Legendární Toyota Hilux je pracantem, který si své užitné vlastnosti zachovává v nejlevnější základní variantě i ve vrcholném provedení s přídomkem GR Sport. Neztrácí přitom nic ani ze svých schopností v terénu. Testovaná varianta GR Sport nás navíc v testu překvapila vysokou mírou univerzálnosti. Porovnali jsme rozměry ve všech třech provedeních kabiny, zhodnotili rozměry ložné plochy, tažnou kapacitu i parametry v terénu.
Toyota Hilux – rozměry
Články na téma Toyota Hilux GR Sport:
Toyota Hilux – rozměry
Provedení kabiny | Single Cab | Extra Cab | Double Cab |
---|---|---|---|
Celková délka (mm) | 5 325 | 5 325 | 5 325 |
Celková šířka (mm) | 1 800 | 1 855 / 1 900* | 1 855 / 1 900* |
Celková výška (mm) | 1 795 | 1 810 | 1 810 |
Rozvor (mm) | 3 085 | 3 085 | 3 085 |
Rozchod kol vpředu (mm) | 1 500 | 1 540 | 1 540 |
Rozchod kol vzadu (mm) | 1 510 | 1 550 | 1 550 |
Převis vpředu (mm) | 1 000 | 1 000 | 1 000 |
Převis vzadu (mm) | 1 250 | 1 250 | 1 250 |
Min. provozní světlá výška (mm) | 277 | 289 | 293 |
Pohotovostní hmotnost min–max (kg) | 1 800 –1 850** | 1 915–2 300** | 2 095–2 340** |
Maximální zatížení nebrzděného přívěsu (kg) | 750 | 750 | 750 |
Maximální zatížení brzděného přívěsu (kg) | 3 500 | 3 500 | 3 500 |
Ložná plocha
Rozměry ložné plochy se pochopitelně liší v závislosti na zvoleném provedení kabiny. Ve všech případech se však bavíme o korbě s maximální šířkou 1 645 milimetrů a výškou 480 milimetrů. Nejdelší ložnou plochu nabízí provedení Single Cab s krátkou dvoumístnou kabinou – délka činí 2 315 milimetrů. Naopak nejkratší ložnou plochu o délce 1 525 milimetrů dostanete v provedení Double Cab, které má o pár dveří navíc a pětimístné uspořádání interiéru. Mezistupeň v podobě Extra Cab má délku korby 1 810 milimetrů.
Na korbu tak bez problému naložíte europaletu a náklad může mít celkem rovnou tunu. Ložnou plochu lze navíc dovybavit originálním příslušenstvím. Pořídit můžete třeba uzamykatelný box nebo pevnou střešní nástavbu. Vyšší provedení pak ve standardu přijíždějí s elektricky ovládanou roletkou nákladového prostoru – v tomto případě je však nutné počítat s tím, že mechanismus roletky sebere pár centimetrů z ložné plochy. V testu nám pak na korbě chyběl nějaký sofistikovanější mechanismus k upevnění nákladu.
Tahání nákladu
Jako správný pracovní nástroj si Hilux musí poradit i s taháním nákladu. Pomáhá mu k tomu dvojice naftových agregátů s objemem 2,4 a 2,8 litru. Aktuálně pak Hilux v České republice pořídíte výhradně v provedení 4x4. V tom případě se nezávisle na zvolené převodovce můžete spolehnout, že Hilux utáhne 3 500 kilogramů těžký brzděný přívěs, nebrzděný pak může vážit standardních 750 kilogramů. Na tažnou kapacitu nemá vliv ani zvolená výbava.
Schopnosti v terénu
Toyota Hilux je auto, které je svými schopnostmi v terénu proslulé – pomáhá mu k tomu rámová konstrukce i poctivý pohon všech kol. Většinu času však budete jezdit s pohonem pouze zadní nápravy. Tu přední můžete připojit otočením ovladače v interiéru a výrobce to doporučuje jen na kluzkém povrchu. Zároveň lze zapojit i redukční stupeň či uzamknout zadní diferenciál. Při pohledu na parametry Hiluxu pro offroadovou jízdu je zřejmě každému jasné, že je v terénu jako tank.
Minimální provozní světlá výška činí v závislosti na provedení 277 až 293 milimetrů. Nájezdové úhly jsou minimálně 29° vpředu, respektive 26° vzadu. Přechodový úhel činí 23°. Na vlastní kůži jsme si pak otestovali, že Hilux dokáže stoupat ve svahu pod úhlem až 42°! Ani brodění řek není Hiluxu cizí, když zvládá hloubku až 700 milimetrů.
Toyota Hilux – rozměry pneu
Toyota Hilux je dostupná na těchto pláštích:
- 225/70 R17C
- 265/65 R17
- 265/60 R18
Zdroj médií: Radim Krejčík, Toyota.