Nejlepší auta na světě aneb Jaká si získala moje srdce

2. 11. 2020 5 min. čtení Tipy a rady

Po světě jezdí přes milion modelů aut, a to nejen těch moderních, ale také historických kousků. Vybrat nejlepší auto se tak jeví jako nadlidský úkol. Rozhodli jsme se, že vám dnes představíme ta nejlepší auta podle mého osobního žebříčku. Souhlasili byste s výběrem, nebo byste v jednotlivých kategorií viděli raději jiného favorita?

Nejlepší auto na světě? Co třeba Lexus ES?

Existuje mnoho kategorií do kterých by se dala rozdělit nejlepší auta, ale to bychom tu byli asi dlouho. Ve výběru jsem se tak zaměřila jen na některé oblasti. Nutno podotknout, že se jedná zcela o můj osobní pohled na věc a neznamená to, že vy jako čtenář s mým výběrem musíte souhlasit. Ostatně pro každého člověka na planetě může nejlepší auto znamenat něco jiného. Ať už vybíráte jen podle barvy, značky nebo jdete hlouběji do detailu, vždy to je váš názor, za který vás nikdo nemůže soudit.

Nejlepší auto dle kategorie:

Veteráni

Nejedno srdce zaplesá. Veteráni a historická vozidla jsou svou vlastní kategorií, která si po světě nalezne své zájemce. Bylo pro mne velkým zážitkem řídit vůz Praga Grand z roku 1929. Byla to fuška, ale nezapomenutelný zážitek. Vozidlo, které si ale ze světa veteránů získalo mé srdce není ani Praga, ani Tatra T87. 

Nejlepším autem z veteránů je pro mě bezesporu Jaguar E-Type z 60. let a první série. Ostatně kterému autu se kdy povedlo, stát se legendou ještě v době, kdy se stále vyrábělo? K dostání bylo pouze jako Roadster nebo Coupé. Poznávacím znamením vozu byla extrémně dlouhá kapota, která se svářela z pěti dílů. A co motor? Ten byl jen jeden, jednalo se o řadový šestiválec 3.8 l s výkonem 195 kW. Dnes se takové auto dá sehnat v průměru za dva miliony korun, existují ale i vzácnější kousky, které se prodávají klidně i za šest milionů.

Jaguar E-type jako nejlepší veterán

Velké rodinné auto

Sice zatím nemám děti ani manžela, ale i tak mi nedá se zamyslet nad otázkou rodinného auta. Existuje vůbec nějaké speciální, které by si získalo všechny rodiny světa? Možná ani ne. Důležitější než vzhled je přeci jen prostor, které takové auto může nabídnout. Synonymem pro rodinné vozy bývaly MPV, jenže takových aut se už moc nevyrábí, a tak se člověk musí porozhlédnout jinde. Proto jsem nejlepším autem v této sekci zvolila VW Multivan. Univerzální auto, které se skvěle řídí, má hromadu místa nejen pro sezení, ale i v zavazadlové části. Stačí posbírat děti, kufry a můžete zbytek měsíce strávit na druhém konci světa aniž byste si vyklepali kosti z těla - tedy s ohledem na koronavirus to teď moc nejde samozřejmě.

Každodenní ježdění

Pro cestování do práce, po městě, ale třeba i na vzdálenější výlet, je vhodné mít k ruce pohodlné auto. Mělo by mít nejen dobré jízdní vlastnosti, ale také šetřit peněženku a do kufru by se také mělo pohodlně něco vejít. Bezpečnost je také důležitá, stejně jako pohodlí pasažérů. Neexistuje tak lepší kandidát, než je právě Lexus ES. Japonská automobilka je synonymem jistoty a šarmu. Dá se jezdit poměrně s nízkou spotřebou a navíc má i hezký nadčasový vzhled. Ale přiznám se, že jsem zde volila zcela jen srdcem, protože kdybych se řídila něčím jiným, pak by vhodným kandidátem byl i Volkswagen Passat

Volkswagen Passat jako nejlepší vůz na každodenní ježdění

Sportovní vůz

Zatímco mám k těmto vozům stále určitý respekt, bylo by vhodné do této kategorie vybrat zajímavé auto, které možná někoho i překvapí. Pokud bych zde uvedla Škodu Fabii RS, asi by mi někteří čtenáři utrhli hlavu. Na druhou stranu, proč takové auto ne? Inu, favoritem této kategorie bude přeci jen jiná kára.

Pokud bychom se zamysleli nad tím, jak charakterizovat sportovní auto, nebude to moc lehké, protože neexistují přesné definice ani kritéria hodnocení takového automobilu. Jedno je ale jisté, bude se jednat o vůz, který bude extrémně nepohodlný, hlučný, nepraktický ale zároveň hodně zábavný. Jaké auto tedy tuto kategorii vítězně obsadilo? Je to Nissan GT-R. Poštěstilo se mi vidět vůz ve speciální edici 50th Anniversary Edition, který byl inspirovaný závodními vozy Hakosuka a byla to jedna velká pecka. Škoda jen, že jsme se v něm nemohli svézt.

Nissan GT-R jako nejlepší sportovní auto

Speciální auto

Na závěr jsem zvolila poněkud neobvyklou automobilovou skupinu. Pod tímto pojmem si každý dokáže představit ledacos. To jediné, ale co opravdu znamená, je auto, o kterém každý z nás tajně sní. Bohužel ale existuje velice malá pravděpodobnost, že si takové auto člověk jednou koupí. Na druhou stranu jsme lidé a měli bychom snívat, protože nikdy nevíte, kdy se sen promění ve skutečnost. Mým speciální vozem je Aston Martin DB11. Pořizovací cena? Zhruba od 4 a půl milionu korun. Nejsilnější verze má 630 koní. Z nuly na sto se snadno dostane za 3,7 sekundy a maximální rychlost, které dosáhne, je pak 334 km/h.

Aston Martin DB11 jako nejlepší auto vůbec

Zdroj médií: redakce, depositphotos

Podobné články

Máme pro vás zajímavé rady, tipy a akční auto-moto nabídky. Chcete o nich vědět?