Test Toyota Camry - Na konec světa a ještě dál

16. 6. 2022 7 min. čtení Testy Toyota

Navzdory dnešní době sedany ještě naštěstí nevymřely a Toyota Camry je toho živým důkazem. Je až k podivu, že model jezdí po našich silnicích v tak malém množství. Přitom je to vůz, který dokáže uspokojit téměř všechny důležité aspekty pro život za volantem.

Test Toyota Camry hybrid

Model je na trhu již v osmé generaci a prošel si lehkým omlazením. Ten se dotknul spíše interiérového prostředí, než aby byla vidět nějaká výraznější změna na exteriéru. On totiž vzhled vypadá naprosto úchvatně od prvopočátku, a tak nebyl důvod k zásahům jako to ve většině případů bývá u jiných automobilek.

Majestátní diplomat

Celkově líbivý design přední výrazné masky dokreslují objemně tvarovaná žebra pod světlomety. Při vhodně zvolené barvě karoserie je na světě auto, které prostě chcete mít, už jen kvůli tomu, jak nenápadně vypadá. Zadní část i bok nejsou nijak výrazně definovány. To vůbec nevadí, neboť alespoň model nepřitahuje takovou pozornost a zanechává si punc nenápadného obyvatele metropole.

Avšak žití ve městě a potažmo parkování bude chtít trochu zkušeností, protože auto na délku měří pět metrů, a tak bude možná drobný problém při podélném parkování.

Toyota Camry exteriér

Zavazadlový prostor překvapil svou hloubkou. Ačkoli se jeho obsah uvádí na 500 litrů (VIP Paket), prostor dost zkresluje a klidně bych si tipnula víc. Auto jsem neměla na standardní test po Čechách, ale vyrazila jsem s ním za hranice všedních dnů až do Korutan. Kufrů a všeho harampádí, včetně piknikového koše jsme měli dost, a přesto dobrá polovina objemu zůstala prázdná. Pro rodinnou dovolenou značka ideál!

Nevšední zpracování kabiny

Po usednutí za volant si všimnu ne zcela tradičního uspořádání palubní desky. Tady je znát, že nejsme v Evropě jako spíše na zaoceánském trhu. Líbí se mi sladění tmavých barev v kabině vozu. Měla jsem možnost sedět i ve světlé variantě a nebylo to úplně ono. Ta černá k nátuře auta sedne mnohem lépe a navíc působí hodnotněji. Testovaný kousek má VIP Paket - tedy top výbavu. Člověka ale při prvním pohledu překvapí absence ambientního svícení či ozdobných lišt, které používá konkurence ve svých produktech až až.

Toyota Camry exteriér

Příjemné je i rozložení dalších důležitých funkcí. Teplota v kabině se ovládá pomocí otočných voličů, odvětrávání a výhřev jde rovněž přes hardwarová tlačítka, jen s displejem multimédií mám trochu osobní problém. Obrazovka je devítipalcová a nepřirozeně tyčí do prostoru. Jakkoli je tento trend moderní, sem příliš nezapadne. Lesklý plast také zrovna neohromí a především software je jedná velká tragédie. V tomto ohledu automobilka dost zaspala dobu.

Zatímco i méně prémiový konkurenti do svých aut osazují rychle a co se týká rozhraní moderní software, u Camry najdeme cosi s grafikou z minulého století. Rozlišení couvací kamery je tristní a zobrazení navigace prastaré. Celkem mě to překvapilo, protože u vozu za milion korun, který je jinak v ostatních ohledech téměř dokonalý, je tohle velká bolest.

Toyota Camry exteriér

Když se oprostím od obrazovky multimédií, můžu s klidným srdcem říct, že vše ostatní je v pořádku. Středovému tunelu dominuje křivka linoucí se od budíků až ke straně spolujezdce. Prvek, který jsem nikde jinde ještě neviděla. Co je na pováženou je nadužití lesklých ploch, který je tu na můj vkus až příliš. Naštěstí to zachraňují místa s měkčeným materiálem a také šedý vzorový dekor mezi řidičem a spolujezdcem v prostoru, kde se nachází volič jízdních režimů, odkládací prostor na nápoje a bezdrátové nabíjení telefonu.

Řidičova zóna se pro mě na 1600 kilometrů stala domovem, který bych neměnila. Důležitá ovládání jsou na volantu, včetně toho hlasového. Po jiných jako je například vyhřívání volantu lze sáhnout levou dlaní vedle věnce. Přístrojový štít je napůl digitální. Střed tak standardně vyplňuje grafika s důležitými údaji a pro otáčkoměr a rychloměr slouží analogové ukazatele, které jsou orámované stříbrnou lištou.

