PRÁCE 🧰

Levná výkonná auta - známe ty nejlepší kousky

3. 8. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Pořádný výkon se může vždycky hodit! Ať už spěcháte nebo potřebujete jen rychle ujet z nebezpečné situace na křižovatce. A výkonný vůz nemusí být automaticky drahý.

Kia ProCeed GT jako levné a výkonné auto

Kia Ceed GT/ProCeed GT

Ať už vezmete kratší nebo "rodinnou" verzi, budete mít pod pravou nohou k dispozici 150 kW. Kombíku to navíc náramně sekne! Jedna-šestka dává vozu solidní zrychlení a v testu jsme mu vyčítali jen zbytečnou uřvanost, nevyužitý potenciál virtuálního kokpitu a opravdu tragický výhled dozadu. Podvozkově je minimálně kombík hodně zábavný, protože je překvapivě čitelný a krásně hravý. Navíc vás tohle auto nezruinuje na servisu.

Hyundai i30 Fastback N

Hyundai i30 Fastback N je levné a výkonné auto

Tady jsme ještě o stupínek výš než v případě sesterské automobilky Kia. Fastback totiž dostal oturbený dvoulitr, který umí radost rozdávat skutečně mohutně. Podvozek není až zbytečně tvrdý, jako byl u první generace i30 N, navíc se dá nastavit palivová mapa motoru a klapka výfuku. Můžete jet poklidným tempem na rodinný výlet a během sekundy uděláte stiskem toho správného tlačítka na volantu z auta uřvaný sporťák, který si rád trochu zastřílí do výfuku. Pokud chcete odcházející generaci, neváhejte, automobilka má ještě ve skladech pár kousků.

Škoda Octavia RS

Nejrychlejší verze nové oktávky začíná na necelých 900 tisících korun. Motor 2.0 TSI je ale povedený, ačkoliv mu mnozí vyčítají nedostatek charakteru. Jinak je to zkrátka koncernový vůz - chladný, bez emocí, vytvořený podle tabulek. Nepochybně zvládne sloužit dlouho, věrně a bude si držet cenu i jako ojetina (to je takové české specifikum Octavií RS). Nechcete-li z jakéhokoliv důvodu kupovat tento vůz nový, s klidem sáhněte po předchozí generaci.

Ford Focus ST

Levné a výkonné auto - Ford Focus ST

Jeden z nejlepších vozů, když chcete něco rychlého, ale ne až tak drahého. Focus ST se s dvoulitrem vejde do 800 tisíc a když se rozhodnete tuhle hranici trochu přehoupnout, tak ani ne za 820 tisíc můžete mít rovnou 2.3 EcoBoost s výkonem 280 koní. Společně s tradičně povedeným podvozkem je to solidní zbraň na okresky. Design asi nesedne úplně každému, ale nám v redakci se líbí, jakkoliv vypadá auto trochu "japonsky". Platí to samé, co u oktávky - nabídka ojetin je poměrně solidní, ačkoliv legendární první ostrý Focus se bude v solidním stavu shánět blbě.

Zdroj médií: Jakub Mokříš, Depositphotos.

Podobné články