Volkswagen Golf je naprostý univerzál, který sice v ničem nevyniká, ale dokáže posloužit širokému spektru zákazníků. Ten nový posunuje vnímání moderních aut zase o něco dál.
Nový Volkswagen Golf oficiálně: displeje v základu a obří nabídka motorů
Načítají se data. Počkejte pár sekund a pokuste se o vyjmutí nebo kopírování znovu.
Pokud totiž existuje něco, jako "typické auto", Golf jím rozhodně je. Ten nejnovější je o něco malinko "rozpláclejší" než předchůdce. narostl do délky, ale o něco se snížil, na šířku je pak přesně o jeden milimetr menší. Na délku má 4284 mm, na šířku 1789 mm, výška je 1456 mm a rozvor je 2636 mm. Odpor vzduchu Cd=0,275.
Změny proběhly hlavně v interiéru
Snad nejvíce změn se ale odehrálo uvnitř. Přístrojový štít s budíky je minulostí, už v základu bude před řidičem barevný displej o úhlopříčce 10,25", nad středovým tunelem pak bude dotykový panel velikosti 8,25". Klimatizace bude ovládaná přes dotykové panely. Svůj vlastní takový panel bude mít i střešní okno. Popravdě z toho máme trochu obavy, klasický posuvný ovladač se zatím nikomu nepodařilo adekvátně nahradit.
Také čtěte
Načítají se data. Počkejte pár sekund a pokuste se o vyjmutí nebo kopírování znovu.
Vůz bude neustále online, čehož využívá hlasové ovládání. Je tak možné se na nějaké šmatlání po dotykové plošce vykašlat a prostě autu oznámit, že je vám zima, případně, že máte hlad a chce zapnout navigaci do nejbližší restaurace.
Uvnitř se zkrátka odehrála celá řada změn, včetně možnosti nastavit si zvlášť ambientní osvětlení pro nohy, výplň dveří a přístrojovku. Auto lze odemknout mobilním telefonem a klíč můžete takto poskytnout i někomu jinému, třeba když chcete Golfa někomu půjčit.
Volkswagen rozhodně netroškařil s nabídkou motorů. Nejslabší 1.0 TSI nabídne 66 kW. K dispozici bude i výkonnější verze s 81 kW, kterou lze mít na přání v mild-hybridní verzi. To samé platí pro 1.5 TSI, která bude ve dvou výkonech, 96 a 110 kW. Všechny hybridy budou kombinovány výhradně s DSG převodovkou. Kdo chce plug-in hybrid, dostane 1.4 TSI, která bude ve verzi 150 a 180 kW. Příznivci nafty trochu ostrouhali, mají k dispozici jen dvoulitr 2.0 TDI Evo, který bude mít buď 85 nebo 110 kW, silnější verzi bude možno objednat s pohonem všech kol.