Redakční test ukázal, že Kia XCeed je povedený vůz, který může leckoho zaujmout pro své jízdní vlastnosti a design. Podíváme se podrobně na cenu auta a na to, za jakou výbavu má smysl si připlácet.
Kia XCeed ceník - co pořídit a za co nemá smysl připlácet?
Články na téma Kia XCeed:
- Test: Kia XCeed - stylový crossover za slušnou cenu
- Kia XCeed ceník - právě čtete
- Rozměry vozu Kia XCeed, hmotnost, objem kufru
Výbavová verze
Zde je to jenom o tom, kolik chcete do vozu investovat a zároveň se tu láme i psychologická hranice půl milionu korun. XCeed nebude asi primární volbou pro šetřílky, ale i základní verze za necelých 485 tisíc korun ve výbavě Comfort a s litrovým motorem může nenáročnému uživateli stačit. Povedený podvozek dostane tak jako tak, interiér bude sice nudný, ale aspoň ta manuální klimatizace tam bude. Všechna okna budou ovládaná elektricky a audiosystém budete moci ovládat z volantu. Úplně holé auto to tedy rozhodně nebude.
Výbava Exclusive pak přinese optické zlepšení exteriéru v podobě 18" kol, která zároveň i dovolí razantnější projíždění zatáček. Tady už litrový motor nenajdete, optimum představuje 1.4, která sama o sobě zvládá solidní tempo, "jednašestka" ale přinese ještě lepší dynamiku a pořídíte ji v hybridní verzi. Uvnitř už bude i velký displej infotainmentu. Ve výbavě nechybí ani dvouzónová klimatizace, tempomat, bezdrátová nabíječka mobilních telefonů nebo povedená parkovací kamera.
A nakonec TOPka udělá z interiéru esteticky zajímavé místo a na zadních sedadlech bude v létě o něco lépe díky zatmaveným sklům. Luxusnější pocit přinesou i sedadla s polokoženým čalouněním.
Motor a převodovka
Nakousli jsme to už v předchozí části - Kia to má s motory poměrně dobře odstupňované. Ten litrový bude pro spořílky, většina asi sáhne po "jednačtyřce" a ti, kteří budou chtít využívat možností podvozku naplno, sáhnou po objemu 1,6 litru.
Otázka převodovky je poněkud složitější. Manuál je jistota, ale dvouspojka je v XCeed poměrně povedená a předvádí uspokojivé výkony, ačkoliv trochu potlačuje dynamiku auta. Tlačítko "Sport" ale umí v tomto směru zázraky a řidič tak může dát řídící jednotce jasně najevo, co po ní chce.
1.6 se dá pořídit i s hybridem, čemuž bychom se možná vyhnuli, pokud nechcete jezdit vyloženě v městském provozu. Otázka úspory paliva je mimo aglomerace sporná a zbytečná hmotnost navíc může trochu potlačovat jistojistý charakter podvozku.
Další výbava
Zde bude hodně záležet na tom, jak budete vůz využívat. Na delší cesty se může hodit adaptivní tempomat a pro zobrazení navigačních pokynů i digitální přístrojovka. V rámci paketů se pak dá pořídit za solidní cenu docela dost vychytávek a u nás jednoznačně vede "Paket Tech", který obsahuje právě adaptivní tempomat, užitečný systém sledování mrtvého úhlu a upozornění na ostatní vozidla při couvání.