteligence" autonomních vozů. V současné době je provoz automobilů bez řidiče na českých silnicích povolen pouze v pozorovacím módu, kdy tato auta pouze sledují situace a ukládají si informace pro další využití. Vytvořením katalogu tras pak bude možné testovat zapojení plně automatického systému řízení v ostrém provozu.