PRÁCE 🧰

Jaká je konkurence Renaultu Austral?

14. 5. 2023 5 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Renault

Renault Austral má velmi dobře nakročeno k úspěchu. Proto jsme ho srovnali se špičkou kategorie SUV.

Renault Austral

Renault se chce s novým SUV Austral dostat na špičku třídy SUV v segmentu C. Kvůli velké oblibě této kategorie musí ale nejdříve prorazit přes záplavy dalších „SUVéček“. Už v testu jsme si řekli, že k tomu má Renault Austral slušně nakročeno. Atraktivní zevnějšek doplňuje hodnotným a dobře zpracovaným interiérem. Navíc dokáže poskytnout opravdu moderní technologie a nezapomíná při tom ani na praktičnost a rodinné užití, když nabízí zavazadelník o objemu až 575 litrů. Jednoduše slušný základ pro útok na trůn kategorie SUV.

Oproti konkurenci ale má některé mínusy. Předně nenabízí oblíbený pohon všech kol. Jasně, u takto elegantního a vyloženě silničně zaměřeného SUV nikdo neočekává schopnosti offroadu, ale některé zákazníky může absence čtyřkolky odradit. Austral se také zatím nabízí pouze s dvěma benzinovými motory. Zatímco slabší třináctistovka s výkonem 103 kW (140 koní) se pojí pouze s manuálem, silnější verzi s výkonem 116 kW (158 koní) už pořídíte pouze se slušným bezestupňovým automatem se sedmi virtuálními stupni. Jednotkám mírně pomáhá i mild-hybridní pohon. Do budoucna se ještě počítá s příchodem plnohodnotné hybridní verze. Základ se slabším motorem pořídíte za 770 000 korun, vrcholná specifikace vyjde na 955 000 korun. Pojďme se podívat, jak jsou na tom nejbližší konkurenti.

Hyundai Tucson

Nekorunovaným králem kategorie SUV je jednoznačně Hyundai Tucson. Za rok 2022 byl nejprodávanějším SUV v Evropě a velmi dobře se mu dařilo i na tuzemském trhu. Pohled do ceníku odhalí velké plus korejského SUV – nabízí se s nepřeberným množstvím verzí, výbav a pohonů. Na rozdíl od Australu můžete volit čistě spalovací motor, mild-hybrid, hybrid i plug-in hybrid. V nabídce nechybí ani naftový motor nebo pohon všech kol. Všechny verze mají navíc v základu víceprvkovou zadní nápravu, zatímco Austral má zatím pouze tuhou. Kufr má pak objem 577 litrů.

Hyundai Tucson

Základ nabídky tvoří benzinová šestnáctistovka, která se v ceníku chlubí cenou již od 649 990 korun. Cena „již od“ ale znamená docela chudou výbavu – manuální klimatizací počínaje – která se s Australem nedá srovnávat. Na opačné straně spektra stojí vrcholná výbava N Line Style, která je svou filozofií velmi podobná vrcholu v podobě Iconic Esprit Alpine u Renaultu. Se srovnatelnou mild-hybridní jednotkou v podobě benzinové šestnáctistovky s výkonem 110 kW (150 koní) a automatickou převodovkou za to u Hyundaie zaplatíte 919 990 korun. Oproti Australu nabízí Tucson například odvětrávaná přední sedadla, ale chybí mu třeba Matrix LED světlomety nebo masážní funkce předních sedadel. Hyundai je ale známý častým a velkým cenovým zvýhodněním svých modelů. Aktuálně tak na Tucson dostanete cenové zvýhodnění až 70 tisíc, což už je na Renault Austral slušná páka.

Nabídka ojetých vozů Hyundai Tucson

Škoda Karoq

S kým jiným by se měl Renault Austral utkat na českém trhu než se Škodou Karoq. Navzdory lehce pokročilému věku byl Karoq stále nejprodávanějším SUV na našem trhu za rok 2022 a svou oblíbenost si drží i nadále. I Karoq nad Australem vítězí množstvím nabízených verzí. Nabízí možnost pohonu všech kol ve spojení s benzinovým i naftovým motorem a taktéž i vyšší maximální výkon vrcholných motorizací. V nabídce ale úplně chybí jakákoliv forma hybridizace. Výhodou je možnost vybavit Karoq adaptivním podvozkem DCC. Velikostí kufru Karoq s objemem 521 litru kupodivu lehce zaostává.

Škoda Karoq

Základ tvoří litrový tříválec, který koupíte už za 665 900 korun. Se základem Australu se ale srovnávat moc nedá, ačkoliv mnoha lidem určitě stačit bude. Vezmeme-li srovnatelný motor 1,5 TSI s automatickou převodovkou, výkonem 110 kW (150 koní) a vrcholnou, sportovně laděnou výbavou Sportline Exclusive, tak se rázem dostáváme na 950 900 korun. Výbava je pak velmi podobná, ačkoliv je znát náskok Renaultu především v oblasti infotainmentu. Karoq také nedokáže nabídnout dojem prémiovosti a luxusu a svým pojetím se hodí spíše pro konzervativního zákazníka.

Inzeráty ojetých vozů Škoda Karoq

Peugeot 3008

Peugeot 3008 je asi nejblíže filozofii Renaultu Austral. Ačkoliv je Austral z pohledu jízdních vlastností bližší spíše německé konkurenci, francouzský šarm v sobě prostě nezapře a něco nám říká, že mezi Peugeotem a Renaultem nějaká výměna zákazníků proběhne. I 3008 nabídne v tuzemsku oblíbený naftový motor. Zbytek zákazníků si ale bude muset vystačit pouze s jedním tříválcovým benzinem o výkonu 96 kW (130 koní). Zájemci o silnější motorizaci už musí sáhnout po dražším plug-in hybridu. Ani Peugeot 3008 však nedokáže nabídnout pohon všech kol. Objev zavazadlového prostoru činí 520 litrů.

Peugeot 3008

Základní stupeň výbavy pořídíte s benzinovým motorem a manuální převodovkou za 830 000 korun. Podobně, jako v případě Australu, se ale jedná o velmi slušný základ s dobrou výbavou, kdy nechybí třeba LED světlomety nebo couvací kamera. Vrchol nabídky v podobě výbavy GT pořídíte s totožným benzinovým motorem a automatickou převodovkou za 1 045 000 korun. Peugeot je tak nejdražší ze srovnávané čtveřice a přitom si musíte stále připlácet za některé běžné prvky, jako je třeba vyhřívání předních sedaček. Z pohledu výbavy a ceny ho tak Austral překonává a francouzský souboj tudíž dopadl ve prospěch Renaultu. I zde je však třeba poznamenat, že Peugeot aktuálně nabízí zvýhodnění až 15 %.

Inzeráty ojetých vozů Peugeot 3008

Zdroj info: Renault, Hyundai, Škoda, Peugeot.
Zdroj médií: Radim Krejčík, Hyundai, Škoda, Peugeot.

Podobné články