Toyota Camry interiér

Sezení je solidní. Velmi chválím, že ani po několika hodinách mě nebolela záda, ani jsem si nemusela složitě hledat jinou pozici a vrtět se kvůli brnícímu zadku. V cíli jsem vylezla z auta nerozlámaná. Pokud si člověk nastaví opravdu dobře sedadlo a následně i volant, nemusí mít s ničím problém. Přestože jsem si sezení vzadu vyzkoušela jen na chvíli před cestou, věřím, že se pasažéři zde budou mít, co se prostoru týká, královsky.

Pro kolena a nohy je vzadu nadprůměrný příděl. Jen vyšší postavy mohou mít problém se vzpřímeným sedem, neboť svazující se střecha ubírá důležité centimetry nad hlavou. Díky VIP Paketu si lze zadní sedadla elektricky upravovat a to pomocí chytře schovaného ovládání do středové loketní opěrky.

Čas strávený na palubě vozu je balzámem pro duši. Přispívá tomu i dobře odhlučněný motor a podvozek. Od hybridu se předpokládá, že bude tichý, ale že tolik? Jsem překvapena. Jediné, co je znepokojivé, jsou vyšší dálniční tempa nad 140 km/h (vyzkoušeno v Německu). Pak totiž řidič může zaregistrovat jemné svištění, na které si ale po čase zvykne. Není to tedy nic extra hlučného, ale může se to vyskytnout.

Toyota Camry interiér

Jeden druh motorizace bohatě stačí

Další věc, která možná bude českým zákazníkům proti srsti, je, že auto se prodává pouze s jednou motorizací. Pod kapotou tepe čtyřválec o objemu 2,5 litru, který doplňuje elektromotor. Možná trochu netradiční spojení, ale zato velmi účinné a léty prověřené. Nevěřící Tomášové možná teď kroutí hlavou, ale realita je taková, že lepší motor by do auta snad ani neexistoval. Zatímco tedy s rozlišením infotainmentu Toyota ztrácí, co se týká motorizace jednoznačně vede před všemi ostatními.

Navíc je tento motor známý jako držák a životnost je prakticky nekonečná. Existují opravdu jen výjimky, které s ním měly problém. Vše ostatní jsou spokojení majitelé. V tomto ohledu Japonci vsadili na správnou kartu.

Toyota Camry exteriér

Motorové ústrojí doplňuje převodovka e-CVT, na kterou si motorista musí trochu zvykat - lépe řečeno na její projev, který může při akceleraci znít jako zvuk z vysavače. Jakmile se uvolní noha z plynového pedálu, vše se vrátí do komfortní harmonie nic nerušící pohody na palubě. Model Camry s jedinou motorizací má výkon 160 kW a je to dostačující

Z nuly na sto se dostane za osm sekund. Projev výkonu reguluje i elektromotor, který do provozu zasahuje spíše dle uvážení řídící jednotky. Samozřejmě v kabině naleznete tlačítko, kterým si lze elektrický režim vynutit. Já jsem to za celou dobu nevyužila a spíše jsem nechala auto ať si funguje tak, jak má samo.

Jak již bylo řečeno, jedná se o hybrid. To znamená, že pole působnosti bude především město a jeho okraj. Zde se budete vždy pohybovat se spotřebou kolem 4 litrů na sto. Velkým překvapením pro mě byla ale dálková cesta. Vzhledem k tomu, že z Prahy do Tropölachu je to nějakých 570 kilometrů, dojela jsem s perfektní spotřebou a to jsem se většinu cesty držela na dálnici s rychlostí 130 km/h a občas sáhla po tlačítku Sport. Apetit Camry si řekl o 5,4 litrů na sto. Za mě velmi solidní číslo na hybrid!

Toyota Camry exteriér

Na konec světa snadno a rychle

Možná bych si troufla říct, že je do města Camry trochu škoda. Výlet za hranice mě totiž přesvědčil, že je to skvělý parťák i na dlouhé trasy. Podvozek je příjemně nastavený a filtruje solidně nerovnosti, kterých jsou české silnice plné. Do zatáček se dere s vervou a umí si hravě poradit i s prudšími manévry. Reaguje rychle a bezchybně na změnu jízdního chování. A nechybí ani armáda bezpečnostních asistentů, které hlídají posádku.

Tempo, které je pro Camry stvořené je spíše to plynule a pohodové, bez zbytečných spěchů. Auto se tak hodí pro někoho, kdo si chce každý den užívat dávku komfortu zabalenou v pěkné elegantní kostře s odměnou v podobě nízké spotřeby.

Zdroj info: Autorský text. Zdroj médií: Michaela Rubešová.
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články