Čím se liší druhá, mezigeneračně často oblíbená a stále využívaná, generace Opelu Astra od té předchozí. Co přibylo, jak dlouho se vyráběla a proč ji potkáváme ještě dnes?
Opel Astra G (1998 - 2004)
Články na téma historie značky Opel:
- Opel Astra F
- Opel Astra G - právě čtete
- Opel Astra H
- Opel Astra J
- Opel Astra K
Automobilka Opel v roce 1998 se svou druhou generací Astry přivedla na svět po dvaceti letech kompaktní kupé. Opel Astra G je i dnes, po téměř 24 letech, stále velmi žádanou ojetinou, a to především díky nízké míře koroze. Karoserie Astry byly totiž plně galvanizovány a vyráběly se hned v několika verzích. První karosářskou verzí byl tří dveřový hatchback, dále pak hatchback s pěti dveřmi, sedan, kombi (Caravan) a dvoudvéřové kompaktní kupé, ze kterého pak vzešel také kabriolet. Níže pak najdete rozměry jednotlivých vozů.
Také čtěte
U Astry se také poprvé objevuje sportovní verze OPC (Opel Performance Center) se zážehovým atmosférickým motorem X20XER o výkonu 118 kW. Později pak vznikla verze OPC 2 se zážehovým oturbeným motorem Z20LET s výkonem 141 kW. Ve druhé verzi Opelu Astry OPC došlo ke změně vzhledu, která spočívala v úpravě speciálních nárazníků, prahů, spoilerů, kol a dalších drobností. Pro Opely OPC je také vyhrazená speciální modrá barva Arden Blau, kterou nelze dokoupit na žádný jiný model. Motory druhé generace Astry jsou díky nové technologii Twinport účinnější a začíná výroba CNG verzí. Dále také vzniká model Astra ECO 4, který se pyšní spotřebou nepřesahující 4 l/100 km.
Označení motoru | Zdvihový objem | Výkon | Točivý moment | Typové označení motoru |
---|---|---|---|---|
1.2 16v DOHC | 1199 cm³ | 48 kW | 110 Nm | Z12XEL |
1.2 16v DOHC | 1199 cm³ | 55 kW | 110 Nm | Z12XE |
1.4 16v Twinport ECOTEC | 1364 cm³ | 66 kW | 125 Nm | X14XE/Z14XE |
1.6 8v ECOTEC | 1598 cm³ | 55 kW | 128 Nm | X16SZR |
1.6 8v ECOTEC | 1598 cm³ | 62 kW | 138 Nm | Z16SE |
1.6 16v Twinport ECOTEC | 1598 cm³ | 74 kW | 150 Nm | X16XE/Z16XE |
1.6 16v ECOTEC | 1598 cm³ | 76 kW | 147 Nm | Z16XEP |
1.8 16v ECOTEC | 1799 cm³ | 92 kW | 170 Nm | X18XE/Z18XE |
2.0 16v ECOTEC | 1998 cm³ | 100 kW | 188 Nm | X20XEV |
2.0 16v ECOTEC | 1998 cm³ | 118 kW | 188 Nm | X20XER |
2.0 16vTurbo ECOTEC | 1998 cm³ | 141 kW (147 kW) | 250 Nm | Z20LET |
2.2 16v ECOTEC | 2198 cm³ | 108 kW | 203 Nm | Z22SE |
Častými závadami na Astře této generace jsou vůle v čepech na přední nápravě. Občas najdete nějakou korozi na výfuku - dnes je však nutné počítat s rozsáhlejší korozí, přece jen se jedná o více než 20 let staré aut. Pozor také na netěsnost spon hadic kolem chlazení. Dochází k častému úniku chladící kapaliny právě přes tyto spony. Kromě netěsnosti oken jsou časté problémy také s elektrickým stahováním či celkově nefunkčním centrálním zamykáním.
Motor | Zdvihový objem | Výkon | Točivý moment | Typové označení |
---|---|---|---|---|
1.7 16v DT ECOTEC | 1688 cm³ | 50 kW | 132 Nm | X17DTL |
1.7 16v DTI ECOTEC | 1686 cm³ | 55 kW | 165 Nm | Y17DT |
1.7 CDTI ECOTEC | 1686 cm³ | 59 kW | 170 Nm | Z17DTL |
2.0 16v DI ECOTEC | 1994 cm³ | 60 kW | X20DTL/Y20DTL | |
2.0 16v DTI ECOTEC | 1994 cm³ | 74 kW | 205 / 230 Nm | Y20DTH |
2.2 DTI 16v | 2172 cm³ | 92 kW | 280 Nm | Y22DTR |
Zdroj médií: Depositphotos, Astra G.