Revize LPG: proč se dělá a jaká je cena?

19. 10. 2021 2 min. čtení Tipy a rady

Systém LPG, který je zabudován v některých autech, musí čas od času projít revizí. Co všechno to obnáší?

Revize LPG

Jak často je revize potřeba?

Samotná revize se provádí jednou ročně, respektive její platnost je 12 měsíců. Musí se provést také před STK (podobně jako třeba emise). Výrobci často uvádějí i různá doporučení a radí provést revizi po ujetí určité porce kilometrů. Nejčastěji 10, 15 nebo 20 tisíc kilometrů. Zákon však hovoří jen a pouze o ročním intervalu.

Co s sebou na revizi LPG?

S sebou na revizi vezměte přílohu k technickému průkazu, kam bude potvrzena platnost revize. A pak také samozřejmě auto, u kterého je dobré nepřijet s plnou nádrží, protože jinak není možné zkontrolovat správnou funkci ventilu, který ji zavírá.

Jak probíhá revize LPG?

  • Kontrola těsnosti plynových rozvodů a hadic - pomocí speciálního detektoru technik ověří, zdali plyn někudy neuniká, i třeba jen v malém množství.
  • Vizuální kontrola hadic a spojů - samozřejmě je nutné, aby všechny hadice byly nezteřelé a v perfektním stavu, to znamená bez poškození.
  • Kontrola platnosti nádrže - zde každý výrobce udává určitou "dobu expirace". Bývá nejčastěji 10 nebo 20 let, ale jsou i nádrže, které jsou uvnitř vozidla a mají platnost neomezenou.
  • Zkouška funkce multiventilu - zde technik zkušebně dotankuje malé množství LPG a ověří, zdali ventil správně otevírá a zavírá.

Cena revize LPG

Cenově to většinou není nijak strašné, obvykle se vejdete do pětistovky. Revize je náročná spíše časově - trvá sice jen zhruba 10-20 minut, ale musíte někam jet a nějakou dobu si počkat. To lze obejít objednáním na určitou hodinu.

Je dobře možné, že firma revizi provádějící vám nabídne i výměnu filtrů kapalné i plynné fáze. To je dobré provádět ne v nějakém časovém intervalu, ale spíše po určitém nájezdu. U plynné fáze je doporučeno 20 tisíc kilometrů, u kapalné dvojnásobek. Finančně náročné to není, měli byste se bez problémů vejít do tisícovky

Zdroj médií: Depositphotos.
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články