Máme tu zase jeden z těch velice subjektivních článků, u kterých je jasné, že ne každému se svým výběrem trefím do chuti. Ale jak se říká 100 lidí, 100 názorů.
Nejhezčí auto na automobilovém trhu
![Jaguar e-type](/data/blog-article/illustration/orig/jaguar-e-type.jpg)
Články na téma TOP auta ve svých kategoriích:
- Nejrychlejší auto světa
- Nejhezčí auta - právě čtete
- Nejlepší auto na světě
Ono vybrat nejkrásnější auta všech dob by zabralo nespočet hodin studování, hledání a stejně by se seznam příliš netenčil, ba naopak. Každé auto uchvátí něčím jiným, a tak v mém seznamu naleznete jak auto moderního rázu, tak toho starého. Žebříček není sestavený podle umístnění na stupínku vítězů, ačkoli by mohl, protože prvnímu místo jednoznačně vévodí, a vždy bude, mé vysněné auto.
A jak jste na tom vy? Pro která auta tepe vaše srdce po každé, když jej spatříte byť jen na obrázku.
Také čtěte
Nejkrásnější auto Jaguar e-type
Nebudu zastírat, značku mám velmi v oblibě a co se týká tohoto veterána, je to prostě srdeční záležitost po všech směrech. Třeba v příštím životě se objeví v mém životě na trvalo, do té doby ho budu moci jen obdivovat a na veteránských srazech nad ním slintat. E-Type patří do kategorie sportovních vozů a vyráběl se mezi léty 1961 až 1975. A ostatně to nejsem jen já, kdo si myslí, že se jedná o nejhezčí automobil minulého století, tvrdí to řada lidí kolem i sám výrobce. A nebyl jen krásný, ale také výkonný - mohl jet až 240 km/h, což na tu dobu bylo nevídané. Pod kapotu se usazoval řadový šestiválec nebo v pozdějších letech vidlicový dvanáctiválec.
Audi e-tron GT RS
Ze starých let se poměrně rychle přehoupneme do současné doby. Ačkoli na fotografii to tak nevyzní, na živo je vůz o něco krásnější - měla jsem možnost se v něm svést a musím uznat, že je to absolutně něco nadpozemského, zejména co se výkonu týká (ten mimo jiné má 646 koní). Aby taky ne, když se z nuly na sto dostane za 3,3 sekundy! Stejně tak je překvapivý i dojezd na elektřinu, který je v praxi zhruba 400 kilometrů. Jediné co považuji za velký mínus je fakt, že se má celkem nízké sezení, a tak vylézání z něj je spíše vykutálení se na vozovku. Ale co se týká vzhledu, je to jedno velké wau!
Nejkrásnější Lamborghini Miura
Necháme moderní dobu a vrátíme se zpátky o několik desítek let v čase. Automobil neobvyklého vzhledu se vyráběl mezi léty 1966 až 1973. Za to období se vyrobilo 766 kusů, lze tedy snadno hádat, že se v současné době prodává za velké peníze. Podle všeho se jednalo o nejkrásnější automobil italského výrobce sportovních vozů, ostatně oblíbil si ho i sám majitel značky, který na něj nedal dopustit. Miura nebyla jen krásná, ale také se u ní vyzkoušelo nové uložení motoru a to právě doprostřed, mimochodem konkurence s tím přišla až o pár let později. Tento agregát měl výkon 261 kW a jednalo se o vidlicový dvanáctiválec. Jaké bylo poznávací znamení vozu? Samozřejmě jeho světlomety, které připomínaly oči s řasami (černé obložení kolem světel), ale běda kdyby tam někdo nalepil ty falešné z aliexpressu, které občas vídám na ulici na Smartech!
Mercedes-Benz 500K
Píše se rok 1934 a na berlínském autosalonu se představuje snad nejhezčí veterán všech dob. Jeho prodejní hodnota v současné době je nevyčíslitelná, vzhledem k tomu, že se vyrobilo pouze 342 kusů a z toho se většina nedochovala, jak už to tak bývá nebo není v původní stavu. Stejně jako pro e-type je pro tento Mercedes typická dlouhá kapota, s tím rozdílem, že zde se využívalo oblejších tvarů a okázalosti. Agregát usazený do těla auta byl pětilitrový řadový osmiválec řady M24 a díky kompresoru mohl vůz disponovat výkonem 120 kW. Auto se vyrábělo se třemi různými podvozky a s osmi typy karoserie. Nejvíce oblíbenými byly kabriolety, za to nejmenší podíl ve výrobě zaujímala cupé a to v počtu 12 kusů. Velmi vzácným kouskem se pak staly speciální roadstery, kterých se vyrobilo jen 29.