Trh se ojetinami je zaplavený více či méně spolehlivými vozy. Jeden z těch, na které se při správné péči můžete spolehnout, je Mercedes-Benz C350.
Spolehlivé ojetiny – Mercedes-Benz C350
Články na téma Mercedes Benz C350 jako ojetina:
- Test ojetiny: Mercedes Benz C350 CGI 2011
- Mercedes-Benz Třídy C (W204): vývoj, design a technické parametry
- Mercedes-Benz Třídy C (W204): AMG, facelift a speciální verze
- Mercedes-Benz C350: Jak spolehlivá je to ojetina? - právě čtete
Motor – jaký bude nejspolehlivější?
Obecné pravidlo u generace W204 je, že nejlepší jsou šestiválcové diesely. Hledejte motory OM642 s označením C300, C320 a C350 CDI. Mají velmi kulturní a tichý chod, jsou spolehlivé a netrpí na žádné fatální závady. Chybu neuděláte ani s čtyrválcovými vznětovými varianty s modelovým označením C200 a C220 CDI s motory OM646, pozor si dejte na vstřikovače u C220 a C250 CDI.
Dva nejméně výkonné benzinové motory C160 a C180 vyráběné první tři roky, jsou považovány za nejodolnější a nejspolehlivější a mají pověst velmi blízkou „nezničitelnosti“. Německý automobilový časopis AutoBild měl ve své flotile testovacích vozů C180 s výkonem 154 koní. Za 13 let (2007–2020) najel přes 500 000 kilometrů, plánované servisní intervaly byly dodržovány. Závad bylo velmi, velmi málo, ty uváděné byly drobné a snadno odstranitelné. Časopis uvedl, že se jedná o jeden z jejich nejméně problémových dlouhodobých vozů. Minusem může být větší spotřeba. Novější modely s tímto označením se už však s apetitem krotí.
Většina vozů bude se zadním náhonem, takže si dávejte zejména pozor na zadní nápravu a její stav. Platí to zejména u silnějších motorizací s vyšším nájezdem, kde bude náprava a zavěšení možná zralá na generální opravu. U aut s kompresorem se může objevit ztráta výkonu právě díky špatné funkci nebo opotřebení kompresoru. Řešit se to dá, ale levné to není ani v případě repase.
Jestli toužíte po vrcholné motorizaci C63 AMG, dávejte si pozor zejména na servisní historii. Často při zanedbávaném servisu trpí na přehřívání a obecně je motor sice vcelku odolný, ale opravy jsou násobně dražší. Za nás můžeme doporučit pofaceliftové modely, například C350 3.5 V6 225 kW s přímým vstřikem. na rozdíl od svého předchůdce má úhel rozevření řad válců 60 stupňů z původních 90, čímž se o něco zlepšil chod motoru a ubyla starost s vyvažovací hřídelí.
Koroze
Ojetiny W204 zásadně na korozi netrpí, pokud netráví život přes zimu v oblastech, kde se hodně solí silnice. V kombinaci se zanedbaným mytím vozu v tomto kritickém období karoserie dostává zabrat. Bavíme se hlavně o zadních lemech s koncem prahů, samozřejmě brzdové štíty a vedení brzd v místech, kde se nejvíce drží nečistoty z vozovky. U prvních ročníků se mnohdy objevuje rez kolem otvíraní kufru a častokrát koroze zadní nápravy, u pofaceliftových modelů se tyto neduhy už neobjevují.
Svolávací akce
- Funkčnost posilovače řízení – vozy vyrobeny od června 2009 do února 2010 a květen 2013.
- Úniky paliva u dieselových variant – vozy vyrobeny od listopadu 2009 do listopadu 2010, 2011, 2014.
