Test: Opel Corsa-e - elektromobil, který to na sebe neřekne

10. 6. 2021 8 min. čtení Testy Opel

Nedávno jsme testovali sourozence elektrické Corsy. Konkrétně šlo o Peugeot e-208, který stojí na stejné platformě. A tak jsem tedy logicky očekával od Opelu prakticky identické auto, akorát s jiným znakem na kapotě a malinko odlišným interiérem. Nemohl jsem se mýlit víc!

Recenze vozu Opel Corsa-e

Jakkoliv je totiž elektrický pežotek fajn auto, tak jsem na něm našel až příliš mnoho nedotažeností a kompromisů. Čím ale překvapil pozitivně, je design. To Opel na to se mnou šel naopak. Ze začátku mě ničím nijak neoslnil a nehrál to se mnou na první dobrou. Jak ale dále v textu osvětlím, postupem času si mě neskutečně získal!

Docela obyč

Corsa-e na sebe nijak neprozrazuje svůj pohon. Ano, pozornější jedinci asi zaregistrují absenci výfuků a označení na zádi, ale jinak je to prostě normální auto. Jako spíše konzervativně smýšlející člověk jsem byl rád i za to, že se vůz nesnaží tvářit nějak agresivně, jak je v dnešní době zvykem. Z kdejakého městského prdlátka dneska stříká sebevědomí do všech směrů a každý druhý tříválec se minimálně v prospektech tváří, že by spráskal i okruhové speciály. Corsa fakt ne a je mi to sympatické, ačkoliv pro někoho možná bude až trochu nudná. Je to prostě úplně obyčejné auto, teda aspoň se tak tváří.

Opel Corsa-e v redakční recenzi

A úplně normálně vypadá Corsa-e i uvnitř. Nikde žádné výstřelky, nic na člověka nepůsobí nijak výrazně, žádná extravagance, ale ani falešný luxus. Ano, je to levné auto, takže kupující nesmí čekat záplavu luxusních materiálů. Plasty jsou prostě tvrdé, úplně obyčejné, ale zato dobře omyvatelné. Nikde nic nepřebývá, ale ani nechybí, prostě elektromobil jako stvořený pro všechny normální řidiče. Prosím, víc takových!

Skvělý interiér

Co bych vytknul, je akorát lacině vypadající lesklý plast táhnoucí se přes celou šíři palubní desky. Uprostřed ale trůní displej infotainmentu s matnou obrazovkou, mírně natočený směrem k řidiči. Opět třikrát hurá, protože ho výrobce nevrazil do vršku palubovky, ale naopak ho zakomponoval tak, že se nad něj vešly výdechy ventilace. Pod něj se pak vešel ještě panel klimatizace, což je dobrá zpráva, protože teplota se nastavuje úplně normálně - kolečkem. Zcela dole ve středovém tunelu je zabudovaná bezdrátová nabíječka. A opět musím zatleskat, protože někdo při své práci přemýšlel - je krásně pogumovaná a především má zarážky, které nepustí telefon z dost široké “nabíjecí zóny”. Prostě tam hodíte telefon a víc neřešíte. Proč to takhle neumí i ostatní? 

Opel Corsa-e - interiér recenzovaného vozu

A chvály ještě není zdaleka konec. Skvělá jsou totiž i sedadla a ergonomie celkově. Volant se příjemně drží a především je přes věnec, tedy spíše skrz něj, vidět na displej před řidičem. Ten má tvar zcela běžného obdélníku, nikdo tu nevymýšlel žádné vyfikundace, prostě ho tam tak prdli do kapličky a tím to končí. Navíc tenhle zobrazovač je opravdu geniální v tom, kolik toho umí zobrazit najednou. Řidič tu nemusí nic řešit, protože na jedné výchozí obrazovce má aktuální rychlost, dojezd spotřebu, ujetou vzdálenost, vidí jak moc je nabitý akumulátor a k tomu ještě ekonometr, zařazenou rychlost a výstup z kamery, která čte dopravní značky. Ano, tohle všechno má řidič před sebou, přehledně, prakticky bez jakékoliv rušivé grafiky. Jistě, v případě potřeby je tu možnost si zobrazit navigaci, ale většinou vystačí “pop-up” okénka, která ukážou, kam se vydat na křižovatce a následně zmizí. Pak je tu ještě možnost vidět toky energie a nebo si zvětšit ukazatel rychlosti. Řešení kokpitu je absolutně jednoduché a maximálně utilitární. Řidič vidí vše potřebné, ale nic navíc. Tak to mám rád!

Nečekaně prostorný

Prostor uvnitř je samozřejmě omezen rozměry karoserie. V rámci třídy ale Opel kouzlí docela dobře a dokonce bych se nebál konstatovat, že jsem se necítil nijak stísněně, spíš naopak. I na zadních sedadlech se s trochou snahy svezou dva průměrně vzrostlí dospělí, ačkoliv na extra dlouhé výlety to fakt nebude. Sám za sebe se dvoumetrový jedinec vejde, ale pohodlí už bude mít pramálo a hlavu bude mít prakticky neustále v kontaktu se stropnicí.

