PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Měření emisí v oparu úplatků. Pro změnu je potřeba techniky adekvátně zaplatit

5. 10. 2024 2 min. čtení diskuze (10) Aktuality Práce v auto-moto

Vláda rozhodla o vzniku nové Inspekce silniční dopravy. Ta by měla od příštího roku kontrolovat nejen vozidla přímo na silnicích, ale taky stanice technické kontroly. Zmíněná inspekce vznikla v reakci na stále častější podvody při měření emisí. Co je příčinou toho, že si někteří technici vezmou úplatek? Nepochybně jejich mzda!

Měření emisí v oparu úplatků. Pro změnu je potřeba techniky adekvátně zaplatit

Kolik bere průměrný emisní technik?

Měření emisí má na starosti emisní technik, jehož mzda se podle průzkumu, který jsme realizovali napříč pozicemi nabízenými na našem webu, pohybuje mezi 21 800 a 40 000 korunami. Nutno podotknout, že v jednotlivých inzerátech jsou uváděny hrubé mzdy, což je spíše výsměch než adekvátní výplata, kterou by zaměstnanec měl přinést domů. V mnohých inzerátech navíc mzda úplně chybí, takže je na zaměstnanci, jak úspěšný bude při vyjednávání se zaměstnavatelem.

Vybrané firmy naléhavě hledají kolegy do svých týmů

Morálka vs. výplatnice

Není se proto čemu divit, že podvody při měření emisí v Česku jenom kvetou. Na jedné straně stojí pochopitelně nějaké morální zásady technika STK, na druhé pak jeho plat, respektive mzda (rozdíl mezi mzdou a platem jsme si vysvětlili v jednom z předchozích článků), kterou za svou práci pobírá. Amorální chování některých zaměstnanců v žádném případě neomlouváme! Na druhou stranu ale chápeme, že kvůli nějaké té tisícovce navíc neváhá přivřít oko. Stávat by se to ale rozhodně nemělo.

Konec podvodů s emisemi?

Vzhledem k nově vzniklé inspekci, která bude mít od roku 2025 na starost nejen kontrolu samotných vozidel, ale také zmíněných stanic technické kontroly, se dá očekávat, že padne řada exemplárních trestů a pokut. Ty mohou nepěkně zavařit nejen technikům, ale především samotným stanicím technické kontroly. Jaké je řešení téhle ošemetné situace?

Řešením je jednoznačně vyšší mzda!

Aby k podvodům s emisemi nedocházelo a technici nebyli tolik vystaveni pokušení sáhnout po úplatku, nabízí se jako jediné účinné řešení zásadní navýšení jejich mzdy. Pokud k tomuto kroku firmy nepřistoupí, pak se pravděpodobně vysokým pokutám dřív či později nevyhnou. A ty mohou být zejména pro menší provozovny likvidační.

Zdroj info: Průzkum realizovaný Portálem řidiče, Ministerstvo dopravy.
Zdroj médií: Depositphotos.
Karel, 8. 10. 2024 13:20, reagovat
Tak nějak nevím,co takhle použít zdravý rozum a díly motoru, co přímo ovlivňují spalování a tím i emise mít dotované a v nejnižší sazbě DPH? když se zaváděly úsporné žárovky, šlo to hned- dotoval nižší cenu výrobce. nebyla by to cesta kudy k lepšímu stavu ovzduší? Dát za jeden vstřikovač ( potřeba jsou 4 ks)14 tisíc, nebo ekologických 3.... To samé čerpadla, katalyzátory, sondy, turba.. Asi by se stav rapidně zlepšil v situaci, kdy si to může dovolit každý dle stavu motoru..
Petr Taby Táborský, 8. 10. 2024 10:10, reagovat
A nebo je to jinak. Neberou úplatky, protože mají malý plat, ale ten systém je tak nastavený. Něco jako minimálka v pohostinství. Prostě úplatky jsou součástí systému. On musí nechat to auto projít emisemi, aby šlo na technickou. A řidič ví, že za to musí zaplatit. Když se podíváte na ty auta, tak je dost pravděpodobné, že ta mzda je jen krytí.
Vlasta Zeman, 7. 10. 2024 10:25, reagovat
Je třeba řešit kvalitu paliv a ne buzerace na silnicích. V malých obcí nejsou prodejny(zavřené) a lidi musí jet aspoň jednou za týden nakoupit do větších měst. Málo jezdí tak se auta vlivem nekvalitních paliv zanáší. Autobusy jezdí 2x za den do těchto lokalit a co má dělat rodina která nemá na nové auto nebo el. vozidlo.(má třeba hypotéku a pod.) Tohle si řešte na prvním místě!!
Jan Neuman, 7. 10. 2024 9:50, reagovat
Pracovní pozice technik měření emisí je docela šílená práce, stálý zápach splodin a hluk z vytáčených hlavně dieslových motorů, odsávání vesměs nestíhá, do toho zadávání do ISTP v tom, buzerace za focení (i pokuty se dávají za špatné fotky), docela dost vyjímek pro jednotlivé značky (oficiálně Stanoviska výrobců), metodika chaotická, atd...
Daniel Hrubý, 6. 10. 2024 8:36, reagovat
Vždyť je to celý totální krávovina a postavený na hlavu. Sám chápu nasraný řidiče s autem, co má plnit Euro 6 a neprojde měřením ( kvůli závadě ) a přesto bude mít pořád hodnoty lepší než auto, co má splňovat normu Euro 4, které kontrolou projde. Tohle Kupkovo gestapo se bude skládat z lidí, co mají ambice prosazovat cokoli, hlavně, když to můžou prosazovat s pocitem moci. Další věc je, že dokázali přesvědčit národ, že na STK se uplácí. Přiblbý ovce sežerou i otrávenou trávu. Tahle vláda dokázala lidi přesvědčit, že důchodci jsou škodná a lidi se zaměří na důchodce, aniž by jim došel záměr. A ten je zas v tom, že nikdo nemluví o etniku, co je pro něj práce tabu a těm se sype vrchem spodem. // Tohle je jen další způsob, jak rozdělit lidi. V životě jsem nedal úplatek. Pravda, jednou jsem technikovi na STK řekl, že je ..., protože mi lezly na nervy ty důležitý kecy. Jsou i jiné STK. Jinak ale zastávám názor, že limity by měly být určené hodnotami vozidla s takovou nejnižší normou, která může na silnice. Navíc technici na STK, i když jsou to někdy taky pěkní vymaštěnci, nehledají způsob, jak vám uškodit. Kupkovo gestapo, to bude nářez. Já si tyhle typy lidí pamatuju z dob před 89. PS-VB, šedej mor a pod. Tak se jim říkalo.

Podobné články