PRÁCE 🧰

Druhý názor na Mitsubishi Space Star: Lepší než jsem očekával

18. 2. 2023 6 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Mitsubishi

Při pohledu na malé, levné Mitsubishi Space Star jsem si nejdříve pomyslel, že to nebude žádný zázrak, bude nudné a lacině postavené. No, nemohl jsem se mýlit více!

Druhý názor na Mitsubishi Space Star: Lepší než jsem očekával

Články na téma Mitsubishi Space Star:

  1. Mitsubishi Space Star - rozměry
  2. Mitsubishi Space Star - spotřeba
  3. Mitsubishi Space Star - cena a konfigurace
  4. Test: Mitsubishi Space Star – takových už dnes moc není
  5. Mitsubishi Space Star jako daily
  6. Druhý názor na Mitsubishi Space Star: Lepší než jsem očekával - právě čtete

Mitsubishi Space Star je aktuálně jedním z nejlevnějších nových aut na trhu. Cenovka startuje už lehce nad 270 tisících korun. Ve skutečnosti ale působí velmi solidním dojmem a po krátké zkušenosti jsem dospěl k názoru, že se jedná o skvělé první nové auto. Vžijme se tedy do role mladého člověka, třeba studenta, který si právě kupuje své první nové vozidlo. Já to nemám tak těžké, nové auto sice nekupuji, ale student stále ještě jsem.

Lepší než na fotkách

Tradičně začnu designem. Space Star už je na trhu nějakou dobu. Na fotkách už proto vnější design nepůsobí tak svěžím dojmem. Když jsem ale auto poprvé viděl naživo, tak se mi vlastně docela líbilo. Velkou mírou k tomu přispěly příplatkové sportovní nástavce prahů a nárazníků. Na zadku nechybí náznak difuzoru a decentní spoiler, který je už v základu. Při bližším pohledu působí sportovní prvky trochu lacině, ale celkový dojem z auta v mých očích značně vylepšují. Jen nevím, jestli bych za to chtěl připlácet více než dvacet tisíc. Každopádně vzhledu pomáhají i 15" černá litá kola s leštěnými prvky. A do třetice zvýrazňovala sportovní vzhled i šedá metalíza. Ihned mě napadá spojení šedá myš. Musím ale uznat, že spojení šedé karosérie a červené linky na nástavcích prahů funguje velmi dobře.

Druhý názor na Mitsubishi Space Star: Lepší než jsem očekával

Interiér bez zbytečností

Interiér Mitsubishi Space Star si vůbec na nic nehraje, a vlastně mi to je velmi sympatické. Nejsou tu žádná cingrlátka, žádné zbytečnosti. Všechny prvky jsou funkční a působí bytelně. Přesně to za tuhle cenu očekávám! Není to ale tak, že by interiér působil stroze nebo chudě, to naopak. Cítil jsem se v něm velmi dobře. Ani Space Staru v naší výbavě nechyběla dotyková obrazovka. Ta naštěstí slouží pouze k ovládání rádia a dělá to bez potíží. Rádio mimochodem zvládá DAB a možné je i připojení mobilního telefonu přes Bluetooth, Android Auto i Apple CarPlay.

Prostorem překvapí

Upřímně, Space Star není rodinný vůz. Velmi mě ale potěšilo, že i na zadních sedačkách je dostatek místa. S necelými 180 centimetry jsem neměl problém s prostorem pro kolena, ani na hlavu. Trošku tím nicméně trpí zavazadlový prostor. Mitsubishi karoserii slušně vydlabalo, takže je hodně hluboký, ale je hodně krátký. I tak má ale objem 235 litrů a pro dvoučlennou mladou domácnost bohatě postačí. Jak už to ale u japonských vozů chodí, praktické úchyty nebo síťky v něm nečekejte.

Druhý názor na Mitsubishi Space Star: Lepší než jsem očekával

Ne všechno je ale v interiéru ideální. Že jde volant nastavovat jen výškově bych ještě pochopil, ale že nejde výškově nastavit sedačka mi už docela vadilo. Space Star to přitom nabízí, ale až ve vyšší výbavě. Škoda… Když jsem auto ukazoval prarodičům, tak je to ale naopak potěšilo, protože se tím pádem do auta lépe nasedá a vysedá. Já kvůli tomu ale měl špatný výhled, protože se mi pletlo vnitřní zpětné zrcátko. Sedačky také postrádají boční vedení. Po dynamičtěji projeté zatáčce jsem tak trávil rovinku rovnáním se zpět do ideální polohy. To bych toho ale po tomto kompaktu chtěl asi moc. A ještě jedna věc – loketní opěrka je v interiéru v podstatě zbytečně. Je enormně krátká a loket si o ní v přirozené poloze moc neopřete. Ale nabízí alespoň úložný prostor, kterého je tak v interiéru dostatek.

