Jak vyleštit přední světlomety u auta trvale?

21. 4. 2021 2 min. čtení Tipy a rady

Moderní plastové kryty světlometů mají oproti těm, které se používaly dříve - skleněným, jednu velkou nevýhodu. Časem se zakalí a zežloutnou. Z kdysi dobrých světel se stanou spíše bludičky, v noci je to problém a na STK jakbysmet.

Tím, co způsobuje zakalení čirých krytů světlometů, je UV záření. Polykarbonát se nejen vlivem toho, ale i dalších faktorů, časem zakalí a je po srandě. Z výroby jsou sice světla opatřena ochrannou vrstvou, ta ale bohužel není věčná. Její životnost je zhruba 5-10 let, pak postupně přestane chránit a nastupuje již výše zmíněný proces degradace materiálu.

Pasta nebo ocet?

Na internetu se dá najít vícero různých "zaručených" metod, jak světla zrenovovat a vyleštit, aby vypadala zase jako nová. Kupříkladu taková zubní pasta - to je velice jemné abrazivo, které má jistou "brusnou" schopnost a dokáže si s nějakým tím zakalením poradit. Jenže jednotlivé pasty jsou rozdílně abrazivní, stejně jako jsou různé materiály krytů světel. Proto nelze tuto metodu úplně doporučit a z obdobných důvodů nemůžeme doporučit ani žádný jiný takový "domácí" způsob pomocí třeba octu.

Sady na renovaci světlometů v nabídkách e-shopů

Levné a spolehlivé řešení

Co ale funguje, a to docela spolehlivě, jsou sady na rozleštění světlometů přímo určené. Obsahují zpravidla unašeč do vrtačky, několik brusných papírů, lešticí pastu, lešticí kotouček a vosk, sprej nebo jinou finální povrchovou úpravu. Podle návodu pak renovace začíná hrubým brusným papírem a pokračuje k nejjemnějšímu. Po obroušení následuje leštění a nanesení ochrany.

Finta s lakem

V praxi máme ověřeno, že skutečně tyto renovační sady fungují nejlépe. Stojí pár stokorun a než dělat pokusy se zubní pastou a nejistým výsledkem, tak je asi opravdu lepší koupit výrobek přímo pro tento účel stvořený.

Poslední krok, tedy ta ochranná vrstva, je důležitější, než se na první pohled může zdát, rozhoduje totiž o tom, kdy bude třeba leštění opakovat. A zde už je prostor pro jisté experimentování. On se totiž docela osvědčil čirý lak. Na zahraničních fórech se dá dočíst o borcích, kteří ho nanášejí v několika vrstvách a toto řešení pak má trvanlivost mnohdy údajně i delší než to z výroby.

Zdroj médií: Pxhere
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Nerad se v nich hrabe, protože to neumí a vždycky mu nějaký šroubek zbyde.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?