PRÁCE 🧰

Toyota GR86 – výbavové stupně a cena

20. 9. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Toyota

S cenou kolem milionu korun je Toyota GR86 stále jedním z nejdostupnějších pravověrných sporťáků. Skrze dva výbavové stupně můžete zvolit jednoduchost a hravost, nebo styl a rychlost.

Toyota GR86 – cena a konfigurace

Články na téma Toyota GR86:

  1. Toyota GR86 – rozměry
  2. Toyota GR86 – cena a konfigurace - právě čtete
  3. Test: Toyota GR86 – osobní zpověď
  4. Toyota GR86 jako učebnice řízení
  5. Druhý názor na Toyotu GR86

Toyota GR86 vyjíždí jen ve dvou výbavových stupních, takže to máte při konfiguraci velmi jednoduché. Pod kapotou přitom vždy budete mít atmosférickou benzinovou jednotku s objemem 2,4 litru. Plochý čtyřválec s původem u Subaru nabízí výkon 234 koní a točivý moment 250 Nm. V základu je pak párovaný s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek 50 000 korun ale můžete volit i šestistupňový měničový automat – s ním je ale GR86 o poznání pomalejší a méně záživná. Mechanicky je však osmdesát šestka stále stejná, a tak i samosvorný diferenciál Torsen máte hned v základu.

Standardním lakem pro Toyotu GR86 je černá, za příplatek 22 500 korun ale můžete zvolit i červenou, stříbrnou, šedou, tmavě modrou nebo bílou perleť. Dostupné jsou i dva velice podobné designy litých kol. Základní 17″ obouvají běžné pneumatiky Michelin Primacy v rozměru 215/45 R17 a dostanete je v levnějším provedení Dynamic. Celočerné disky v rozměru 215/40 R18 a s lepivějšími pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 jsou naopak vyhrazeny pouze dražší specifikaci Executive.

Dynamic

Odlišné rozměry kol a obutí ale nejsou jedinými rozdíly obou verzí. Základní výbavový stupeň Dynamic pořídíte v aktuálním ceníku za 950 000 korun, kromě zmíněných gum ale dostáváte úplně stejné sportovní náčiní. Rozdíly tedy hledejme především v interiéru. V základním provedení si třeba musíte vystačit pouze s látkovými sedadly, ačkoliv jejich příkladné boční vedení zůstává stále stejné. V interiéru také chybí kontrastní prošití červenou nití nebo více prvků z alcantary. Na druhou stranu nechybí bezklíčový přístup a startování nebo couvací kamera. Samozřejmostí je pak dvouzónová automatická klimatizace nebo 8" multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto.

Executive

Za příplatek 70 000 korun přidává výbavový stupeň Executive spíše dávku stylu a komfortu. Čalounění sedaček je tak tentokrát v kombinaci kůže a alcantary, která je i hojněji využita ve zbytku interiéru. Sedadla jsou v této verzi dokonce vyhřívaná. Sportovní pocit navozuje kontrastní prošití červenou nití a hliníkové pedály. Při nočních projížďkách pak určitě oceníte lepší LED světlomety s přisvěcováním do zatáčky. V této verzi nechybí ani někteří užiteční asistenti – třeba hlídání slepého úhlu nebo upozornění na dopravu za vozem.

Asistenti pouze s automatem

Toyota GR86 s automatickou převodovkou se svou výbavou oproti manuálu celkem podstatně liší. Rozdíly jsou ale naštěstí pouze v bezpečnostních asistentech, které v malém sporťáku spíš otravují, než aby pomáhaly. Komu by to ale vyhovovalo, ten může mít v obou výbavových stupních předkolizní bezpečnostní systém, nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo hlídání jízdy v pruzích. Něco nám ale říká, že GR86 s automatickou převodovkou bude mít velmi úzký okruh potenciálních majitelů.

Zdroj info: Toyota.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články