Česká kinematografie neoplývá skvostnými filmy jako je například Le Mans 66 nebo Rychle a Zběsile, a tak se musíme za auty vydat do klasických filmů českých režisérů. Tentokrát jsme pro vás zapátrali po těch nejzajímavějších.
Nejlepší auta na českém filmovém plátně
Články na téma autokina a filmy o autech:
- Legendární automobily z filmových pláten
- Jaké klasické filmy o autech sledovat v lockdownu?
- Autokino: Kde se nachází a které navštívit
- České filmy s legendárními auty - právě čtete
- Ikonické filmy s auty
- Top 5 filmů s auty
- Nejlepší filmy s auty na Netflixu
Vrchní, prchni! - Velorex
Taková česká filmová komedie. V hlavní roli Josef Abrahám, který si zahrál ne zrovna finančně zabezpečeného knihkupce. Jednoho dne si ho spletou v restauraci s vrchním číšníkem. Této mýlky využije a roztáčí se kolotoč podvodů, které se samozřejmě po nějaké době vymknout kontrole.
Co je ale větším symbolem filmu, to je Velorex. Stroj, který se začal vyrábět v 50. letech minulého století a jednalo se o tříkolové plátěné vozítko. Dodnes je na silnicích můžete spatřit a pokud náhodou zavítáte na sraz veteránu, tak tam bude určitě taky. Existuje ještě čtyřkolový Velorex, který jste mohli zahlédnout ve filmu Ať žijí duchové.
Také čtěte
Dědictví aneb Kurvahošigutntag - BMW 325i (e30) Cabrio
Ačkoli Bohuš přišel k penězům jak slepý k houslím, uměl to s nimi pořádně roztočit. Ostatně, když ho jeho kamarád vyzvedl v nevěstinci, nejeli v ničem jiném než v bavorském naleštěném stroji z 80. let. Navíc ještě v jednom filmu jste mohli tento vůz spatřit. Byla to filmová komedie Slunce, seno, erotika. Vincenzo a Bernardo se v něm proháněli po italské riviéře s větrem ve vlasech a se svými láskami vedle sebe. Každopádně, kdo má tohle auto doma, má kousek nebe, který mu bude nejeden petrolhead závidět.
Upír z Feratu - Škoda 110 Super Sport
Legendární upírský vůz, který svým vzhledem ve filmu připomínal spíše nějaké zahraniční GTéčko, než aby málokdo hádal, že šlo právě o výrobek tuzemské automobilky Škoda. Vůz se do sériové výroby nikdy bohužel nedostal. To je možná škoda a kdo ví, jakým směrem by se škodovácká výroba ubírala nyní. Nicméně prototyp ohromil široké publikum na bruselském autosalonu v roce 1972.
Automobil působil velmi futuristicky, měl dokonce čtyři vyklápěcí světla a hned několik kulatých zadních světel, která vedle sebe vypadala jako záď vesmírné lodi. Poznávacím znamením byly ostré hrany, motor před zadní nápravou a nůžkové vyklápěcí dveře. Prostě auto budoucnosti z budoucnosti. Ale nebojte se, svět o něj nepřišel a můžete si raritní vůz prohlédnout na vlastní oči v Auto Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi.
Slunce, seno a pár facek - Fiat Uno
Ve známé Troškově filmové komedii v tomto autě jezdila inženýrka Tejfarová, ostatně chudák farář Otík, kterého na cestě srazila, se Fiatem Uno také svezl. V reálném životě, tedy mimo filmové plátno, se tohle malé autíčko původem z Itálie, které vypadalo jako krabička od sirek ale za to s hromadou prostoru uvnitř, dalo koupit za bony v Tuzexu. Uno se vyrábělo až do devadesátých let, kdy jej na trhu vystřídal model Punto.