Nízký tlak v pneumatikách - problém, který řada Čechů neřeší

9. 3. 2020 1 min. čtení Tipy a rady

V autoservisu vám přezují pneumatiky (letní na zimní a obráceně) a někteří řidiči se rázem o ně přestanou starat. Přitom by pravidelně měli kontrolovat stav tlaku v pneumatikách, a to alespoň jednou měsíčně.

Nízký tlak v pneumatikách

Aby pneumatiky plnily správně svou funkci, potřebují k tomu jediné - tedy vzduch. Naštěstí pro zapomnětlivé řidiče, v moderních autech nalezneme už asistenty, které nás informují o stavu pneumatiky. Přitom zkontrolovat a případně dofouknout pneumatiku, můžete na téměř každé benzínové stanici v Česku a ještě k tomu vám to zabere sotva pár minut.

Češi to ale stále nedělají a stav svých pneumatik na autech zanedbávají. Jakoby nikdo z nich nevěděl, že správný tlak nejen že šetří pneumatiku, ale také peněženku. Pokud je špatný tlak v pneu, má to také za následek zvýšení spotřeby, a to až o půl litru na 100 kilometrů.

Nízký tlak také působí problémy jako je například zkrácení životnosti pneumatik až o 60% oproti normálnímu stavu. Špatně nahuštěné pneu se zase rychleji opotřebují. Pokud je pneumatika naopak přehuštěná, přetěžuje se její středový pás, a to také není dobře.

Špatným tlakem v pneu také riskujete, že se vám sníží komfort a bezpečnost jízdy. Často se objevuje nedotáčivost a auto se stává hůře ovladatelným. Nezapomínejte, že špatný tlak také způsobuje delší brzdnou dráhu.

Jako poslední problém se jeví hlavně i finanční stránka. Jak již bylo řečeno, podhuštění pneu zvyšuje spotřebu, a to tak, že podhuštění o 1 bar zvyšuje spotřebu až o 6% - dle statistik. S vyšší spotřebou se zvyšuje i množství emisí, což není dobré pro přírodu. Rychleji se vám opotřebovávají pneu, a to znamená, že je budete muset více měnit, než řidiči, kteří se o své pneumatiky na autě starají řádně.

Zdroj médií: Pixabay

Podobné články