PRÁCE 🧰

Test spotřeby Peugeotu 408

27. 4. 2023 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Peugeot

Na tabulkovou spotřebu jsme se s Peugeotem 408 nedostali. Výkony základní motorizace ale nejsou špatné a výsledná spotřeba nás i tak potěšila.

Peugeot 408

Při pohledu na Peugeot 408 vás asi nenapadne hned myslet na spotřebu. V testu nás ale přesvědčil, že se pod netradičním zevnějškem skrývá překvapivě praktické a – nebojím se říct – rodinné auto. V tom případě už je spotřeba poměrně důležitou součástí mixu vlastností auta.

Peugeot 408 se nabízí ve třech verzích. Základ tvoří benzinová tříválcová dvanáctistovka s výkonem 96 kW (130 koní). Pak už je v nabídce pouze plug-in hybridní provedení. To tvoří zážehová čtyřválcová šestnáctistovka v provedení se 110 kW (150 koní) nebo 132 kW (180 koní). V obou případech pohonná jednotka spolupracuje s elektromotorem o výkonu 81 kW. Ke všem jednotkám můžete volit výhradně osmistupňový automat.

My dostali na test základní benziňák bez jakékoliv formy hybridizace. Už z minulosti jsem věděl, že malý tříválec rozhodně není žádný udýchánek. Osm stupňů v převodovce je navíc dostatek na to, aby byl vždy připraven vyrazit. Zrychlení z 0-100 za 10,3 sekundy sice nikoho neposadí na zadek, ale na svižnější jízdu to stačí. Jen by se mi líbilo lepší sladění s převodovkou. Při jízdě je vše v pořádku – převodovka drží motor v nízkých otáčkách, ale nijak ho nepodtáčí, na sešlápnutí plynu pak reaguje akurátně. Horší to je ale při popojíždění v kolonách, kde umí automat zacukat.

Peugeot 408

Spotřeba Peugeotu 408

Hned po vyzvednutí jsem francouzskou šelmu cestou domů protáhl svou testovací trasou. V té je trochu města, trochu dálnice, jeden dynamičtější úsek a kus klidných okresek. Část se jede v kopcích, část na rovině – jednoduše vše, co vás může potkat. Při příjezdu domů mi na palubním počítači svítila hodnota 7,2 litru na sto kilometrů. To samo o sobě nejsou na tak relativně velké auto špatné hodnoty. Jenomže Peugeot slibuje spotřebu o 1,2 litru nižší – tedy rovných 6 litrů na sto. Kde je tedy chyba?

Celý týden jsem spotřebu bedlivě sledoval v domnění, že se třeba dostanu alespoň pod sedm. Vůbec! Sem tam se o desetinku zvýšila, pak zase klesla, ale výrazně se neměnila. A to si o sobě nemyslím, že bych měl nějakou těžkou nohu na plynu, obvykle jezdím s nízkou spotřebou. Tady to ovšem nešlo. Každopádně je ale spotřeba lehce nad 7 litrů stále pěkná. Při velikosti nádrže 52 litrů to pak dělá slušný dojezd cca 700 kilometrů.

Problém nastává, když auto více naložíte nebo si hrajete na dálničního stíhače. V obou případech se projeví mírná slabina základní motorizace. Při nenaloženém autě výkon není problém, v ostatních případech narazíte na velmi malou výkonovou rezervu. A spotřeba pak logicky roste.

Zdroj info: Autorský text, Peugeot.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články