🇦🇹 Diesel 1,67 € Natural 95 1,55 € 🇨🇿 Diesel 38,09 Kč Natural 95 37,60 Kč 🇩🇪 Diesel 1,73 € Natural 95 1,75 € 🇫🇷 Diesel 1,78 € Natural 95 1,79 € 🇭🇷 Diesel 1,48 € Natural 95 1,46 € 🇭🇺 Diesel 601,54 HUF Natural 95 581,17 HUF 🇮🇹 Diesel 1,80 € Natural 95 1,81 € 🇵🇱 Diesel 6,64 PLN Natural 95 6,47 PLN 🇸🇮 Diesel 1,54 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,61 € Natural 95 1,49 € 🇦🇹 Diesel 1,67 € Natural 95 1,55 € 🇨🇿 Diesel 38,09 Kč Natural 95 37,60 Kč 🇩🇪 Diesel 1,73 € Natural 95 1,75 € 🇫🇷 Diesel 1,78 € Natural 95 1,79 € 🇭🇷 Diesel 1,48 € Natural 95 1,46 € 🇭🇺 Diesel 601,54 HUF Natural 95 581,17 HUF 🇮🇹 Diesel 1,80 € Natural 95 1,81 € 🇵🇱 Diesel 6,64 PLN Natural 95 6,47 PLN 🇸🇮 Diesel 1,54 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,61 € Natural 95 1,49 €

Peugeot Rally Cup vyhrál v Pačejově Krupička

3. 10. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Motorsport

Závěrečným, šestým podnikem letošní sezóny Peugeot Rally Cupu, byla 43. Invelt Rally Pačejov. Při absenci letošního mistra, a zároveň vítěze předchozích pěti závodů Peugeot Rally Cupu, Míry Tarabuse a dalších rychlých závodníku se otevírala cesta k vítězství pro jiné.

43. Invelt Rally Pačejov

Závod v Pačejově byl oproti předchozím závodům přeci jen méně obsazený. Na start se postavilo celkem pět vozů Peugeot 208 starší specifikace R2 a pouze jeden novější vůz kategorie Rally4. Co do počtu startujících se poměr sil mezi novým a starým vozem mírně vyrovnal hned na první páteční „rztě“, když jedna 208 R2 havarovala a druhá musela odstoupit kvůli technické závadě na motoru.

43. Invelt Rally Pačejov

Pracuj v oboru auto-moto

Před startem byl hlavním adeptem na vítězství Miroslav Číž se starší 208 R2. Zapomenout se ale nemohlo ani na Lukáše Krupičku, pro kterého to byl s modernější 208 Rally4 teprve druhý start ve velkém mistráku. Číž ale velmi rychle ukázal, kdo má více zkušeností a v páteční etapě vyhrál všech šest rychlostních zkoušek. Číž měl velkou motivaci závod vyhrát. V případě vítězství by se totiž v celkovém hodnocení Peugeot Rally Cupu dostal na druhé místo před Poláka Pindela, který nestartoval –⁠⁠⁠  údajně kvůli neshodě se sponzorem. Před startem se ale Číž dušoval, že se myšlenkami na celkové druhé místo nechce nechat znervózňovat.  Krupička se spíše sžíval se stále ještě novým autem a nabíral cenné zkušenosti, nicméně na Číže výrazně ztrácel. Postupně ale Krupička začal vystrkovat růžky a na deváté erzetě se mu povedlo vyhrát. Pak ale přišel zásadní okamžik. Miroslav Číž na desáté rychlostní zkoušce boural a první místo v cupu doslova spadlo do klína Krupičkovi. Lukáš svůj Peugeot 208 Rally4 zdárně dovezl do cíle a ve svých jednadvaceti letech vyhrál svůj první závod v rámci Peugeot Rally Cupu. Krupičkovo vítězství má jednu přidanou hodnotu, protože se mu po pětačtyřiceti letech povedlo napodobit jeho dědu, který pačejovskou rallye vyhrál celkově v roce 1977. Za Krupičkou dovezl svého Peugeota 208 R2 na druhém místě Martin Jánský, třetí dojel Jan Pilař.

Shrnutí sezóny Peugeot Rally Cupu

Protože byl závod v Pačejově zároveň posledním závodem letošního ročníku Peugeot Rally Cupu, je na čas na malé shrnutí. Uplynulé sezóny se zúčastnilo minimálně jednou celkem šestnáct jezdců. Z toho šest jezdců pocházelo ze zahraničí. Nejvíce závodníků se sešlo hned na prvním závodě v Klatovech, kam jich přijelo hned osm. Oproti minulým ročníkům se také výrazněji rozšířila nová technika v podobě Peugeotu 208 Rally4. Už před sezónou byl jasným favoritem Jaromír Tarabus, který se do „předokolky“ naplno vrátil po dlouhých patnácti letech. A byl to právě Tarabus, který ovládl všech pět závodů, na kterých startoval a zaslouženě vybojoval titul. Druhý nakonec po napínavém závěru skončil Polák Filip Pindel. Oba jeli s novější 208 Rally4. Třetí zakončil Miroslav Číž se starší 208 R2. Už v pořadí sedmým ročníkem bude příští sezóna Peugeot Rally Cup a očekává se ještě větší počet moderních 208 Rally4.

Zdroj info: Rally Pačejov, eWRC.
Zdroj médií: Facebook/Peugeot.

Podobné články