Z výbavy mi toho moc nechybí

Prostřední výbava Invite, kterou jsme měli v Mitsubishi Space Star na test, pro mě za 323 760 korun obsahovala vše potřebné. Nechyběla například automatická světla, stěrače s dešťovým senzorem nebo couvací kamera. Osobně bych za příplatek cca šest tisíc doplnil ještě vyhřívaná přední sedadla a víc bych nepotřeboval. Nutno ale dodat, že už základní výbava za necelých 272 000 korun obsahuje slušný základ, ačkoliv na některých prvcích se tam už opravdu hodně šetřilo. Jistě, v nejvyšších výbavách dostanete třeba bezklíčový přístup nebo vestavěnou navigaci. Věřte mi ale, že vaše navigace v mobilu bude určitě lepší než ta vestavěná a bezklíčový přístup se v tomto případě také dá oželet.

Jízda dokáže i pobavit

Před usednutím do Mitsubishi Space Star bych nikdy neřekl, že malinké auto s miniaturním atmosférickým motorem dokáže být zábavné. Dobře odladěný podvozek a velmi nízká provozní hmotnost 950 kilogramů dělají divy. Podvozek na danou třídu slušně tlumí nerovnosti, prakticky nejde do dorazů a do interiéru nepřenáší žádné velké rány. Pochvalu si zaslouží i velmi dobrý poloměr otáčení. Zábava ale přichází v zatáčkách. Space Star ukazuje, proč jsou malá lehká auta tak výživná na řízení. Do zatáčky s ním totiž jde doslova hodit. Podvozek si v tu chvíli zaklekne v přesně určené mezi, auto se nakloní, ale dále už se ani nehne, drží a krásně vykrouží zatáčku. Řízení sice není nikterak komunikativní, ale nepřesné určitě není.

Druhý názor na Mitsubishi Space Star: Lepší než jsem očekával

Trošičku to kazily zimní pneumatiky, které jsou přirozeně měkčí a bočnice se trochu „žvýkala“, ale to je detail. Malá kola jsou přirozeně zdrojem několika problémů. Na nekvalitní cestě kola občas „zakopnou“ a pokud trefíte díru v zatáčce, dokáže Space Star nehezky odskočit do strany. I tak je ale právě ovladatelnost jeden z důvodů, proč si myslím, že je Space Star ideální pro mladé nadšence do řízení. Dokáže je toho totiž docela dost naučit.

Malý rváč

Do značné míry s tím souvisí i motor. Je to malý atmosférický tříválec, ne nepodobný kultovnímu HTP třeba ve Fabii. V Mitsubishi ale působí živějším dojmem. Ve skutečnosti na lehký hatchback docela stačí a zejména ve městě mu poskytuje velmi slušnou dynamiku. Když navíc motor vyloženě netrápíte, dokáže plout krajinou i s docela slušnou spotřebou a skutečně se jde dostat hlouběji pod šestilitrovou hranici. Pro dynamickou jízdu mimo město je potřeba motor točit a často řadit, což začínajícího řidiče také hezky vyškolí. K převodovce není co říci, je přesná a působí krásně mechanickým a jednoduchým dojem.

Upřímné auto

Testované Mitsubishi Space Star mi bylo sympatické svým přístupem. Je to levné auto, ale určitě nepůsobí lacině, nesnaží si na něco hrát a ve všem je k vám upřímné. Za zajímavou cenu dokáže nabídnout dostatek výbavy a skvělou použitelnost. Celkovým zpracování navíc vytváří dobrý dojem. Na začátku jsem psal, že se jedná o skvělé první auto třeba pro studenta. Za tím si stále stojím, protože z pohledu řízení dokáže lecčemu naučit. Ve skutečnosti je ale Space Star auto pro kohokoliv, kdo shání levné, ale solidně postavené kompaktní auto. A to je kombinace, která se dnes už zas tak často nevidí.

Zdroj info: Autorský text, Mitsubishi.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články