PRÁCE 🧰

Peugeot 308 SW a vylepšení oproti předchůdci

22. 10. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Peugeot

Nový Peugeot 308 SW je daleko lepší než předchozí generace. Jelikož jsme měli v redakci možnost otestovat obě dvě, můžeme si dovolit menší srovnání.

Peugeot 308 SW a vylepšení oproti předchůdci

Vzhled

Dáme-li si obě auta vedle sebe, zjistíme, že 308 SW druhé generace (výroba 2014-2021), je oproti té současné (2022 a dál) vyloženě usedlý, až konzervativní. Peugeot se rozhodl dát svým autům výraz, což je vždy krok správným směrem. Předpisy sešněrovaly auta způsobem, že jsou si čím dál tím víc podobná. Kdo se zvládne odlišit, má vyšší šanci uspět se svým produktem na trhu. Takže novinka je na první pohled prostě jiná, daleko osobitější, subjektivně i krásnější a víc sexy.

Uvnitř

Zde se naštěstí designéři vzpamatovali a pochopili, že je dobré od zažité koncepce moc neustupovat a tak už není na středovém panelu ono obří místo prosté jakýchkoliv ovládacích prvků. Ono to totiž vypadalo fakt strašně divně, protože dole bylo pár tlačítek, nad nimi ovládání hlasitosti, dlouho nic, nahoře se pak krčil malý displejík s mizernou reakční dobou, přes který se ovládala i klimatizace. Vrcholem všeho byly laciné materiály a loketní opěrka, jejíž výškové nastavení nemohlo mít dlouhou životnost, protože bylo taky z chatrného plastu. No a pak tu byl problém s i-Cockpitem, který nebyl vidět přes věnec volantu…

Peugeot 308 SW a vylepšení oproti předchůdci

Třetí, tedy zatím poslední generace, toto vše řeší. Pořád sice mám výhrady k i-Cockpitu, ale jinak už je vše v pořádku. A ano, klimatizace sice nemá svůj samostatný panel, ale nastavení teploty probíhá v rámci možností displeje komfortně. A dost pomohou i i-Toggles, které umožňují pomocí jednoho virtuálního tlačítka navolit uloženou teplotu, klidně pro řidiče a spolujezdce zvlášť. No a nejdůležitější samozřejmě je, že na virtuální budíky je konečně vidět! Volant ale zůstal malý, nahoře a dole zploštělý – tak trochu poznávací znamení současné produkce automobilky.

Peugeot 308 SW a vylepšení oproti předchůdci

Krok kupředu

Třetí generace je o poznání vyváženější než druhá. Peugeot podezírám z toho, že si vzal zpětnou vazbu novinářů i uživatelů k srdci a namísto nemastné, neslané a nedovařené polévky nám naservíroval vývar jak řemen! Na konkurenci už kombíková 308 SW neztrácí, naopak ji v lecčems předčí. Například má fungující infotainment, což jiná u nás velmi populární automobilka říct nemůže. Dále je to moc pěkné auto s vyváženými proporcemi, což opět neumí udělat každý. No a v neposlední řadě musíme zohlednit i cenovku. 650 tisíc korun za základ je sice pořád dost, ale podívejte se do ceníků konkurence. Tam to vypadá hodně podobně.

Fakta – rozměry Peugeotu 308 SW

Tlak na vypouštěné emise se projevil v užší a nižší karoserii. Rozvor malinko narostl, ale kufr se o dva litry zmenšil. Proč? Aby byla záď o něco splývavější – důvod opět hledejme v požadavcích na aerodynamiku, spotřebu a s tím spojené emise.

Peugeot 308 SW druhá generace

  • délka 4585 mm
  • šířka 1863 mm
  • výška 1472 mm
  • rozvor 2730 mm
  • objem kufru 610 litrů

Peugeot 308 SW třetí generace

  • délka 4636 mm
  • šířka 1852 mm
  • výška 1442 mm
  • rozvor 2732 mm
  • objem kufru 608 litrů

Zdroj info: Autorský text, Peugeot.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články