PRÁCE 🧰

Škoda oficiálně představila novou Octavii

12. 11. 2019 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Škoda

Po několika únicích a řadě spekulací se nejdůležitější škodovka ukázala veřejnosti. Octavia se zbavila trochu kontroverzních dělených předních světel, dostala lepší aerodynamiku a parádní interiér.

Škoda oficiálně představila novou Octavii

Jaké budou rozměry nebo odpor vzhuchu?

Škoda Octavia se malinko zvětšila na 4 689 mm, což je o 19 mm více, než měl předchůdce. Šírka se pak zvedla o 15 mm na 1 829 mm. Přední část klesla o něco níže a opticky ji roztáhly do stran užší světlomety. Zadek může někomu připomínat BMW či Audi, každopádně součinitel odporu vzduchu Cd je 0,24, u kombíku pak 0,26.

Škoda oficiálně představila novou Octavii

Škoda oficiálně představila novou Octavii

V interiéru zaujme volant, který má jakoby trochu neuměle odebrané třetí (spodní) rameno. Nám se volant líbí, je to trochu originální a hlavně je to něco nového, čím se Octavia může odlišit od konkurence. Před řidičem je pak ještě digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25". Za příplatek automobilka nabídne i průhledový head up displej, což je skutečně praktická věc.

Škoda oficiálně představila novou Octavii

Palubní deska je pak dost výrazně členěná a v horní "zlomené" linii je displej infotainmentu. Ten bude v levnějších verzích velikosti 8,25", dražší Bolero a Amundsen nabídnou 10" zobrazovač. Dnes už nutností je eSIM, která zajistí, že je vůz neustále online a může si tedy sám například aktualizovat informace o dopravě nebo i mapové podklady. Dostupný bude i hlasový asistent nebo spíše asistentka, jmenuje se Laura.

Propracovaná zadní sedadla

Zajímavým detailem jsou zadní sedadla, která jsou už v základu nastavitelná. Vyšší výbavy dostanou vyhřívání, ventilaci a dokonce i možnost masáže. Cestování v druhé řadě tak bude zase o něco příjemnější. Ve verzi RS samozřejmě zákazníci nejdou odlišná sedadla s lepším bočním vedením. Samozřejmostí jsou Simply Clever detaily, jako například paket pro spaní, praktické držáky nápojů, háčky na tašky v zavazadlovém prostoru nebo obligátní škrabka ve víčku nádrže.

Škoda oficiálně představila novou Octavii

Ze široké nabídky motorizací si vybere snad každý. Předem je dobré poznamenat, že všechny manuální převodovky budou šestistupňové a dvouspojkové automaty DSG budou mít zase stupňů sedm. Základem bude litrový tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW. 110 kW nabídne čtyřválcový 1.5 TSI, 2.0 TSI pak bude ve spojení s automatem a pohonem všech kol. Tolik k benzínům.

Škoda oficiálně představila novou Octavii

Manuál i automat jsou možností

Dieselové pohonné jednotky mají všechny objem dva litry. 85 kW nabídne základní 2.0 TDI s manuálem nebo automatem. Kdo chce lepší dynamiku, může mít ten samý motor buď opět s manuálem nebo automatem a na přání ve čtyřkolce, výkon bude vždy 110 kW. Vrchol vznětové nabídky pak představuje verze, která nabídne rovných 147 kW a ta bude vždy s DSG převodovkou a pohonem všech kol.

CNG bude 1.5 TSI G-Tec a to buď s oběma variantami převodovek. Vždy však dostanete motor s výkonem 96 kW a musíte se spokojit jen s jednou hnanou nápravou. Mild-hybridní verze bude dostupná s 1.0 TSI Evo e-Tec o výkonu 81 kW a 1.5 TSI Evo e-Tec, která má 110 kW. Obě varianty budou samozřejmě s DSG automatem. Plug-in hybrid pak bude jen v jedné variantě, a to 1.4 TSI iV, která bude taktéž s automatickou převodovkou a výkon bude mít 150 kW.

Škoda oficiálně představila novou Octavii

Samozřejmostí je u nové Octavie i plejáda bezpečnostních asistentů. Detekce rukou na volantu bude umět i sama zastavit vůz, pokud zjistí, že volant nikdo nedrží. V kolonách a zácpách pomůže Traffic Jam Assist a v případě, že se v cestě objeví neočekávaná překážka, zabrzdí auto systém detekce chodců a cyklistů. Adaptivní tempomat bude fungovat až do 210 km/h.

Zdroj médií: octavia.

Podobné články