🇦🇹 Diesel 1,67 € Natural 95 1,55 € 🇨🇿 Diesel 38,09 Kč Natural 95 37,60 Kč 🇩🇪 Diesel 1,73 € Natural 95 1,75 € 🇫🇷 Diesel 1,78 € Natural 95 1,79 € 🇭🇷 Diesel 1,48 € Natural 95 1,46 € 🇭🇺 Diesel 601,54 HUF Natural 95 581,17 HUF 🇮🇹 Diesel 1,80 € Natural 95 1,81 € 🇵🇱 Diesel 6,64 PLN Natural 95 6,47 PLN 🇸🇮 Diesel 1,54 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,61 € Natural 95 1,49 € 🇦🇹 Diesel 1,67 € Natural 95 1,55 € 🇨🇿 Diesel 38,09 Kč Natural 95 37,60 Kč 🇩🇪 Diesel 1,73 € Natural 95 1,75 € 🇫🇷 Diesel 1,78 € Natural 95 1,79 € 🇭🇷 Diesel 1,48 € Natural 95 1,46 € 🇭🇺 Diesel 601,54 HUF Natural 95 581,17 HUF 🇮🇹 Diesel 1,80 € Natural 95 1,81 € 🇵🇱 Diesel 6,64 PLN Natural 95 6,47 PLN 🇸🇮 Diesel 1,54 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,61 € Natural 95 1,49 €

Téměř polovina poruch je způsobena baterií

2. 5. 2022 1 min. čtení diskuze (0) Aktuality Tiskové zprávy

ADAC zveřejnil nejnovější statistiky poruch, které vás mohou potkat. Výsledky jsou možná pro někoho překvapením. I v loňském roce totiž byla baterie zdrojem poruch číslo jedna.

Žádná součástka není častěji příčinou poruchy než startovací baterie – rok co rok. V roce 2021 byla baterie problémem u 46,2 procenta ze všech 3,49 milionů poruch.

Předloni byl podíl poruch baterie podobně vysoký (46,3 procenta v roce 2020), což představuje silný nárůst ve srovnání s rokem 2019 (41,8 procenta). Důvodem se stala i pandemie. Ta způsobila, že více aut bylo odstavených, což samozřejmě poškozuje baterii více než samotný provoz.

Pracuj v oboru auto-moto

Na otázku, proč se problém s vadnou baterií nezlepšuje s pokrokem v technologii, je těžké odpovědět. Důvodů selhání baterie u auta může být mnoho. Ponechaná rozsvícená světla, špatně zavřené víko kufru, jízdy jen na krátké vzdálenosti s důsledkem nedostatečně dobíjené baterie – v těchto případech je na vině ale majitel vozu. Výrobci automobilů se snaží problém vyřešit vyloučením nesprávné obsluhy. Jak ale ukazuje vysoký počet případů, pouze s malým úspěchem. Vady výrobku, špatná kvalita a chybné řízení elektrického systému vozidla mohou také vést k problémům s baterií ze strany výrobce.

Pohled na jednotlivé značky však ukazuje, že je možné snížit počet poruch způsobených samotnými řidiči. Řidiči silničních hlídek ADAC registrují, že u majitelů značky Suzuki je každá čtvrtá porucha baterie (25 %) jejich vlastní vinou. U Alfy Romeo byl podíl nejnižší, a to pouhých sedm procent.

Příčina poruchy často souvisí se stářím vozidla. U mladých vozidel je obecně málo poruch, a proto méně problémů s baterií. Když vozidlo dosáhne věku sedmi let, zvyšuje se také náchylnost k selhání baterie. To je obvykle, když baterie dosáhne konce své životnosti.

Zdroj info: ADAC.
Zdroj médií: ADAC.
Pavel Táborský

Autor článku
Pavel je člověk, který má rád moderní technologie a přesně i taková auta. Když má volnou chvíli jezdí na různé automobilové srazy a jeho druhým domovem jsou závodní okruhy. 

Podobné články