PRÁCE 🧰

Nejsilnější a nejrychlejší motorka na světě, která to je?

9. 3. 2021 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Motocykly jsou velmi rychlé především díky skvělému poměru hmotnosti k výkonu. I motorce s výkonem sto koní se může málokteré auto rovnat v pružném zrychlení. Který sériově vyráběný motocykl je ale ten úplně nejsilnější a která nejrychlejší?

Nejsilnější motorka na světě

Ta nejrychlejší

Kawasaki Ninja H2 je nejrychlejší motocykl na světě

Na to, co znamená "nejrychlejší", lze nahlížet několika pohledy. Pokud bychom to brali absolutně, tedy který motocykl má nejvyšší maximální rychlost, tak bychom došli asi ke Kawasaki Ninja H2. Ta to umí rozparádit na rychlost přes 340 km/h. Jak je to možné? Základem je samozřejmě motor, který je na motocyklové poměry trochu nestandardní. Je totiž přeplňován pomocí kompresoru. Celkový výkon tak dosahuje hodnoty 170 kW. K dosažení tak vysoké maximálky pomáhá jezdci řada aerodynamických prvků. I zpětná zrcátka nejsou uchycena na nějaké obyčejné tyčce, ale na něčem, co svým tvarem připomíná spíše křídlo.

Ta nejsilnější motorka

Nejsilnější motocykl: PGM 2.0 Litre V8

Austrálie není tak úplně zemí motocyklům zaslíbenou, ale pochází odtud nejsilnější sériově vyráběný motocykl. Už jeho jméno PGM 2.0 Litre V8 mnohé prozrazuje. Ano, pohonem je opravdu osmiválcový dvoulitr do V, který zvládne 246 kW. Pokud byste čekali, že stroj s takovým agregátem bude těžký a nemotorný, tak jste na omylu. Hmotnost (provozní) je totiž vcelku přijatelných 242 kilogramů.

Motocykl s největším krouťákem

Triumph Rocket III má nejvyšší krouticí moment mezi motorkami

Často podceňovanou veličinou je krouticí moment. Ano, u okruhových strojů se řeší hlavně výkon, ale na delší cestování se vysoký krouťák hodí víc. V tomhle směru je asi na špici Triumph Rocket III. Tenhle produkt "britského inženýrství" je kus železa. Motor o objemu 2 458 kubických centimetrů má tři válce, výkon poměrně konvenčních 123 kW, ale krouticí moment má hodnotu 221 Nm při 3 300 otáčkách! I díky tomu jsou převody dost dlouhé, takže většinu času se tříválec o objemu skoro pěti piv jen tak převaluje někde pod dvěma tisíci, připraven ale kdykoliv vystřelit při otočení heftem.

Zdroj médií: materiály výrobce Kawasaki, výrobce PGM V8 a výrobce Triumph.

Podobné články