PRÁCE 🧰

Jaký motor vybrat do vozu Škoda Octavia 2. generace

28. 4. 2021 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Po populární první generaci přišla Škoda Octavia generace druhé. Masivnější, větší, modernější, zkrátka to bylo úplně nové auto. Opět se stalo velmi populárním a je oblíbené i jako ojetina. Nabídka motorů byla opět dost široká na to, aby si vybral opravdu každý.

Jaký motor vybrat do vozu Škoda Octavia 2. generace

Články na téma motor do Škoda Octavia:

  1. Jaký motor vybrat do Škoda Octavia 2. generace - právě čtete
  2. Jaký motor vybrat do Škoda Octavia 1. generace
  3. Jaký motor vybrat do Škoda Octavia 3. generace

Benzinové motory

1.2 TSI

Vezmeme to podle objemu, a proto tedy začneme nepříliš povedenou po-faceliftovou motorizací. Tenhle motor ve své době trpěl známou kauzou s rozvody, ale po aplikaci opravné sady se silnějším řetězem byl překvapivě dobře použitelný. Od roku výroby 2012 už by měl mít bezproblémové rozvody z výroby. Dynamikou úplně neoplývá, ačkoliv špatné to taky vyloženě není. Zvládá se ale rychle ohřívat a dá se s ním jezdit s rozumnou spotřebou.

1.4 MPI

Šestnáctiventilový motor s atmosférickým sáním neohromí tak úplně výkonem, ale je to držák. Pro městský a příměstský provoz jednoznačná volba. Jednoduchá technika, u které stačí měnit olej a filtry. Oktávky s tímhle motorem si hodně kupovali penzisté (obvykle v úplném základu), takže pokud je reálná šance, že narazíte na nějakou "voňafku po dědovi", bude mít pravděpodobně v sobě jedna-čtyřku.

1.4 TSI

Přeplňovaná čtrnáctistovka bohužel není příliš doporučeníhodná. Podobně jako menší dvanáctistovku ji trápily rozvody a často konzumovala krom paliva i olej. Při jízdách na kratší vzdálenosti se nestíhala ohřát a docházelo k ředění oleje benzínem. Bude lepší se jí opravdu vyhnout.

Online inzeráty Škoda Octavia 2. generace

1.6 MPI

Tady platí něco podobného jako u menší atmosférické jedna-čtyřky. Držák, ale na nějaké divoké dálniční jízdy to úplně není. Mechanika motoru je věčná, ale při koupi vyzkoušejte řazení. Sem tam totiž selhala mechanika převodovky. Nestane se to najednou, je to postupný proces, který končí nefunkční skříní a drahou opravou za třeba 20 tisíc korun. Pokud všechny kvalty zapadají, jak mají a řazení jde hladce, vůbec se většího "empéíčka" nebojte.

1.6 FSI a 2.0 FSI

Tohle pořídit je vysloveně riskantní. Obě "efesíčka" vyžadují benzin s vyšším oktanovým číslem, měly problémy se vstřikovači a rády karbonovaly. Navíc jim rachotily rozvody a servis těchto agregátů je docela drahý. Ten menší vlastně ani nijak zvlášť nejede, ale spotřebu má kolem osmi litrů. Obě jednotky FSI ve zkratce: past a kasička, do které budete jen sypat a sypat.

1.8 TSI

Bohužel, ani tohle nebyla příliš povedená motorizace. Dynamicky super, ale mechanika nebyla odolná, opět problematická volba, která je velkým rizikem.

2.0 TFSI

Výkonem skvělý motor, bohužel problémy se mu tak úplně také nevyhýbají. Začněme u přicpaných vstřikovačů, které jsou dost citlivé na kvalitu benzínu. Krom toho je ale největším rizikem spotřeba oleje. Není tak úplně výjimkou, že motor baští třeba 2-3 litry maziva na tisíc kilometrů. Oprava je bohužel velmi drahá a většinou je to spíš na nový motor. Což se u ojetiny moc nevyplatí.

Naftové motory

1.6 TDI

S touto jednotkou sloužila oktávka často jako dělník ve firmách, pro obchoďáky a podobně. Motor není špatný, disponuje rozumnou dynamikou i spotřebou. Netrápily ho prakticky žádné mechanické závady, krom odcházejících vstřikovačů. Když to nastane, není to ještě až taková katastrofa, ale i tak to zabolí. 

1.9 TDI

Tyhle motory o výkonu 77 kW jsou držáky. Není jim prakticky co vytknout, jezdí hezky a s vynikající spotřebou. Bohužel, ten, kdo má takový poklad doma, se ho nerad zbavuje. Tomu odpovídá i cena při případném prodeji.

2.0 TDI

Tady to bude malinko složitější. Pod označením dvoulitru se totiž ukrývá hned několik jednotek. Osmiventilová s filtrem pevných částic není špatná (kód BMM) a s klidem po ní sáhněte. Pak jsou tu šestnáctiventily (kód AZV, BKD a BMN v případě RS verze) se systémem vstřikování Pumpe Düse. Vstřikovače bohužel často selhávaly a oprava leze do peněz.

Stejně tak může odejít i filtr pevných částic. Common rail varianty (kód CBAA, CBAB, CBDB, CFHC a CEGA u RS verze) jsou odolnější a v podstatě je lze doporučit, pokud budou s nějakým rozumným nájezdem.

Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články