Volkswagen I.D. bude stát jako dieselový Golf, koncern ho bude zpočátku dotovat

29. 4. 2019 2 min. čtení Aktuality

Není žádným tajemstvím, že koncern v konkurenci ostatních automobilek tak trochu zaspal na poli elektromobilů. Teď se to musí snažit za každou cenu dohnat a následovat trendy.

Nový elektromobil s označením I.D. od koncernu Volkswagen

Neustálé zpřísňování ekologických norem pro automobily má za následek, že se zvyšuje jejich cena. Vývoj moderních motorů není levný a někde se to promítnout musí. Zejména v levnějším segmentu je tak situace neudržitelná a výrobci budou muset zdražovat. Oproti tomu se neustále zlevňují elektromobily, takže časem musí nutně dojít k tomu, že v jistém bodě nastane jakýsi ekonomický zlom a pořízení auta se spalovacím motorem přestane pro většinu zákazníků dávat smysl.

Nový elektromobil s označením I.D. od koncernu Volkswagen

Vedení automobilky Volkswagen to zřejmě došlo, ale bohužel ne tak úplně včas, takže v tuto chvíli je situace taková, že firma neprodává žádný vůz, který by byl od začátku vyvíjen jen jako elektromobil. Naštěstí má koncern alespoň platformu MEB, která byla vyvinuta speciálně a jenom pro vozy na baterie.

Největší peckou, která má být jakýmsi novodobým vozem pro masy, tedy "lidovým elektromobilem", má být Volkswagen I.D. Ten má mít v základní verzi baterii o kapacitě 48 kWh, což umožní dojezd asi 330 kilometrů. Typově se má jednat o vůz velikosti zhruba Golfu, spíše o malinko větší. 

Nový elektromobil s označením I.D. od koncernu Volkswagen

Zástupci automobilky už dříve uvedli, že cenově by měl být model I.D. porovnatelný právě s Golfem, vybaveným naftovým motorem. V poslední době se až nápadně často objevuje spekulace o částce 29 990 eur, což je asi 770 000 korun, na kterých by mělo "Ídéčko" začínat.

Předobjednávky by měly být spuštěny v průběhu května a podle nepodložených informací automobilka na každém prodaném kusu prodělá kolem 3 000 eur. S tím, jak se budou objevovat další modely na MEB platformě, bude docházet i ke snižování výrobních nákladů a optimalizaci výrobních procesů, což zajistí, že Volkswagen nakonec začne na svých elektromobilech vydělávat.

Nezbývá tedy než čekat, jak se s tím nejen Volkswagen, ale celý koncern vypořádá a připravovat se na příchod vozidel na baterie, která se z módního trendu začínají stávat realitou.

Podobné články