🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Snížení nebo zvýšení podvozku auta

1. 10. 2022 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady

Mezi oblíbené vylepšení automobilu, aspoň vzhledově, patří zvýšení nebo snížení podvozku auta. Častěji se dělá snížení podvozku, ale u obou si musíme dát pozor na výsledný dopad na jízdu, praktičnost a negativní vlivy na opotřebení materiálu. A pozor na zpomalovací prahy.

Zvýšení nebo snížení podvozku

Opomíjeným detailem při úpravě výšky podvozku, když není na každé nápravě stejná, je náklon světel, který se musí hlídat, aby světla správně fungovala. Správným krokem je také kupovat přímo sadu na zvýšení podvozku (u jakéhokoliv druhu), aby všechny díly krásně seděly.

Snížení podvozku à la barbar

Nejlevnější a nejvíc “barbarskou“ variantou je vzít flexu a jednoduše uříznout originální pružiny, třeba o jednu otáčku. Auto ve výsledku bude níže, ale krom vzhledu z toho plynou spíše negativa. Na sportovní jízdě nejspíše moc nepřidáte, už jen z důvodu dost možných nepřesností a narušením fungující pružiny. Auto bude tvrdší a takto upravené pružiny nebudou nejspíše zapadat do misky tlumiče.

Nákup nižších pružin

Jako další varianta se hned jeví prostý nákup nižších pružin, respektive za tužší pružiny s nižší dráhou chodu. Nejlépe přesně na váš model auta, od externího výrobce. Jelikož tyto pružiny bývají dělány na míru vašemu modelu, tak snižujete riziko závady nebo nějakého problému. Auto bude samozřejmě tužší, což může mít efekt na životnost dalších součástí podvozku.

Když si navýšíme rozpočet s tím, že už chceme něco lepšího, tak se nám nabízí nemalé množství druhů podvozků.

Sportovní podvozek

Obyčejný sportovní podvozek. Jedná se v podstatě znovu o nákup nových pružin, které jsou speciálně dělané na sportovnější jízdu. Pro podpoření finálního efektu i při samotné jízdě se dají k těmto pružinám dokoupit rovnou i sportovní tlumiče. U těchto obyčejných druhů se nedá nastavit výška, je určená jedna.

Stavitelný podvozek

Výškově a tuhostně stavitelný podvozek. Jak už název vypovídá, tak tyto podvozky jsou přímo dělané na výškovou stavitelnost. Obecně doporučujeme tuto úpravu pro perfektní výsledek nechat profesionálům. Už jen kvůli geometrii kol, která se stává náchylnější. Vyplatí se si připlatit i za nastavitelnou tuhost podvozku, abyste měli celý proces pod kontrolou. Po nainstalovaní vám pro změnu výšky podvozku stačí hever, klíč a nejlépe i šuplera, pro naprostou přesnost na všech čtyřech kolech.

Snížení nebo zvýšení podvozku auta

Vzduchový podvozek

Jedná se o jediný typ podvozku, který vám umožní měnit výšku podvozku i za jízdy. Místo klasických vinutých pružin se používají pro spojení vzduchové měchy z flexibilní gumy. Během jízdy se měchy naplňují a vyprazdňují vzduchem, podle našeho požadavku na výšku. Žádný podvozek (normálně použitelný v provozu) vás na srazu nedostane tak nízko a na cestě domu můžete bez problému podvozek zvýšit a mít normálně použitelný vůz. Obecně bývají tyto podvozky i komfortnější. Lepší druhy těchto podvozků jsou vybaveny tzv. progresivními měchy, které se dokážou přizpůsobit sportovní jízdě a podle potřeby vám pomoci pro lepší průjezd zatáčkami.

Zvýšení podvozku na offroad

Zvýšení podvozku na offroad. V podstatě zde můžeme uvést většinu přechozích druhů. Zde záleží na výrobci. Tak jako jsou dělány druhy podvozků pro snížení, tak ty samé typy dělají různé firmy na zvýšení podvozku. Rozhodně nedoporučujeme tyto úpravy dělat doma, protože vyžadují přesný postup práce, aby se v terénu nic nerozbilo.

Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články