🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,69 € Natural 95 1,68 € 🇨🇿 Diesel 37,77 Kč Natural 95 39,02 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,74 € Natural 95 1,86 € 🇭🇷 Diesel 1,45 € Natural 95 1,54 € 🇭🇺 Diesel 627,60 HUF Natural 95 613,70 HUF 🇮🇹 Diesel 1,75 € Natural 95 1,87 € 🇵🇱 Diesel 6,53 PLN Natural 95 6,56 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,56 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Tesla Cybetruck má problémy se slícováním

10. 4. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Tesla

Už v minulosti měla Tesla problémy s kvalitou výroby, a to dost zásadní. Launch Cybertracku ukázal, že ani v roce 2024 nemá automobilka vše podchycené.

Tesla Cybertruck – slícování

Tesla Model S i Tesla Model 3 byly zpočátku proslulé tím, jak špatně vyrobená auta to byla. Po stránce technické se ale jednalo a stále jedná o naprostou špičku. Jenže snad vše od kvality laku přes slícování až po nedotažené šrouby sráželo výrazně dojem v prvních letech výroby. Časem se povedlo vše odladit a ačkoliv to stále ještě není dokonalé, jsou Tesly produktem vyrobeným v řekněme „akceptovatelné“ kvalitě.

Cybertruck bez příkras

O Cybertrucku natočil video i Marques Brownlee, známý americký youtuber, který se věnuje zejména technologiím, ale i elektromobilům. Marques ukázal na některé nedostatky, které bohužel nelze tak úplně přejít mávnutím ruky.

První prohřešek se týká dveří na straně řidiče. Tam je slícování tak tragické, že to doslova vypadá, jako kdyby dveře nebyly dovřené. Jenže ony jsou. Problémy jsou o to závažnější, že Tesla zvolila pro Cybertruck dost jednoduché tvary karoserie, které by neměl být problém vyrobit je přesně a také je přesně slícovat. Bohužel, ani tak se to úplně nedaří.

Marques ukázal i praktickou část Cybertrucku, například doslova obrovský prostor pod dnem zavazadlového prostoru, kam lze uložit i větší předměty. Super jsou i elektrické zásuvky v kufru, ze kterých lze napájet třeba elektrické nářadí, nebo dokonce nabíjet jiný elektromobil.

Dojezd nic moc

Navzdory gigantickému trakčnímu akumulátoru není dojezd nikterak slavný. Baterie má 123 kWh a Cybertruck Dual Motor zvládne na jedno nabití v praxi 460 kilometrů, Triple Motor, tedy vrcholná varianta, ujede 425 kilometrů. Není to žádná tragédie, pro naprostou většinu lidí se jedná o použitelné hodnoty, ale zkrátka velikost, hmotnost a ne zrovna aerodynamické tvary si vybraly svoji daň. Do nabídky příslušenství by však měla přibýt ještě baterie, kterou si bude vůz vozit v kufru (ten se samozřejmě o dost zmenší). S ní má Cybertruck na jedno nabití ujet přes 750 kilometrů, což už je skutečně dost.

Jestli mohl Marques za něco Teslu pochválit, pak je to centrální displej, přes který se ovládá maximum možného. Řidič před sebou nemá kapličku, vše se zobrazuje uprostřed. Zobrazovač má 18 palců a odezva systému je skutečně instantní, jak je vidět i ve videu.

Volant není mechanicky přímo propojen s koly, navíc je jeho tvar obdélníkový. Absence propojení na kola umožňuje podle potřeby měnit citlivost řízení. Od krajní polohy ke krajní poloze to navíc není ani 360 stupňů, volant je tedy nečekaně citlivý. Manévrovatelnosti vozidla navíc pomáhá natáčení zadní nápravy, a to v docela širokém rozsahu.

Zdroj info: Marques Brownlee.
Zdroj médií: YouTube/Marques Brownlee.

Podobné články