Časté závady
Nejčastější závadou u ojetin W204 je nefunkční senzor hladiny oleje, na palubním počítači mezi budíky se objeví varování o nízké hladině oleje. V servisní historii možná najdete výměnu senzoru, neděste se, u těchto aut je to běžný úkon. U variant s xenonovými světlomety se mnohdy objevuje koroze na kontaktech konektoru ze zadní strany světla. Není tedy od věci čas od času kontakty očistit a prostříknout třeba WD-40.
U dieselových motorů si dávejte pozor na správnou funkci vstřikovačů, které mohou špatně těsnit, platí obzvláště u prvních ročníků. Faceliftové modely a označení BlueEFFICIENCY přinesli inovované piezo-vstřikovače, které problémy částečně potlačily, ale ne zcela eliminovaly. U novějších motorů OM651 si ohlídejte stav rozvodů, rozvodový řemen a jeho napínáky.
První modely s naftovým šestiválcem často trpí na úniky kolem chladiče oleje kvůli špatnému těsnění. To samé platí pro teplotní senzory, které byly později vyměněny za robustnější. Posledním problémem může být špatná funkce turba, úniky oleje na pohled nepoznáte, projevují se ztrátou výkonu nebo nouzovým režimem, pokud se závada neřeší, může dojít k poruše motoru.
První benzínové čtyřválce s objemem 1,8 litru jsou známé problémy s rozvody při zanedbané údržbě. Šestiválce mohou mít problémy s přehříváním kvůli nefunkčnímu termostatu.
Ceny dílů
Níže najdete orientační přehled některých dílů, které mohou majitele ojetiny nejčastěji potrápit. Vždy jsme řešili originální náhradní díl i druhovýrobu, u té samozřejmě najdete jak díly vyloženě laciné, tak i solidní náhrady.
• Olejový filtr
Druhovýroba: cca 200–500 Kč
Originál: cca 600–1000 Kč
• Sada rozvodů
Druhovýroba: cca 4 000–8 000 Kč
Originál: cca 10 000–15 000 Kč
• Vstřikovače
Druhovýroba: cca 3 500–5 500 Kč za kus
Originál: cca 7 000–10 000 Kč za kus
Také čtěte
• Turbo
Druhovýroba / repasované: cca 12 000–20 000 Kč
Originál: cca 25 000–45 000 Kč
• Brzdové kotouče
Druhovýroba: cca 2 000–4 000 Kč
Originál: cca 5 000–7 000 Kč
• Brzdové destičky
Druhovýroba: cca 1 500–2 500 Kč
Originál: cca 3 000–4 500 Kč
• Senzor hladiny oleje
Také čtěte
Druhovýroba: cca 800–1 200 Kč
Originál: cca 1 500–2 500 Kč
• Xenonové světlomety
Druhovýroba / bazar: cca 6 000–9 000 Kč za kus
Originál: cca 15 000–18 000 Kč za kus
• Startovací baterie
Druhovýroba: cca 3 500–5 500 Kč
Originál: cca 6 000–8 000 Kč
Servisní náklady podle nájezdů
Orientační ceny běžných servisních nákladů nezahrnují samozřejmě vážnější poruchy apod. Jsou to věci, které lze očekávat, že nastanou, ale třeba výměnu vstřikovačů nebudou řešit ti, kteří tankují prémiovou naftu nebo do ní přidávají aditiva. Je to vždy i o nějakém přístupu, nejen o tom, že něco „musí nastat“.
• Po 30 000 km servis (výměna oleje, filtru, kontrola brzd atd.)
Autorizovaný servis: cca 7 000–10 000 Kč
Nezávislý servis: cca 3 500–6 500 Kč
• Po 60 000 km servis (výměna rozvodů, brzdové kapaliny, větší údržba)
Autorizovaný servis: cca 25 000–40 000 Kč
Nezávislý servis: cca 18 000–35 000 Kč
• Po 100 000 km servis (kontrola turba, výměna vstřikovačů, rozvodů apod.)
Autorizovaný servis: cca 35 000–60 000 Kč
Nezávislý servis: cca 20 000–40 000 Kč
Zdroj médií: Tobiáš Duba.