Máme tu zase jeden z těch velice subjektivních článků, u kterých je jasné, že ne každému se svým výběrem trefím do chuti. Ale jak se říká 100 lidí, 100 názorů.
Nejhezčí auto na automobilovém trhu

Články na téma TOP auta ve svých kategoriích:
- Nejrychlejší auto světa
- Nejhezčí auta - právě čtete
- Nejlepší auto na světě
Ono vybrat nejkrásnější auta všech dob by zabralo nespočet hodin studování, hledání a stejně by se seznam příliš netenčil, ba naopak. Každé auto uchvátí něčím jiným, a tak v mém seznamu naleznete jak auto moderního rázu, tak toho starého. Žebříček není sestavený podle umístnění na stupínku vítězů, ačkoli by mohl, protože prvnímu místo jednoznačně vévodí, a vždy bude, mé vysněné auto.
A jak jste na tom vy? Pro která auta tepe vaše srdce po každé, když jej spatříte byť jen na obrázku.
Také čtěte
Nejkrásnější auto Jaguar e-type
Nebudu zastírat, značku mám velmi v oblibě a co se týká tohoto veterána, je to prostě srdeční záležitost po všech směrech. Třeba v příštím životě se objeví v mém životě na trvalo, do té doby ho budu moci jen obdivovat a na veteránských srazech nad ním slintat. E-Type patří do kategorie sportovních vozů a vyráběl se mezi léty 1961 až 1975. A ostatně to nejsem jen já, kdo si myslí, že se jedná o nejhezčí automobil minulého století, tvrdí to řada lidí kolem i sám výrobce. A nebyl jen krásný, ale také výkonný - mohl jet až 240 km/h, což na tu dobu bylo nevídané. Pod kapotu se usazoval řadový šestiválec nebo v pozdějších letech vidlicový dvanáctiválec.
Audi e-tron GT RS
Ze starých let se poměrně rychle přehoupneme do současné doby. Ačkoli na fotografii to tak nevyzní, na živo je vůz o něco krásnější - měla jsem možnost se v něm svést a musím uznat, že je to absolutně něco nadpozemského, zejména co se výkonu týká (ten mimo jiné má 646 koní). Aby taky ne, když se z nuly na sto dostane za 3,3 sekundy! Stejně tak je překvapivý i dojezd na elektřinu, který je v praxi zhruba 400 kilometrů. Jediné co považuji za velký mínus je fakt, že se má celkem nízké sezení, a tak vylézání z něj je spíše vykutálení se na vozovku. Ale co se týká vzhledu, je to jedno velké wau!
Také čtěte
Nejkrásnější Lamborghini Miura
Necháme moderní dobu a vrátíme se zpátky o několik desítek let v čase. Automobil neobvyklého vzhledu se vyráběl mezi léty 1966 až 1973. Za to období se vyrobilo 766 kusů, lze tedy snadno hádat, že se v současné době prodává za velké peníze. Podle všeho se jednalo o nejkrásnější automobil italského výrobce sportovních vozů, ostatně oblíbil si ho i sám majitel značky, který na něj nedal dopustit. Miura nebyla jen krásná, ale také se u ní vyzkoušelo nové uložení motoru a to právě doprostřed, mimochodem konkurence s tím přišla až o pár let později. Tento agregát měl výkon 261 kW a jednalo se o vidlicový dvanáctiválec. Jaké bylo poznávací znamení vozu? Samozřejmě jeho světlomety, které připomínaly oči s řasami (černé obložení kolem světel), ale běda kdyby tam někdo nalepil ty falešné z aliexpressu, které občas vídám na ulici na Smartech!
Mercedes-Benz 500K
Píše se rok 1934 a na berlínském autosalonu se představuje snad nejhezčí veterán všech dob. Jeho prodejní hodnota v současné době je nevyčíslitelná, vzhledem k tomu, že se vyrobilo pouze 342 kusů a z toho se většina nedochovala, jak už to tak bývá nebo není v původní stavu. Stejně jako pro e-type je pro tento Mercedes typická dlouhá kapota, s tím rozdílem, že zde se využívalo oblejších tvarů a okázalosti. Agregát usazený do těla auta byl pětilitrový řadový osmiválec řady M24 a díky kompresoru mohl vůz disponovat výkonem 120 kW. Auto se vyrábělo se třemi různými podvozky a s osmi typy karoserie. Nejvíce oblíbenými byly kabriolety, za to nejmenší podíl ve výrobě zaujímala cupé a to v počtu 12 kusů. Velmi vzácným kouskem se pak staly speciální roadstery, kterých se vyrobilo jen 29.