PRÁCE 🧰

Mercedes-Benz C350 je spolehlivá ojetina (2. díl)

3. 12. 2024 5 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta

Minule jsme řešili karosářské varianty, motory a práci, jakou si dali při vývoji ve Stuttgartu s aerodynamikou. V pokračování se podíváme na některé zajímavé verze a facelift.

Mercedes-Benz Třídy C (W204): AMG, facelift a speciální verze

Články na téma Mercedes Benz C350 jako ojetina:

  1. Test ojetiny: Mercedes Benz C350 CGI 2011
  2. Mercedes-Benz Třídy C (W204): vývoj, design a technické parametry
  3. Mercedes-Benz Třídy C (W204): AMG, facelift a speciální verze - právě čtete
  4. Mercedes-Benz C350: Jak spolehlivá je to ojetina?

Facelift a technická vylepšení

Jak již bylo zmíněno v prvním článku, facelift, který přišel roku 2011, přinesl změny v designu i technologickém vybavení modelů W204. Novinkou byl přepracovaný předek s hliníkovou kapotou, odlišný tvar světlometů a zadní LED osvětlení. Vše přispělo ke snížení odporu, který karoserie vystavuje obtékajícímu vzduchu a prospělo to samozřejmě i vzhledu. Ani dnes auto nepůsobí zastarale, naopak design je velmi nadčasový.

Nezůstalo ale jen u vizuálních změn. W204 dostal nové motorizace a technologická vylepšení. Benzínové motory dostaly technologii přímého vstřikování paliva, což zvýšilo jejich výkon a snížilo spotřebu, současně s tím však vzrostlo riziko karbonování. Významným prvkem bylo také zavedení systému stop-start, který pomáhal dále snižovat spotřebu paliva, zejména při městské jízdě.

Upravená převodovka 7G-TRONIC Plus, která nahradila starší verzi 7G-TRONIC, přinesla několik menších výhod. Pozměněná mechanika znamenala lepší akceleraci a nižší spotřebu paliva vlivem snížení mechanických ztrát, zlepšila se ale i životnost a odolnost. Skříň byla rovněž vybavena funkcí přeskakování rychlostních stupňů při podřazování, což umožnilo plynulejší jízdu.

Mercedes také přidal několik nových asistenčních systémů, jako například:

  • Adaptivní asistent dálkových světel
  • Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu
  • Asistent pro sledování mrtvého úhlu
  • Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče
  • Distronic Plus – adaptivní tempomat
  • Parkovací asistent s funkcí Parktronic

Facelift přinesl i možnost připojení auta na internet prostřednictvím datové SIM karty, což v té době bylo něco naprosto nevídaného a inovativního (jsme v době zhruba čtyři roky po představení prvního iPhonu). Navíc je řeč o třídě C, což rozhodně nebylo auto stavěné bez ohledu na rozpočet a výrobní náklady, naopak, finanční stránka věci musela být zohledněna.

AMG Verze: C63 AMG a speciální modely

Vrcholným zástupcem generace W204 byla verze C63 AMG, která mířila na všechny, kdo hledali luxus a zároveň sportovní zážitky za volantem. Model byl v prodeji ve variantách sedan, kombi a kupé, přičemž všechny byly vybaveny atmosférickým vidlicovým osmiválcem objemu 6,2 litru. Tento agregát je označován jako M156.

Agregát navržený Berndem Ramlerem měl maximální výkon 457 až 510 koní, což autu umožnilo zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h.

C63 AMG byla také vybavena sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG SpeedShift, která nabízela čtyři režimy řazení: Comfort, Sport, Sport+ a Manual. Po přepnutí do manuálního režimu byla převodovka schopná fungovat se zablokovaným měničem, tedy zvládala poskytnout maximální možný výkon bez prokluzu, respektive ztrát prokluzem hydroměniče. Tato verze byla také vybavena funkcí Race Start (launch control), která optimalizovala zrychlení z místa.

