🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Automobilka Škoda a její nejdůležitější trhy

7. 6. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Osobní vozy od automobilky Škoda se v České republice dlouhodobě těší obrovské popularitě. Mnohé řidiče ale možná překvapí, že tuzemsko není pro Škodovku tím nejdůležitějším trhem.

Nejdůležitější trhy pro Škoda Auto

Statistiky za rok 2023 ukazují, že Škoda Auto konečným zákazníkům dodala celkem 866 tisíc vozů. V meziročním srovnání je to o 18,5 procenta prodaných aut více. Škodovce se tak loni konečně povedlo překonat strasti z doby koronavirové pandemie, během které prodeje a hlavně výroba nových aut z důvodu nedostatku potřebných komponent značně pokulhávaly.

V České republice Škoda Auto loni prodala celkem 87 800 automobilů, což bylo o zhruba 23 procent víc než v roce 2022. Ještě výraznější význam však pro Škodovku má dlouhodobě sousední Německo, kde se jí jen loni podařilo oproti Česku prodat téměř dvojnásobný počet aut. Celkem jich bylo 157 800, což bylo meziročně o 17,6 procent víc.

Obrovským trhem pro Škodu Auto je rovněž Spojené království, a to i přes odchod Velké Británie z Evropské unie. Tam se automobilce povedlo prodat celkem 70 300 nových vozů, což bylo oproti roku 2022 dokonce o 41,8 procent víc.

V Číně tuzemská automobilka ztrácí

Podobně jako jiné evropské automobilky se Škodovka snaží své vozy vyvážet i za hranice Evropy. V posledních letech je však možné sledovat postupný ústup ze slávy na čínském trhu, kde se stále více daří tamním společnostem, mezi kterými dominuje hlavně BYD nebo MG. Dokládají to i konkrétní čísla, neboť v roce 2022 prodala Škoda Auto na čínském trhu o téměř 50 procent méně nových aut. Celkem jich bylo 22 800.

Škoda Auto příliš nevěří, že by se jí v dalších letech povedlo v Číně válcovat konkurenci. Škodovce se bohužel nepovedlo na tomto trhu vytvořit takový punc značky, jako má třeba německý Volkswagen. I proto se interní strategie Škody Auto nyní zaměřuje na jiné trhy, které mají ústupek ze slávy v Číně nahradit.

Potenciál v Indii či Vietnamu je značný

Řadí se mezi ně hlavně Indie. Tamní trh je obrovský, ekonomika stále bohatne a s ní samozřejmě i spotřebitelé a firmy. Potvrzují to i prodané počty aut, neboť loni jich v případě Indie bylo celkem 48 800. Strategie Škody Auto v případě Indie je navíc podporována i speciálními modely, které se v Indii prodávají. Jedná se třeba o model Škoda Slavia.

Mezi velmi významné trhy se v případě Škodovky řadí také Turecko, kde se loni podařilo automobilce prodat celkem 33 600 aut, což bylo meziročně asi o 82 procent aut víc. Důležitý je také Izrael (celkem 14 500 prodaných vozů) nebo Tchaj-wan (10 tisíc aut).

Do budoucna automobilka Škoda Auto věří, že se jí podaří prosadit i na dalších asijských trzích. Řadí se mezi ně hlavně Vietnam, který podobně jako Indie silně bohatne. O této ekonomice rovněž platí, že rychle hospodářsky roste a analýzy ukazují, že prodejní potenciál je do budoucna opravdu značný.

Zdroj info: Škoda Auto.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články