PRÁCE 🧰

Jaká je nejbližší konkurence Peugeotu 408?

29. 4. 2023 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Peugeot

Peugeot 408 svým širokým okruhem vlastností konkuruje širokému okruhu modelů všech koncepcí. My ale vybrali jeho nejbližší rivaly na automobilovém trhu.

Peugeot 408

Konkurence Peugeotu 408 je opravdu různorodá. Svými vlastnostmi totiž dokáže zaujmout majitele klasických hatchbacků, kombíků, ale i vozů kategorie SUV. Peugeot 408 láká na svůj vzhled, prémiově působící interiér i na velmi slušný vnitřní prostor. Přitom má podvozek zvednutý ve stylu SUV, ale mnohým svým vzhledem evokuje spíše něco sportovnějšího. Do toho všeho o něm francouzská značka mluví jako o fastbacku. Sami už v tom máme guláš. Obvykle takový různorodý mix vlastností moc nefunguje, ale 408 je překvapivě povedená. Jak již bylo řečeno na začátku, svými vlastnostmi může „čtyři sta osmička“ směle konkurovat třeba Octavii Scout nebo Hyundai Tucson, jaká je ale nejbližší konkurence Peugeotu 408?

Pouze pro porovnání dodáváme, že základní cena Peugeotu 408 je 830 000 korun, naopak vrcholná verze s nejsilnějším hybridním pohonem vyjde na 1 215 000 korun.

Citroen C5 X

Přizvednutý Citroen C5 X je doslova koncernové dvojče Peugeotu 408. Stojí na podobné technice a pod kapotou nabízí totožné pohonné jednotky. Volit tak můžete z benzinového tříválce o výkonu 96 kW (130 koní) nebo plug-in hybridní zážehové čtyřválcové šestnáctistovky s kombinovaným výkonem 133 nebo 165 kW (180 nebo 225 koní). A taktéž můžete mít pouze osmistupňový automat.

Inzeráty ojetých vozů Citroën C5

V porovnání rozměrů je C5 X cca o deset centimetrů delší, což mu dává o zanedbatelných devět litrů větší (536 vs. 545 litrů) zavazadelník. Naopak prostor pro posádku je víceméně totožný, protože oba konkurenti mají stejný rozvor kol. Jiné je ale pojetí obou aut. Peugeot 408 sází na design, modernu a lehce sportovnějšího ducha. Citroen C5 X naopak nabízí více elegance, luxusu a houpavý podvozek.

I cena je velmi podobná. V základní výbavě je Citroen o 30 000 levnější, ale v té vrcholné je pro změnu o 15 000 dražší. Výhodou Citroenu může být, že nabízí čtyři výbavové stupně, zatímco Peugeot nabídne jen tři.

Citroen C5 X

Renault Arkana

Z pohledu vzhledu může Peugeotu konkurovat i Renault Arkana. Ten přinesl vzhled SUV kupé i mezi dostupnější automobily a rozhodně dokáže zaujmout. Z pohonných jednotek můžete volit mezi dvojicí mild-hybridních čtyřválců s výkonem 103 nebo 116 kW (140 nebo 158 koní) nebo plně hybridní soustavou s kombinovaným výkonem 105 kW (143 koní). Ve všech případech s automatickou převodovkou.

Arkana je v porovnání se 408 o deset centimetrů kratší a o deset centimetrů vyšší. Rozvor má ale kratší jen o pět centimetrů, takže prostorem pro posádku může Peugeotu směle konkurovat. Pouze zavazadlový prostor s objemem maximálně 492 litrů lehce zaostává.

Cenou ale Arkana potěší. Základ s mild-hybridem vyjde na 711 000 korun, vrchol s hybridem pak na 892 000 korun. Je ale potřeba uznat, že výbavou a pocitem prémiovosti Arkana za Peugeotem zaostává. Kdo by naopak toužil po luxusně pojatém interiéru a moderních technologiích, ten může kouknout na Renault Austral. V budoucnu bude nabízet totožné pohonné jednotky jako Arkana a výbavou i cenou konkuruje Peugeotu výrazně více.

Renault Arkana

Cupra Formentor

Nemusí se to na první pohled zdát, ale Formentor se 408 docela podobá. Jde na to ale opačně – místo toho, aby vypadal jako zvednutý fastback, vypadá jako snížené SUV, a docela to funguje. Pod kapotou nabízí širokou škálu pohonných jednotek, pohon předních i všech kol i volbu mezi manuální nebo automatickou převodovkou. V cenovém rozpětí Peugeotu můžete volit motor 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 koní), 2,0 TDI o stejném výkonu a při přimhouření oka i slabší 2,0 TSI s výkonem 140 nebo 180 kW (190 nebo 245 koní). Peugeotu konkuruje i plug-in hybrid s celkovým výkonem 150 kW (204 koní). Silnější benzinový dvoulitr nebo snad vrcholný pětiválec raději nezmiňujeme.

Kromě šířky je Formentor ve všech myslitelných rozměrech o něco menší než Peugeot 408. Nejvíce tím utrpěl kufr, který může mít objem maximálně 450 litrů. Dobrá zpráva je, že prostor v interiéru je plně srovnatelný, navzdory menšímu zevnějšku. Cupra také potěší svého řidiče, protože při jízdě hraje na výrazněji sportovnější notu. V kombinaci se silnějšími motory nebo třeba příplatkovým adaptivním podvozek je jízdní projev Formentora výrazně odlišný.

Základní cena Cupry Formentor je s částkou 879 900 korun vyšší než u Peugeotu, za hybridní pohon dáte 1 099 900 korun. V základu je nicméně výbava celkem slušná a počet příplatků není nikterak závratný.

Cupra Formentor

Zdroj info: Peugeot, Citroen, Renault, Cupra.
Zdroj médií: Radim Krejčík, Citroen, Renault, Cupra.

Podobné články