Pokud jde o jízdní vlastnosti, C63 AMG obdržela specificky upravený podvozek s větším negativním odklonem kol, což je optimalizace pro lepší držení stopy v zatáčkách. Přední kola byla osazena pneumatikami o rozměru 235/40 R18, zadní pak 255/55 R18. Za příplatek bylo možné objednat samosvorný diferenciál.

Performance Plus a Black Series

Pro ty, kteří hledali ještě výkonnější variantu, nabízela automobilka balíček Performance Plus, který zvýšil výkon motoru na 487 koní (358 kW). Tato verze obsahovala také kované písty, ojnice a klikovou hřídel převzatou z modelu SLS AMG.

Mezi další vylepšení patřily přední brzdové kotouče vyrobené z karbon-keramiky a samosvor. Vizuálně se Performance Plus verze odlišovala karbonovým spoilerem a volantem potaženým Alcantarou. Maximální rychlost byla zvýšena na 280 km/h.

Vrcholnou verzí C63 AMG byl model Black Series, vyráběný mezi lety 2012 a 2015. Model  byl dostupný pouze jako kupé a vyznačoval se lehce extrémním designem, zahrnujícím rozšířené blatníky, otvory pro chlazení brzd a diferenciálu a odvětrávanou hliníkovou kapotou. Motor M156 zde nabízel 510 koní (380 kW) a maximální rychlost byla omezena na 300 km/h. Vůz měl rovněž nastavitelný podvozek AMG, samosvor a třístupňový systém ESP. Pro britský trh vznikla limitovaná edice DR 520, která měla ještě vyšší výkon (518 koní), ale vyrobeno bylo pouze 20 kusů.

Edition 507 a poslední atmosférické motory

Roku 2013 Mercedes-Benz představil další speciální edici nazvanou Edition 507, která byla rovněž dostupná v karosářské verzi kupé, sedan a kombi. Tato verze měla zvýšený výkon na 507 koní (373 kW) a využívala některé prvky z modelu Black Series, včetně hliníkové kapoty a sportovního bodykitu. Interiér měl opět volant potažený Alcantarou, speciální emblém AMG a možnost dvoubarevné kůže. Maximální rychlost byla u této verze 280 km/h.

C63 AMG a její varianty se staly posledními modely Mercedes-Benz s atmosférickým osmiválcem. Po ukončení produkce těchto modelů v roce 2015 byly nahrazeny přeplňovanými motory a aktuální generace AMG modelů už využívá hybridní technologie. Díky tomu se modely W204, zejména AMG varianty, staly sběratelskými vozy, které mají investiční potenciál, protože podobné motory už se dnes nevyrábí. Bohužel.

Spolehlivé ojetiny a doporučení

Jednou z klíčových výhod Mercedesu W204 je jeho spolehlivost. Zvláště verze vybavené šestiválcovými dieselovými motory OM642, jako jsou C300 CDI, C320 CDI a C350 CDI, se osvědčily jako kultivované a velmi spolehlivé.

Rovněž čtyřválcové naftové varianty C200 CDI a C220 CDI s motory OM646 jsou obecně považovány za bezproblémové, ačkoliv modely C220 CDI a C250 CDI měly trochu problematické vstřikovače.

Pokud jde o benzínové motorizace, první verze C160 a C180 vyráběné v letech 2007–2010 mají pověst velmi spolehlivých vozů s minimem poruch. AutoBild testoval vůz C180, který za 13 let provozu ujel více než 500 000 km, přičemž vykazoval jen drobné a snadno řešitelné závady.

Závěr

Mercedes-Benz Třídy C generace W204 je i dnes jedním z nejoblíbenějších prémiových vozů ve své třídě. Kombinace elegantního designu, pokročilých technologií a výkonných motorů – zejména AMG variant – z něj činí atraktivní volbu pro řidiče hledající pohodlí, styl i výkon. Speciální edice jako Black Series a Edition 507 jsou dnes žádané sběratelské kousky a je v podstatě zaručeno, že porostou na ceně.

Zdroj info: mercedes-benz.
Zdroj médií: Tobiáš Duba.

Podobné články