VIDEO: Turbo 2.5 TDI 96 kW a 128 kW

26. 8. 2022 2 min. čtení Tipy a rady Rádce motoristy Vše o turbodmychadlech Turba motorů aut

Na jinak docela čistém štítu legendy Volkswagen Transporter je jedna velká skvrna, kterou by automobilka jistojistě nejraději navždy vymazala. Je to generace označovaná jako T5, která bohužel s některými motory trpěla velkou poruchovostí.

Turbo 2.5 TDI 128 kW a 96 kW

Články na téma turbodmychadla motoru TDI:

  1. Turbo 1.9 TDI 81 kW a 66 kW
  2. Turbo 1.9 TDI 96 kW
  3. Turbo 1.9 TDI 77 kW
  4. Turbo 3.0 TDI
  5. Turbo 2.5 TDI - právě čtete

Záleží na motoru

Ono té páté generaci spousta lidí vyčítá, že byla na nic, ale to není tak úplně pravda. Záleží na tom, o jakém motoru pod kapotou se bavíme. Takové čtyřválce 1.9 TDI-PD byly sice dýchavičné, ale spolehlivé. Trochu peklo byl agregát 2.0 BiTDI CR. Ten měl jednak citlivé vstřikovače, poruchový EGR ventil, ale taky dvě turba, což opravy značně prodražovalo. Na druhou stranu táhl skutečně pěkně a i naložené auto s ním bylo docela svižné.

Pětiválce nebrat

Často se v inzerci objevují i Volkswageny Transporter s 2.5 TDI. Ty byly dostupné s výkony 96 a 128 kW. Vyznačovaly se krom jiného i trochu zvláštními turbodmychadly, která se lišila jen průměry vrtulí. A ještě jedna zvláštnost - nebyl tam žádný mezikus mezi blokem motoru 2.5 TDI a tělem turba. Navíc se dost špatně vyndávají z auta ven. Samotné turbo 2.5 TDI není špatné, ale stejně jako motor trpí nataženými servisními intervaly, které jsou u Volkswagenu Transporter a Multivan natažené na 40 tisíc kilometrů. Olej a zejména filtr pak logicky při takto dlouhé službě nemá šanci zvládat svoji úlohu na 100 %. V konečném důsledku tak v mazacím okruhu budou putovat i nejrůznější nečistoty, což může mít z následek přidírání turba.

Příruba turbodmychadla šla přímo na blok motoru

Roztržená převodovka

96kW motor ještě při správné péči dokázal vydržet třeba čtvrt milionu kilometrů, ale silnější sourozenec svým výkonem 128 kW byl trochu moc na převodovku. Ta byla někdy doslova po pár desítkách tisíc kilometrů zralá na generálku. Někdy také praskaly poloosy a obecně je nejlepší se asi skutečně generaci T5 spíše vyhnout.

VIDEO: Turbo 2.5 TDI

Zdroj info: Turbo - Klima servis Pardubice.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články