Tipy na nejlepší plug-in hybrid (PHEV)

19. 6. 2021 3 min. čtení diskuze (0) Elektromobilita

Kombinace spalovacího motoru a možnosti jezdit čistě na elektřinu dle potřeby, může být pro někoho velmi lákavá. Přinášíme tipy na ty nejlepší vozy z kategorie plug-in hybridů

Tipy na nejlepší plug-in hybrid (PHEV)

Chcete klasiku - Škoda Octavia 1,4 TSI iV

Škoda Octavia iV

Vlhký sen mnoha českých řidičů má podobu nejnovější oktávky. A pokud chtějí jezdit s co nejnižší spotřebou, není důvod přehlížet plug-in hybridní variantu. Vůz si zachovává výhody Octavie v podobě prostornosti a praktičnosti. Pravda, přijdete o dvojité dno podlahy kufru a zavazadelník má objem "jen" 450 litrů. Jinak je to ale pořád to samé auto a v interiéru rozdíl nemáte šanci poznat. Čtrnáctistovka je vcelku dobře sehraná s elektromotorem a čistě na baterii lze ujet 40-50 kilometrů. Když potřebujete uhánět po dálnici, máte pod pravým pedálem 150 kW výkonu. To celé se dá pořídit už za 831 900 korun, což není špatná nabídka.

Potřebujete SUV - Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Toyota RAV4 PHEV

RAVka je velmi příjemné SUV, které je navíc s baterkou v kufru až nečekaně svižné. Na stovku to zmákne za šest sekund, což je na tak velký vůz dost zajímavá hodnota. Hodnota výkonu je 225 kW, baterie ubrala z prostoru kufru něco málo místa, ale 520 litrů je pořád dostatečná hodnota snad pro většinu kupujících. Plug-in hybridní RAVku pořídíte za 1,4 milionu korun. Popravdě by za ty peníze mohla mít lepší infotainment a ne něco, co vypadá jak z roku 2010. To je ale tak všechno, co jí lze vytknout.

Chcete přepravit co nejvíc lidí - Ford Tourneo Custom PHEV

Ford Tourneo Custom PHEV

Tohle je tak trochu zvláštní auto. Klasická dodávka, kterou pohání vždy elektřina. Má baterii, na kterou ujede zhruba 40 kilometrů, pak se zapojí do hry spalovací jednotka 1.0 EcoBoost. Ta ale nepohání kola! Vyrábí totiž energii pro elektromotor, potažmo baterii. Je to takový zvláštní systém, který navíc v případě, že je baterie vycuclá (což zabere zhruba těch 40 kilometrů) začne lehce nestíhat a vůz dost ztratí výkon.

Na dlouhé dálniční štreky je to utrpení (maximální rychlost je omezena na 120 km/h), na přepravu po městě to nemusí být špatná volba. Tam se dá jezdit velmi ekonomicky a i poměrně svižně. Berte tohle auto jako řešení na krátké cesty a budete spokojeni, spalovák je tam skutečně spíš jen jako taková nouzovka. Ford nyní tohle auto prodává za 743 900 korun po slevě. Pro velmi úzkou skupinu zákazníků, kteří potřebují převážet větší množství lidí na krátké vzdálenosti to může být ideální řešení.

Jezdíte dlouhé i krátké trasy - Škoda Superb iV

Škoda Superb iV

Solidní úroveň komfortu, zejména pro cestující na zadních sedadlech. Svižný pohon, prakticky stejný, jako v případě Octavie, jenom malinko jinak naladěný. Kufr se oproti standardní verzi malinko smrsknul, konkrétně na 485 litrů. Do práce se přes týden dostanete čistě na elektřinu, víkendový výlet absolvujete se zapojením spalováku. Jestli jsme něco mohli Superbu v našem testu vytknout, tak pomalejší infotainment a designový prohřešek v podobě falešný výfuků. Základ pořídíte za 1 015 900 korun. Je na zvážení každého, jestli za to ten příplatek oproti Octavii stojí. Za nás ano.

Zdroj médií: redakce, Škoda, Toyota, Ford
Jakub Mokříš

Autor článku
Kuba má rád praktická auta, která dávají smysl, ale i ta, která moc smysl nedávají a dělají primárně radost. Sám na nich něco málo udělá, ale složitější úkoly raději přenechá profíkům.

Podobné články

Chcete zdarma dostávat prémiový obsah, zajímavé nabídky a akce do svého e-mailu?