ADAC zveřejnil nejnovější statistiky poruch, které vás mohou potkat. Výsledky jsou možná pro někoho překvapením. I v loňském roce totiž byla baterie zdrojem poruch číslo jedna.
Téměř polovina poruch je způsobena baterií

Žádná součástka není častěji příčinou poruchy než startovací baterie – rok co rok. V roce 2021 byla baterie problémem u 46,2 procenta ze všech 3,49 milionů poruch.
Předloni byl podíl poruch baterie podobně vysoký (46,3 procenta v roce 2020), což představuje silný nárůst ve srovnání s rokem 2019 (41,8 procenta). Důvodem se stala i pandemie. Ta způsobila, že více aut bylo odstavených, což samozřejmě poškozuje baterii více než samotný provoz.
Pracuj v oboru auto-moto
Na otázku, proč se problém s vadnou baterií nezlepšuje s pokrokem v technologii, je těžké odpovědět. Důvodů selhání baterie u auta může být mnoho. Ponechaná rozsvícená světla, špatně zavřené víko kufru, jízdy jen na krátké vzdálenosti s důsledkem nedostatečně dobíjené baterie – v těchto případech je na vině ale majitel vozu. Výrobci automobilů se snaží problém vyřešit vyloučením nesprávné obsluhy. Jak ale ukazuje vysoký počet případů, pouze s malým úspěchem. Vady výrobku, špatná kvalita a chybné řízení elektrického systému vozidla mohou také vést k problémům s baterií ze strany výrobce.
Pohled na jednotlivé značky však ukazuje, že je možné snížit počet poruch způsobených samotnými řidiči. Řidiči silničních hlídek ADAC registrují, že u majitelů značky Suzuki je každá čtvrtá porucha baterie (25 %) jejich vlastní vinou. U Alfy Romeo byl podíl nejnižší, a to pouhých sedm procent.
Příčina poruchy často souvisí se stářím vozidla. U mladých vozidel je obecně málo poruch, a proto méně problémů s baterií. Když vozidlo dosáhne věku sedmi let, zvyšuje se také náchylnost k selhání baterie. To je obvykle, když baterie dosáhne konce své životnosti.
Zdroj médií: ADAC.