Lexus se pochlubil, proč jsou jeho auta tak bezpečná

19. 7. 2019 2 min. čtení Aktuality

Automobiloví výrobci, jako je Lexus, vynakládají obrovské částky na zlepšování systémů, které chrání řidiče, posádku i další účastníky silničního provozu.

Systém ochrany před srážkou od značky Lexus

Ochrana před srážkou

Klíčovým prvkem systému aktivní bezpečnosti Safety System+ značky Lexus je předkolizní systém PCS (Pre-Collision System), který neustále sleduje, co se děje před vozem. Když zjistí riziko srážky, automaticky upozorní řidiče a začne brzdit, v některých situacích i zcela zastaví auto. Poslední generace bezpečnostního systému Lexusu má funkci rozpoznávání chodců během dne, ale i v noci a navíc ve dne dokáže detekovat i cyklisty. I když PCS nezabrání kolizi, může významně snížit její důsledky.

Ochrana před srážkou od výrobce LEXUS

Mimo jízdní pruhy

Druhým důležitým prvkem systému Lexus Safety System+ je asistent jízdy v pruzích nazvaný LTA (Lane Tracing Assist). Při zapnutém tempomatu systém automaticky udržuje vůz mezi čárami, což usnadňuje řízení. LTA se také připojuje k varovnému systému předcházejícímu opuštění jízdního pruhu LDA (Line Departure Alert). Tento systém upozorní řidiče, když vůz nekontrolovaně vybočí ze správného pruhu, a pomáhá vrátit se do příslušného směru. V druhé generaci Lexus Safety System+ rozpozná nejen bílé a žluté pruhy, ale i okraje vozovky, a chrání tak před neúmyslným sjetím ze silnice. Je to další systém, který může uchránit před nebezpečnou srážkou.

Systém Lane Tracing Assist u automobilu Lexus

Rozpoznávání dopravních značek

Jak název RSA (Road Sign Assist) napovídá, systém je navržen tak, aby informoval řidiče o značkách na silnici, včetně omezení rychlosti nebo zákazových značek. Díky tomu snižuje riziko, že dostaneme pokutu za překročení rychlosti, ale také může zabránit tomu, abychom vjeli do jednosměrky v protisměru.

Komplexní bezpečnost

V automobilech japonské značky najdete také systém varování řidiče při únavě nebo aktivní tempomat, který zajišťuje správnou vzdálenost od vozu vpředu. Součástí LSS+ je také automatický systém dálkových světel AHB (Automatic High Beam), který pomocí kamery detekuje světla vozidel vpředu a přepíná z dálkových na potkávací. Jeho rozšíření AHS (Adaptive High-beam System) nasměruje paprsek světla tak, aby neoslňoval ostatní řidiče a zároveň posvítil na silnici. Současně svítí do stran, v místě špatně osvětleném při použití standardních potkávacích světel. V nejnovějším modelu Lexus RX se představí další evoluce tohoto systému – BladeScan AHS, který si s nasvícením strategických oblastí na silnici poradí ještě lépe.

 

Podobné články