Nízký tlak v pneumatikách řada Čechů neřeší

9. 3. 2020 5 min. čtení Tipy a rady

Každé léto a zimu nechávají řidiči přezouvat pneumatiky na autech. Jenže tím jejich zájem o auto často končí. Přestože servisák řidiče o kontrole tlaku pneumatik poučí, často na to zapomínají. Moderní auta na problém upozorní, starší bohužel ne.

Nízký tlak v pneumatikách

Články na téma pneumatiky:

  1. Nízký tlak v pneumatikách - právě čtete
  2. Jak poznat sjeté pneumatiky
  3. Koupě pneumatik podle použití
  4. Jak nakoupit pneumatiky online
  5. Správné uskladnění pneumatik
  6. Jak vybrat pneuměřič do automobilu
  7. Vyplatí se koupě levných pneu?
  8. Sada na opravu pneu - vyplatí se?
  9. Oprava pneumatiky - již brzy
  10. Použité pneu - již brzy
  11. Oprava pneu cena - již brzy
  12. RunFlat pneumatiky: Co to je a jaké jsou výhody - již brzy
  13. Typy dezénů pneumatik - již brzy
  14. Kdy přezout na zimní - již brzy
  15. Nejlevnější pneu: Jaké vybrat? - již brzy
  16. Nejlevnější pneu - má smysl kupovat? - již brzy
  17. Značení pneumatik - již brzy

Pro správnou funkci pneumatik je třeba vzduch a ten musí být správně nahuštěný, v opačném případě čekají řidiče nepříjemnosti.  Pro zapomnětlivé řidiče s moderními auty existují naštěstí asistenty, ti se staršími vozy nesmí být zapomnětliví. 

Stav pneu se dá snadno zjistit na každé benzínce - mají tam pro to speciální náčiní, díky kterému snadno pneu dofouknete nebo jen změříte aktuální tlak - dle potřeby. Pokud nebudete vědět co a jak, stačí požádat o pomoc obsluhu benzínové stanice. Ale ruku na srdce, kdo z nás tohle dělá? Já se bez mučení přiznám, že na to občas (často) zapomenu.

Nejsem bohužel sama, řada Čechů to má podobně a stav pneumatik na autech zanedbávají. Přitom správný tlak šetří pneumatiku i finance. Pokud je špatný tlak v pneu, má to za následek zvýšení spotřeby. Pro někoho je možná zvýšení spotřeby o půl litru na 100 kilometrů málo, avšak z dlouhodobějšího hlediska to není zrovna optimální, zejména z finančního hlediska. 

Vybírejte pneuměřiče tlaku a dezénu v nabídkách e-shopů

Nízký tlak působí také problémy jako je zkrácení životnosti. Statistiky uvádí, že je to až o 60% oproti běžnému stavu. Pneumatiky se také mohou mnohem rychleji opotřebovávat, takže nové kusy pneu budete kupovat častěji, což se opět prodraží. Pokud je pneumatika naopak přehuštěná, přetěžuje se její středový pás, a to také není ideální - znát je to zejména na projevu jízdních vlastností auta.

Se špatným tlakem v pneu se zbytečně riskuje. Často se objevuje nedotáčivost a auto se stává hůře ovladatelným. Nevhodný tlak v pneu také způsobuje delší brzdnou dráhu - to se pozná nejlépe v zimě, kdy se místy na vozovce objevuje led - správně ubrzdit auto je pak o něco náročnější, než v případě správně nahuštěné pneumatiky.

Posledním problémem je finanční stránka. Češi jsou odjakživa šetřílci, ale s tímto nešvarem v zanedbávání tlaku, zrovna moc neušetří. Jak již bylo řečeno, podhuštěná pneu zvyšuje spotřebu. Z toho nemají radost zrovna ekologové, protože s vyšší spotřebou paliva se zvyšují vypuštěné emise do přírody. Zároveň s vyšší spotřebou musíte také samozřejmě častěji tankovat.

Rada na závěr. Nemusíte zrovna zastavovat při každé cestě na benzínce, ale bylo by vhodné si napsat třeba nějakou kartičku, kterou zanecháte na viditelném místě v autě. Na druhou stranu, dokud za to nebude pokuta, tak na to řidiči budou stejně kašlat. Ostatně denně máme na mysli tisíc věcí, které se musí zařídit, že na nějakou kontrolu tlaku pneu, si vzpomene jen málokdo z nás.

Zdroj médií: Pixabay
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je v jedné ruce foťák a v druhé pero, s kterým si vše pečlivě zapisuje. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?