PRÁCE 🧰

5 japonských aut, která rozhodně neznáte

2. 3. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

V minulém článku jsme vám představili pět zajímavých vozidel, která jsou jedinečná svým designem, výkonem nebo historií. Dnes vám představíme dalších pět vozidel, která jsou stejně zajímavá a jedinečná.

5 japonských automobilů, které rozhodně neznáte

Subaru Baja

Subaru Baja byl pickup truck, který se vyráběl v letech 2003 až 2006. Byl postaven na platformě Subaru Outback a byl poháněn motorem 2,5 B4 z modelu Subaru WRX STI. Baja byl jedinečným vozem, který spojoval prvky pickup trucku a SUV. Měl otevřenou korbu, která poskytovala dostatek prostoru pro náklad, ale zároveň měl i pohodlný interiér a pohon všech kol, který zajišťoval dobrou trakci v terénu. Baja byl sice zajímavým vozem, ale bohužel se nikdy nedostal do Evropy. Byl totiž určen pouze pro americký trh.

Mitsubishi Pajero Mini

Mitsubishi Pajero je ikonický off-roadový vůz, který se vyrábí již od roku 1982. V roce 1994 však Mitsubishi představilo malou a roztomilou verzi Pajero Mini, která byla určena pro japonský trh. Toto malé Pajero bylo klasifikováno jako "kei car", což znamená, že jeho motor musel mít objem maximálně 660 cm³. Na první pohled by se mohlo zdát, že malé Pajero v terénu nemá šanci. Jeho motor měl výkon pouhých 28 nebo 47 kW, což je výrazně méně než u standardního Pajera. Verze Mini však byla výrazně lehčí a měla kratší rozvor než standardní verze. Malé Pajero se v terénu dokázalo překvapivě dobře rvát. Díky své malé váze a rozvoru bylo snadno ovladatelné, a to taky díky pohonu všech čtyř kol a redukční převodovce, což mu dávalo velkou výhodu na těžko přístupných cestách.

Honda Orthia

Honda Orthia byla kompaktní kombi, které se vyrábělo v letech 1997 až 2002. Bylo založeno na modelu Civic a bylo určeno pro japonský trh. Orthia nebyla nijak zvlášť zajímavým vozem, ale měla jednu pozoruhodnou vlastnost: mohla být vybavena pohonem všech čtyř kol a off-roadovým bodykitem. Pohon všech kol byl v Japonsku v té době u kompaktních vozů poměrně vzácnou výbavou. Orthia však byla jednou z mála možností, jak získat kompaktní kombi s pohonem všech kol. To z ní činilo atraktivní volbu pro ty, kteří potřebovali vůz, který by zvládal i horší terénn podmínky.

Toyota Sprinter Trueno AE101

Toyota Sprinter Trueno AE86 je legendární sportovní kupé, které se vyrábělo v letech 1983 až 1987. Bylo to jedno z nejpopulárnějších sportovních vozů své doby a dosud je považováno za jedno z nejlepších aut na driftování ve světě. V roce 1991 však Toyota představila svého následovníka, Toyota Sprinter Trueno AE101. AE101 byl na rozdíl od svého předchůdce poháněn předním náhonem, což bylo pro mnohé fanoušky AE86 zklamáním. AE101 bylo poháněno stejným legendárním motorem 4A-GE jako AE86. Tento motor byl však v AE101 vylepšen. Měl větší zdvihový objem (1,6 litru místo 1,5 litru) a vyšší kompresní poměr (10,5:1 místo 9,5:1). Díky tomu byl motor AE101 výkonnější než motor AE86.

Mazda MX5 Roadster Coupe

Mazda Roadster Coupe je jedním z nejvzácnějších verzí Mazdy MX-5. Jedná se o vůz, který měl z výroby prodloužený hardtop a vypadá tak více sportovněji. Střecha byla pevná a z auta nešla sundat. Jednalo se o výrobu o celkovém počtu 179 kusů. Vůz byl osazen klasickou čtyřválcovou 1.6, a k tomu za příplatek také automat. Jeden z nich byl nedávno na prodej na polských automobilových fórech, po prvním majiteli, za neuvěřitelnou cenovku.

Zdroj info: Motor 1.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články