PRÁCE 🧰

Otázky na Honzu Koudelku – manažera Peugeot Rally Cupu

6. 10. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Reportáže Motorsport

V relativním pohodlí stanu v servisní zóně jsme si pokecali s Honzou Koudelkou. Ten má na starosti vše kolem Peugeot Rally Cupu a ví tedy o tomto seriálu rally závodů úplně všechno.

Rally Pačejov – rozhovor s Janem Koudelkou, manažerem Peugeot Rally Cupu

Honzo, mohl bys našim čtenářům popsat, co to je Peugeot Rally Cup?

Je to vlastně společný projekt značky Peugeot a Autoklubu České republiky. Jel se poprvé v roce 2017 a byť jsme tehdy říkali, že je to závodění pro mladé kluky, aby získali nějaké zkušenosti, tak se nám stává, že to jezdí i borci, kteří kariéru končí. Dnes už tedy netvrdíme, že je to jen pro ty mladší, nicméně pár dobrých závodníků to vychovalo, například Honza Kalaš, který stojí opodál. Jel s námi třeba i Filip Mareš, který dnes jezdí třídu R5 a letošní sezónu jednoznačně vyhrál Míra Tarabus, který dřív jezdil taky R5.

Cup začal s auty Peugeot 208 R2, což je vlastně auto, které Peugeot pro závody vyvinul. Jezdilo se v rámci celé Evropy, nicméně český derivát soutěže vznikl v roce 2017. Aktuálně tedy končíme šestou sezónu.

Honza Koudelka je ten usmívající se sympaťák uprostřed dole

Každý rok je sezóna vypsaná na šest podniků a největším přínosem je asi to, že vyplácíme jezdcům prize money, a to jak za umístění v samostatném závodě, tak i za celou sezonu. Pokud někdo jezdí, jako třeba Míra Tarabus, tak si může vyjet skoro 350 tisíc korun.

Zhruba dva roky nazpět přišla nová generace dvěstěosmičky, která se jmenuje Rally4. Je to tříválec s turbem, který postupně nahrazuje původní variantu. Nových aut je ale málo, takže Česká republika dostala výjimku a mohou jezdit obě generace zároveň. Je to tedy vlastně takové zajímavé porovnání mezi oturbeným tříválcem a původním atmosférickým motorem.

Čím byla výjimečná letošní sezona?

Letos to bylo taky na šest podniků a zajímavé bylo hlavně to, že jsme měli víc zahraničních posádek než českých. Jezdila jedna posádka z Polska, dvě z Bulharska a dvě nebo tři ze Slovenska. Poprvé měla početní převahu ta nová auta.

Na kolik vyjde taková sezona pro jednoho jezdce?

Strašně moc záleží na tom, jak moc testuje a jak moc kupuje nové pneumatiky. Když si někdo to auto chce pronajmout, tak třeba kilometr s tím starším autem, R2, vyjde na asi 800 korun. Plus k tomu pneumatiky a palivo. U nové Rally4 se bavíme o 1000-1100 korunách, opět bez benzínu a pneumatik. Víkend může vyjít třeba na 200 tisíc korun.

Jak moc očekáváte, že Rally4 aut přibude?

Přibudou určitě, máme je objednaná, problém je v tom, že Peugeot nestíhá vyrábět, má velký převis poptávky nad nabídkou. Když to odhadnu, tak na příští rok by tu mohla být další čtyři auta.

Jaké změny chystáte na příští rok?

Obří změna byla letos, protože jsme povolili jezdit jakékoliv pneumatiky. V loňské sezoně to bylo dané, letos si mohou týmy jezdit na čem chtějí.

Chápu to tedy dobře, že chcete Peugeot Rally Cup udělat co nejdostupnější a otevřít ho co nejvíce jezdcům?

Přesně tak! Přišli jsme sice o nějaké peníze od Pirelli, nicméně nám to otevřelo cestu, protože třeba Míra Tarabus má podepsanou smlouvu s Hankookem, díky čemuž mohl jet náš pohár. Někteří zase jezdí pneu Michelin, takže tím se jim otevřela cesta k nám.

Zdroj info: Jan Koudelka.
Zdroj médií: Peugeot.

Podobné články