Ulice Pekingu bude brázdit 10 tisíc vodíkových automobilů

10. 5. 2021 1 min. čtení Aktuality

I v Číně si uvědomují význam a výhody alternativních paliv. Peking má plán, jak dostat do roku 2025 do ulic města přes 10 tisíc automobilů, které budou poháněny vodíkem.

Kdo je největším producentem skleníkových plynů na naší planetě? Pokud tipujete Čínu, tipujete správně. Asijská velmoc však chce do roku 2060 dosáhnout uhlíkové neutrality. K energii ze slunečního záření a větru se zařadí i ta z vodíku, respektive z palivových článků.

Jenom v rámci Pekingu se předpokládá, že v rámci dopravy a výroby energie bude spotřeba vodíku 50 tun do roku 2023. Do roku 2025 by to pak mělo být celých 135 tun. Podle zprávy v letech 2021-2025 přejde cca 4400 nákladních vozů na palivové články a nahradí tak spotřebu asi 145 tisíc tun nafty ročně. Součástí plánu je samozřejmě i vybudování infrastruktury, v tomto případě půjde o 74 vodíkových čerpacích stanic.

U nás je zatím asi nejznámějším vodíkovým automobilem Toyota Mirai, na který japonská automobilka hodně spoléhá. Od letošního jara se jeho druhá generace prodává i v Česku. Hlavním problémem je zatím silný nedostatek čerpacích stanic a vysoká energetická náročnost přepravy a skladování vodíku jako takového.

Zdroj médií: Toyota
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články