S cenou kolem milionu korun je Toyota GR86 stále jedním z nejdostupnějších pravověrných sporťáků. Skrze dva výbavové stupně můžete zvolit jednoduchost a hravost, nebo styl a rychlost.
Toyota GR86 – výbavové stupně a cena
Články na téma Toyota GR86:
- Toyota GR86 – rozměry
- Toyota GR86 – cena a konfigurace - právě čtete
- Test: Toyota GR86 – osobní zpověď
- Toyota GR86 jako učebnice řízení
- Druhý názor na Toyotu GR86
Toyota GR86 vyjíždí jen ve dvou výbavových stupních, takže to máte při konfiguraci velmi jednoduché. Pod kapotou přitom vždy budete mít atmosférickou benzinovou jednotku s objemem 2,4 litru. Plochý čtyřválec s původem u Subaru nabízí výkon 234 koní a točivý moment 250 Nm. V základu je pak párovaný s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek 50 000 korun ale můžete volit i šestistupňový měničový automat – s ním je ale GR86 o poznání pomalejší a méně záživná. Mechanicky je však osmdesát šestka stále stejná, a tak i samosvorný diferenciál Torsen máte hned v základu.
Standardním lakem pro Toyotu GR86 je černá, za příplatek 22 500 korun ale můžete zvolit i červenou, stříbrnou, šedou, tmavě modrou nebo bílou perleť. Dostupné jsou i dva velice podobné designy litých kol. Základní 17″ obouvají běžné pneumatiky Michelin Primacy v rozměru 215/45 R17 a dostanete je v levnějším provedení Dynamic. Celočerné disky v rozměru 215/40 R18 a s lepivějšími pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 jsou naopak vyhrazeny pouze dražší specifikaci Executive.
Také čtěte
Dynamic
Odlišné rozměry kol a obutí ale nejsou jedinými rozdíly obou verzí. Základní výbavový stupeň Dynamic pořídíte v aktuálním ceníku za 950 000 korun, kromě zmíněných gum ale dostáváte úplně stejné sportovní náčiní. Rozdíly tedy hledejme především v interiéru. V základním provedení si třeba musíte vystačit pouze s látkovými sedadly, ačkoliv jejich příkladné boční vedení zůstává stále stejné. V interiéru také chybí kontrastní prošití červenou nití nebo více prvků z alcantary. Na druhou stranu nechybí bezklíčový přístup a startování nebo couvací kamera. Samozřejmostí je pak dvouzónová automatická klimatizace nebo 8" multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Executive
Za příplatek 70 000 korun přidává výbavový stupeň Executive spíše dávku stylu a komfortu. Čalounění sedaček je tak tentokrát v kombinaci kůže a alcantary, která je i hojněji využita ve zbytku interiéru. Sedadla jsou v této verzi dokonce vyhřívaná. Sportovní pocit navozuje kontrastní prošití červenou nití a hliníkové pedály. Při nočních projížďkách pak určitě oceníte lepší LED světlomety s přisvěcováním do zatáčky. V této verzi nechybí ani někteří užiteční asistenti – třeba hlídání slepého úhlu nebo upozornění na dopravu za vozem.
Asistenti pouze s automatem
Toyota GR86 s automatickou převodovkou se svou výbavou oproti manuálu celkem podstatně liší. Rozdíly jsou ale naštěstí pouze v bezpečnostních asistentech, které v malém sporťáku spíš otravují, než aby pomáhaly. Komu by to ale vyhovovalo, ten může mít v obou výbavových stupních předkolizní bezpečnostní systém, nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo hlídání jízdy v pruzích. Něco nám ale říká, že GR86 s automatickou převodovkou bude mít velmi úzký okruh potenciálních majitelů.
Zdroj médií: Radim Krejčík.