Pomocí měření a sběru dat jsme srovnali spotřebu, místo pro pasažéry a objemy kufrů tří generací Škody Superb. Teď jsou na řadě dojmy.
Porovnali jsme jednotlivé generace Škody Superb Combi: Jak to dopadlo?
Články na téma Škoda Superb 4. generace:
- Redakční test: Škoda Superb Combi
- Škoda Superb spotřeba – srovnání generací
- Škoda Superb Combi rozměry – místo pro nohy a šířka
- Škoda Superb Combi rozměry kufru – rozdíly mezi generacemi
- Testujeme Škodu Superb čtvrté generace: Jak to dopadlo?
- Jak si nejlépe nakonfigurovat novou Škodu Superb
- Škoda Superb Combi – srovnání druhé, třetí a čtvrté generace - právě čtete
Dojem po usednutí
Druhá generace v nás zanechala pocit celkové robustnosti a odolnosti. Do značné míry to dělá absence lesklých ploch, které se snadno upatlají. Navíc je tu maximum tlačítek a na infotainment se člověk nemusí vlastně ani podívat. U generace třetí už centrální displej bojuje o pozornost o něco víc a v generaci čtvrté je vyloženě v zorném poli. Nic proti ničemu to není, ale čím víc lesklých ploch tím hůře se interiér udržuje v čistotě a tím víc se na něm do budoucna podepíše čas.
Jízda
S výše uvedeným souvisí i pocit z jízdy. Druhá generace Škody Superb má samozřejmě nejméně asistentů, ale s tím souvisí i nulová tendence kecat řidiči do jízdy. V generaci třetí elektronika ještě pořád spíš pomáhá – adaptivní tempomat je fajn věc. U čtyřky už jsme automaticky vypnuli automatický omezovač rychlosti a systém držení v jízdním pruhu. Jinak totiž spíš podvědomě neustále čekáte, kdy vás elektronika začne šikanovat, nutno poznamenat, že často neoprávněně. Třeba asistent rychlosti je vyloženě tragický a nutí vás jet třicítkou i tam, kde už omezení rychlosti dávno skončilo, případně si sem tam přečte značku, která není určena pro jízdní pruh, ve kterém se vůz pohybuje. Vypnutí to sice vyřeší, ale to je něco, co musíte dělat před každou jízdou. Jiné cesty však není, zvykněte si, Brusel si to tak přeje.
Nabídka ojetých automobilů Škoda Superb
Stran naladění podvozku se srovnává těžko. Dvojka je skvělá, taková univerzální a lehce houpavá, což vyvolává dojem komfortu. U trojky někomu vyhovuje komfortní režim, ve kterém se auto houpe trochu jako to dělaly velké americké bouráky z 80. let. To ale nesnese každý, takže pro jízdu s citlivějšími jedinci je lepší ponechat nastavení v režimu „Normal“. Čtvrtá generace houpání odstranila a za nás je podvozkově nejdotaženější.
U motorů musíme brát v potaz, že minimálně Škoda Superb Combi 2, kterou jsme měli k dispozici, měla už leccos za sebou. Přesto – olej nežere, kdežto u generace třetí je potřeba mezi výměnami dolévat. Překvapením bylo, že všechny tři diesely mají víceméně stejně agrární projev za studena. Stačí minuta, dvě a je klid, nicméně za zimních mrazů dá i čtyřka najevo, co jí pod kapotou klape. Výkonově samozřejmě agregáty nemůžeme moc srovnávat, každý je na tom tabulkově jinak. Pocitově je nejméně přidušená samozřejmě generace druhá, které nechybí výbušnost. U trojky už je znát, že počátek zrychlování se odehrává s menší razancí, než jakou by potenciál motoru mohl předvést.
Také čtěte
Překvapením je DSG převodovka dvojky, která i po čtvrt milionu zůstává neotevřená, jenom se měnil olej. Na to, kolik už má najeto, řadí stále skvěle, plynule a závady se jí zatím vyhýbají. Nikdo neví, jak dlouho to tak ještě zůstane, ale i těch 250 tisíc je výborný výkon. Z našich zkušeností má spousta „mokrých“ koncernových dvouspojek po takové náloži kilometrů už minimálně druhou sadu spojek.
Design
Tady jdeme značně do subjektivity, ale za nás je nepovedenější trojka. Ostré rysy jí sluší, jsou nadčasové. Dvojka je prostě úzká, což je škoda, protože jinak proti jejímu vizuálu nic namítat nemůžeme. Čtvrtá generace malinko trpí na podobnost s Volkswagenem Passat a design tvořilo spíš účetní oddělení. Zezadu nám trochu připomíná Ford Mondeo, ale jinak je její podoba možná až zbytečně konzervativní.
Ještě doplníme, že pro srovnání jsme měli tato auta:
- Škoda Superb Combi 4 2.0 TDI 110 kW s nájezdem zhruba 4000 kilometrů.
- Škoda Superb Combi 3 2.0 TDI 147 kW s nájezdem cca 15 tisíc kilometrů.
- Škoda Superb Combi 2 2.0 TDI CR 125 kW s nájezdem 252 tisíc kilometrů.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.