Opel Corsa-e interiér vozu

No a kufr poskytne 309 litrů objemu. Počítejte, že něco zabere nabíjecí kabel, ale středně velký nákup pojme. Mimochodem, když už jsem u toho kabelu, tak ten od Corsy-e je nejbytelnější, jaký jsem kdy viděl.

Opel Corsa-e

Pod kapotou se ukrývá osvědčená technika PSA. Přední kola tak pohání elektromotor o výkonu rovných 100 kW a s krouticím momentem 260 Nm. Akumulátor má kapacitu 50 kWh, ale k dispozici je řidiči jenom 46 kWh. Corsa-e je zcela typický elektromobil v tom, jak funguje a jezdí. Na semaforech tedy ujedete drtivé většině aut a zrychlit na padesátku je otázkou skutečně okamžiku (necelé tři vteřiny). Ve městě kraluje a máloco se jí v efektivitě vyrovná. Navíc přináší jeden velmi výrazný bonus - podvozek.

Komfortní podvozek

Jak proti elektromobilům nemám vůbec nic a považuji je v podstatě za rovnocennou alternativu k autům se spalováky, tak mi trochu vadí jejich někdy přílišná tvrdost. Zejména se to projevuje u těch malých, které s těžkou baterií prostě dostanou tužší zavěšení. Taková věc je super v zatáčkách na hladkém asfaltu, kde se dá ve spojení se skvělou akcelerací docela slušně zablbnout. V každodenním životě ale chceme auta spíš pohodlná, no ne?

Test vozu Opel Corsa-e

A právě tady Corsa-e exceluje! Je krásně komfortní, až mi to přišlo na její třídu trochu nepatřičné. Na nerovnostech auto neskáče jak koza, naopak se přes ně přenese s lehkostí a podvozek se nebojí pracovat. Na propadlých kanálech se auto pěkně zhoupne, ale žádné prudké otřesy se nedostavují, stejně tak nepříjemné mlácení, kdy má člověk pocit, že auto trpí. Pokud se povrch vozovky změní v kostky, uvnitř je to cítit spíš akusticky, žádné vibrace přenášející se do karoserie se nekonají. Samozřejmě, že pokud to přepísknete s nájezdovou rychlostí do zatáčky, vůz trochu zaklekne na vnější kolo, což umí vyvolat pocit nejistoty. Je to ale skutečně jen pocit. Jestli něčím elektrická Corsa mezi ostatními auty na baterky vyniká, tak komfortem přepravy, který je zde skutečně nevídaný.

Opel Corsa-e

Jak už jsem uvedl, tak Corsa-e má skvělý potenciál především ve městě. Na dálnici se musí člověk smířit s maximální rychlostí omezenou na 150 km/h, při které navíc auto baští energii z baterky dost závratným tempem. Při udržování stotřicítky se dostane apetit elektromotoru na zhruba 20-22 kWh na sto kilometrů. Na okreskách jsem zvládal jezdit za 17 a město, kde se dá hodně rekuperovat, umí tohle autíčko za 14-15 kWh na sto. Z těchto hodnot se dá odvodit i dojezd. Ten se bude pohybovat zhruba kolem 250 kilometrů, s nějakou menší rezervou. Hodnota to rozhodně není špatná, ale za nějakého maratonce vůz rozhodně označit nemohu.

Matrix LED!

Hodně mě potěšila světla. Nejen, že skvěle svítí, ale navíc jsou vybavena technologií Matrix LED. To znamená, že i v téhle třídě člověk nemusí řešit nějaké přepínání mezi dálkovými a potkávačkami. Prostě to nechte na automatice a ta už si nějak poradí. Jde jí to skvěle, v noci jsem najezdil zhruba 80 kilometrů a za celou dobu se mi nestalo, že bych někoho oslnil a dostal od něj “problik”.

Elektromobil Opel Corsa-e v testu

Jako u všech elektromobilů je samozřejmě potřeba počítat s vyšší cenovkou. Ta v tomto případě začíná na 759 990 korunách. Testovaná verze Ultimate byla v době, kdy jsme ji měli na test, zlevněna z 914 990 na 864 990 korun. Jestli to za to stojí, to si musí rozhodnout každý sám. Za své peníze ale kupující dostane ten nejméně nápadný elektromobil, co znám. Vypadá jako úplně obyčejné auto. Navíc je docela chytře promyšlené využití vnitřního prostoru a navrch je tu nečekaně komfortní podvozek. Nebál bych se tedy říct, že mezi těmi “levnějšími” elektroauty Corsa-e jednoznačně kraluje.

Parametry testovaného vozu Opel Corsa-e

Motorelektromotor
Pohonpřední
Výkon (kW/ot. min)100 kW
Točivý moment260 Nm
Rozměry vozu (v. x š. x d. v mm)1437 x 1809 x 4060
Kapacita baterie50 kWh/46 kWh využitelná
Objem kufru309 litrů
Zrychlení z 0-100 km/h8,1 sekundy
Základní cena759 990 Kč
Cena s paketem Sport864 990 Kč

Zdroj médií: Redakce

+

  • Pohodlný podvozek
  • Nenápadný design
  • Prakticky řešený interiér

  • Ten lesklý pruh táhnoucí se přes palubní desku
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články