Nová Toyota Mirai ujede až 650 kilometrů na jedno natankování

30. 11. 2020 2 min. čtení Aktuality

Podle názorů mnoha odborníků není budoucnost ve fosilních palivech, ani v elektřině, nýbrž ve vodíku. Jedním z těch aut, která ho mají pomoci protlačit, je Toyota Mirai, která se představila ve své druhé generaci.

Vzhledem je to spíše Lexus než Toyota, každopádně to ale modelu Mirai dost sluší. Oproti první generaci se tvary posunuly spíše konvenčním směrem, už to zkrátka není na první pohled "jiné auto".

Toyota Mirai

Nejdůležitější se ale odehrálo pod kapotou. Namísto 500 je teď dojezd rovnou 650 kilometrů, samozřejmě čistě na vodík, jehož jedinou emisí je čistá voda. Hlavní podíl na zvýšení dojezdu má přepracovaná aerodynamika a zvětšení zásobníku na vodík. Ty mohou být rovnou tři a jsou uspořádány do tvaru „T“ – nejdelší je podélně uprostřed pod podlahou vozidla, dva menší zásobníky jsou příčně pod zadními sedadly a zavazadlovým prostorem. Nádrže dohromady pojmou 5,6 kg vodíkového paliva (dvojice zásobníků současné Toyoty Mirai pouze 4,6 kg). Umístění zásobníků napomohlo snížit těžiště vozu bez zasahování do prostoru pro zavazadla.

Palivové nádrže jsou uspořádané do tvaru písmene "T"

Vzrostl i výkon, a to 114 na 128 kW. Palivové články a jejich příslušenství, byly přepracovány a nezbytné prvky (vodní čerpadla, mezichladiče, klimatizace, vzduchové kompresory a vodíkové recirkulační čerpadlo) jsou součástí jediného bloku.

Toyota rozhodně nemíří nízko. I s tak exotickým vozem, jako je Mirai, chce zdesetinásobit prodeje. Z velké části je to ale otázka spíše rozšiřování sítě vodíkových čerpacích stanic, které se v Česku dají spočítat na prstech jedné ruky.

Zdroj médií: Toyota
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Nerad se v nich hrabe, protože to neumí a vždycky mu nějaký šroubek zbyde.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?